Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-18, 17:20
  #1
Medlem
Hej!
Tänkte sticka till Colombia, Cartagena, för att sedan resa vidare till andra intressanta ställen. Skulle vilja besöka Galapagos men annars har jag egentligen inga preferenser. Budgeten ligger för tillfället på 30 000 sek. Jag vill vara borta i ungefär 2 månader.
Har ni någon rutt som ni tror kan passa mig? Är det billigt att flyga i Sydamerika? Är det bekvämt/billigt att ta sig runt med buss? Är min budget för tunn? Alla tips uppskattas. :)
Citera
2016-02-18, 17:53
  #2
Medlem
Sebzors avatar
För två månader är din budget väldigt tunn. Du hade nog behövt ca 50 lax för det.
Citera
2016-02-18, 20:34
  #3
Medlem
Är det med flyg?
Citera
2016-02-19, 15:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mauriciobvaldes
Hej!
Tänkte sticka till Colombia, Cartagena, för att sedan resa vidare till andra intressanta ställen. Skulle vilja besöka Galapagos men annars har jag egentligen inga preferenser. Budgeten ligger för tillfället på 30 000 sek. Jag vill vara borta i ungefär 2 månader.
Har ni någon rutt som ni tror kan passa mig? Är det billigt att flyga i Sydamerika? Är det bekvämt/billigt att ta sig runt med buss? Är min budget för tunn? Alla tips uppskattas.

Missa inte att göra minst en/två veckor i regnskogen. Bara att vakna till alla ljud är grymt. Kan ta inrikesflyg om du är i Colombia till Leticia och utforska där ifrån. Är budgeten exkl.flyg är det lugnt om du bor på hostels, räkna på 100-150:- natten, hotell bra mycket mer. Skulle rekommendera Peru också. Själv hann jag inte med Colombia på min resa, men åkte landvägen från kust till kust (väst/öst) på 5 veckor för ca 20.000:- boende, mat o nöjen + bussbiljetter inräknat. Kan pm:a dig min rutt om du är intresserad.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2688287

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback