Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-19, 06:16
  #1
Medlem
Enligt http://www.expressen.se/dinapengar/a...ny-superbutik/ har tydligen Apple planer på att bygga en flaggskeppsbutik i Kungsträdgården, där restaurant Fridays ligger idag I mitt tycke vore det trevligt med en äppelbutik i Stockholms innerstad. Dock kanske inte just där, fast jag kan förstå hur man tänker med det centrala läget. Fast vore inte NK-gallerian eller MOOD ett bättre alternativ om det vore möjligt att göra plats där? MOOD eskulle nog behöva ett dragplåster. Apple Store butiker brukar ju ha ganska stora ytor, och den i Täby är ganska liten jmf med motsvarigheterna i t ex USA.


Varför f.ö inte passa på när Sturegallerian nu skall byggas om?


Artikeln nedan är bitvis något svamlig, men har sina poänger.


http://www.svd.se/har-vi-glomt-vad-s...rker/om/kultur
__________________
Senast redigerad av globetrotter2 2016-02-19 kl. 06:20.
Citera
2016-02-19, 13:27
  #2
Medlem
Vilket är ditt ev. argument emot Kungsträdgården?
Citera
2016-02-19, 13:30
  #3
Medlem
gato12s avatar
Toppenläge minst sagt...

Argument emot kan väl tänkas vara att man kanske vill ha en lite mer publik aktör, typ en krog eller varför inte ett museum av något slag.
Apple menar dock att man ska ha café och uteserveringar. Men det kommer ju likförbannat vara en affär för att kränga överprissatta produkter med ett äpple på.
__________________
Senast redigerad av gato12 2016-02-19 kl. 13:33.
Citera
2016-02-19, 14:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Toppenläge minst sagt...

Argument emot kan väl tänkas vara att man kanske vill ha en lite mer publik aktör, typ en krog eller varför inte ett museum av något slag.
Apple menar dock att man ska ha café och uteserveringar. Men det kommer ju likförbannat vara en affär för att kränga överprissatta produkter med ett äpple på.

Om Apple gör som man gjort i vissa av sina USA-butiker, dvs butiken fungerar även som internetcafé,
torde den dock bli nog så publik. De amerikanska butikerna har betydlig fler besökare än vad t ex
Täbybutiken har. Jag besökte Apple Store i Salt Lake City vid ett tillfälle, och det såg ut som det vore en rea, fast det var snarare så att folk var där för att surfa.

Jag har nog inget emot att man smäller upp en Apple store just där vid närmare eftertanke, restauranger finns det väl tillräckligt av i området.
Citera
2016-03-16, 21:05
  #5
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Vilken utstuderad korruption!
Tydligen ska tjänstemännen i kommunen vara lika sura som när Ikea skulle byggas bredvid Globen och när plockepinn (waterfront) kuppades in av politikerna.

Strunt i om det blir bra eller inte för oss som bor i Stockholm. Efter en bjudlunch så är Mogert redo för att klubba igenom vilket skit som helst.
Citera
2016-03-16, 22:38
  #6
Medlem
hazzos avatar
Vi pratar om en av de kanske viktigaste offentliga platserna i Stockholm. Här ska kapitalet ta för sig av det offentliga rummet. En restaurang ok det är ett komplement till stadsrummet. Apple kan vara varsom helst, men inte här. IBM i Humlegården? Nokia i Vasaparken. Lite Windovs på Nytorget? Samsung ska självfallet ha en plats på Mariatorget. Var ska idiotin ta slut.
Citera
2017-06-02, 10:47
  #7
Medlem
Zwoop77s avatar
Jag kollade på AppleStore på nätet. I princip har Apple 13 olika produkter att sälja + tillbehör till dessa. 5 datorer, 3 iPad, 4 iWatch och 1 Apple TV. Behöver dom verkligen ha en stor butik i Stockholms bästa park??? Borde räcka med ett hål i väggeni Vasatan med 1 anställd. Idioti!!!!
Citera
2017-06-02, 10:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Jag kollade på AppleStore på nätet. I princip har Apple 13 olika produkter att sälja + tillbehör till dessa. 5 datorer, 3 iPad, 4 iWatch och 1 Apple TV. Behöver dom verkligen ha en stor butik i Stockholms bästa park??? Borde räcka med ett hål i väggeni Vasatan med 1 anställd. Idioti!!!!
13 produkter (+ de mobiler du glömde?), miljarder på ytterligare miljarder i försäljning. Ditt applehat har inget bra grund.
Citera
2017-07-06, 19:08
  #9
Medlem
Cliffaks avatar
Vad är det som är bättre med det där fula halvmediokra burgarhaket som ligger där idag?
Citera
2017-07-14, 22:50
  #10
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Vad är det som är bättre med det där fula halvmediokra burgarhaket som ligger där idag?
Klart bättre än en butik där man knappt kan öppna dörren. Och tro mig, bara för att folk käkar där så betyder det inte att dina filet mignons på Östermalms saluhall smakar sämre. Och det finns snoffsiga lokaler längs Kungsträdgårdens västra sida. Varför kan de inte ha en butik där.
Citera
2017-07-14, 22:54
  #11
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Klart bättre än en butik där man knappt kan öppna dörren. Och tro mig, bara för att folk käkar där så betyder det inte att dina filet mignons på Östermalms saluhall smakar sämre. Och det finns snoffsiga lokaler längs Kungsträdgårdens västra sida. Varför kan de inte ha en butik där.
Allt är bättre än den där sossesyltan. Men det är klart att det finns roligare alternativ än en könlös applebutik.
Citera
2017-07-14, 23:01
  #12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Allt är bättre än den där sossesyltan. Men det är klart att det finns roligare alternativ än en könlös applebutik.
Så varför inte låta den vara där? För de som störs finns det alltid skygglappar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback