Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-22, 07:10
  #13
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Halviraniern som intervjuades senast kändes ju något tveksam. Emot regimen i Iran (det påstådda missnöjet i Iran skulle tydligen resultera i den värsta socio-politiska katastrofen sedan franska revolutionen...??? wtf), och sur över att Obama inte stöttade protesterna 2009! Vad boken egentligen behandlade var också oklart, verkar vara ett överteoretiskt verk i vanlig stil. Den "Nya Högern" lider i ganska hög grad av samma problem som libertarianerna; de är fast i en teoretisk tankevärld och ägnar inte verkligheten som sådan tillräckligt mycket uppmärksamhet.

Det är säkert jätteroligt att dra linjer mellan Platon, upplysningen och dagens post-marxism (till exempel) men det har ingen direkt praktisk betydelse. Dessa människor verkar tro att bara vi tänker till en tillräckligt briljant tankegång så kommer vår mardröm att lösa sig.

Så är det inte och jag är ganska säker på att verkliga revolutionärer hade skrattat åt dessa akademikertyper. Jag vet att Alex Linder har skrivit att han tror att Hitler mer eller mindre himlade med ögonen åt Rosenbergs filosofiska eskapader (nordicize Christianity och dylikt).

Snacket om parapsykologi och så vidare...

Honom stängde jag av när han började dilla om att kurder var iranier därför att någon historisk person var halvkurd(eller något annat haschrusigt svammel som jag har förträngt).
Imperialism och gammal unken revanschism, baserad på mytologiskt grundade anekdoter, betackar jag mig för och det borde Right-on också göra.
__________________
Senast redigerad av tokidoki 2016-03-22 kl. 07:12.
Citera
2016-03-23, 19:57
  #14
Medlem
Guillounisms avatar
Ny episod där de diskuterar terrordåden i Bryssel med en Pegida-aktivist som blev ögonvittne till en av attackerna:

https://www.righton.net/2016/03/23/1...els-terrorism/

Riktigt bra tempo!
Citera
2016-04-15, 19:56
  #15
Medlem
Guillounisms avatar
Daniel Friberg gjorde ett framträdande i RT nyligen:

https://www.youtube.com/watch?v=klEpivTkwis
Citera
2016-04-18, 20:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Den "Nya Högern" lider i ganska hög grad av samma problem som libertarianerna; de är fast i en teoretisk tankevärld och ägnar inte verkligheten som sådan tillräckligt mycket uppmärksamhet.

Det är säkert jätteroligt att dra linjer mellan Platon, upplysningen och dagens post-marxism (till exempel) men det har ingen direkt praktisk betydelse. Dessa människor verkar tro att bara vi tänker till en tillräckligt briljant tankegång så kommer vår mardröm att lösa sig.

Så är det inte och jag är ganska säker på att verkliga revolutionärer hade skrattat åt dessa akademikertyper.

Om du har några bättre ideér på vad vi ska göra istället för att disseminera podcasts så tror jag både att den nya högern och resten av oss vore väldigt intresserade av att lyssna. Visst, vi hade alla önskat att något mer konkret hade gjorts som samtidigt hade resulterat i stora samhällsförändringar men både du och jag vet att det inte är så enkelt för då hade det redan gjorts. Jag betvivlar också att Right-on gänget eller den nya högern tror att alla problem löser sig genom att man angriper dem från ett teoretiskt perspektiv (vilket förstås är långt ifrån de enda de sysslar med) men det är en av flera saker som vi kan göra och vi behöver olika personer som följer olika vägar för att lösa våra problem. Det kanske inte är i din smak med dessa mer intelektuellt lagda personer som för intelligenta resonemang men åtminstone för min del så har det varit väldigt betydelsefullt att veta att oppositionen inte bara består av öldrickande skinnheads med massiva kroppstatueringar som knappt gick ur gymansiet utan att att det faktiskt finns bildade människor som kommer till samma slutsatser som jag själv gjort. Om vi någonsin vill kunna nå ut till större delar av befolkningen så kommer vi även att behöva mer respektabla akademikertyper. Det finns ingen anledning att vara dömande om detta.

Dessutom så är det väl viktigt att kunna förstå sin motståndare för att kunna angripa honom? Det är även viktigt att ha en välförankrad idétradition, något som tode vara uppenbart om man ser till exemplet SD där chefsideologen Mattias Karlsson har förvandlat partiet till intelektuellt utsvultna neandertalare med följd av att partiets företrädare är därefter.

Risken med att döma ut andra som "låtsasrevolutionärer" är förstås att samma anklagelse också kan riktas åt andra hållet. Man bör därför ha väldigt mycket kött på benen vad gäller sina egna bedrifter innan man kommer med sådana uttalanden.
Citera
2016-04-18, 20:44
  #17
Medlem
olasvenssons avatar
Jonas De Geer är med också, han är bra.
Citera
2016-04-18, 21:14
  #18
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Om du har några bättre ideér på vad vi ska göra istället för att disseminera podcasts så tror jag både att den nya högern och resten av oss vore väldigt intresserade av att lyssna. Visst, vi hade alla önskat att något mer konkret hade gjorts som samtidigt hade resulterat i stora samhällsförändringar men både du och jag vet att det inte är så enkelt för då hade det redan gjorts. Jag betvivlar också att Right-on gänget eller den nya högern tror att alla problem löser sig genom att man angriper dem från ett teoretiskt perspektiv (vilket förstås är långt ifrån de enda de sysslar med) men det är en av flera saker som vi kan göra och vi behöver olika personer som följer olika vägar för att lösa våra problem. Det kanske inte är i din smak med dessa mer intelektuellt lagda personer som för intelligenta resonemang men åtminstone för min del så har det varit väldigt betydelsefullt att veta att oppositionen inte bara består av öldrickande skinnheads med massiva kroppstatueringar som knappt gick ur gymansiet utan att att det faktiskt finns bildade människor som kommer till samma slutsatser som jag själv gjort. Om vi någonsin vill kunna nå ut till större delar av befolkningen så kommer vi även att behöva mer respektabla akademikertyper. Det finns ingen anledning att vara dömande om detta.

Dessutom så är det väl viktigt att kunna förstå sin motståndare för att kunna angripa honom? Det är även viktigt att ha en välförankrad idétradition, något som tode vara uppenbart om man ser till exemplet SD där chefsideologen Mattias Karlsson har förvandlat partiet till intelektuellt utsvultna neandertalare med följd av att partiets företrädare är därefter.

Risken med att döma ut andra som "låtsasrevolutionärer" är förstås att samma anklagelse också kan riktas åt andra hållet. Man bör därför ha väldigt mycket kött på benen vad gäller sina egna bedrifter innan man kommer med sådana uttalanden.

Jag angrep inte Righton.net och deras podcasts (vilka jag överlag uppskattar), eller några andras podcasts för den delen, utan mer specifikt figurer som Jourjani som bedriver vad jag uppfattar som rent akademisk/teoretisk verksamhet utan nämnvärd relevans för någon annan än dem själv. Jag uppfattar det i hela taget som ganska självupptaget och i viss mån typiskt för en del karaktärer inom den "Nya högern" i bred bemärkelse. Därför fann jag inte det avsnittet givande. Man kan ju jämföra med Greg Johnson som deltog senare och gjorde ett gott intryck. Där har vi en intellektuell som har relevans för de europeiska folkens ödeskamp; det hade inte Jourjanis verksamhet enligt min uppfattning.

I övrigt håller jag med dig, vi behöver propaganda och aktivitet riktad åt alla samhällsklasser.
__________________
Senast redigerad av Guillounism 2016-04-18 kl. 21:24.
Citera
2016-04-18, 21:37
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag angrep inte Righton.net och deras podcasts (vilka jag överlag uppskattar), eller några andras podcasts för den delen, utan mer specifikt figurer som Jourjani som bedriver vad jag uppfattar som rent akademisk/teoretisk verksamhet utan nämnvärd relevans för någon annan än dem själv. Jag uppfattar det i hela taget som ganska självupptaget och i viss mån typiskt för en del karaktärer inom den "Nya högern" i bred bemärkelse. Därför fann jag inte det avsnittet givande. Man kan ju jämföra med Greg Johnson som deltog senare och gjorde ett gott intryck. Där har vi en intellektuell som har relevans för de europeiska folkens ödeskamp; det hade inte Jourjanis verksamhet enligt min uppfattning.

I övrigt håller jag med dig, vi behöver propaganda och aktivitet riktad åt alla samhällsklasser.

Då är jag ledsen om jag missförstod dig. Har tyvärr inte hunnit lyssna på avsnittet med Jourjani ännu och det är fullt möjligt att det var därför som jag missförstod. Klantigt av mig i vilket fall, bör bli bättre på att sätta mig in i saker innan jag kommenterar. Ska ha dina kommentarer i åtanke när jag lyssnar på avsnittet med Jourjani. I övrigt så är det kul att höra att vi håller med varandra om Righton.
Citera
2016-04-22, 22:36
  #20
Medlem
baggebo1s avatar
Richard Spencer intervjuas i det nya avsnittet. Jag gillar honom. Han är kanske arketypen för "alt-right", en rörelse som det finns all anledning att vara skeptisk till (inte minst pga kopplingarna till den europeiska "nya högern"), men jag har alltid tyckt att han varit en frisk fläkt som sällan vandrar in i de franska/franskinspirerade idiotierna. I avsnittet råder han t.ex. lyssnarna att kolla upp William Pierce. Bara det! Han har heller aldrig hakat på Paul Ramseys korståg mot Anglin och Weev, vilket tyder på karaktär.

Bra intervju. John Morgan växer i de här sändningarna också.

https://soundcloud.com/rightonradio/...ichard-spencer

När den amerikanska rörelsen sätter agendan = bra. När amerikanerna tror att de måste "inspireras" av de europeiska dårarna = dåligt. Vit nationalism och alt-right och allt sånt görs mycket bättre i USA. De är mer frispråkiga, mer rakt på. Hoppas Anglin, Spencer, Johnson, Duke, Linder (och bakåt Oliver, Pierce, Rockwell osv) kan fungera som inspiration för européer snarare än tvärtom in i framtiden. Framförallt måste all typ av fransk påverkan minimeras. Den franska "nya högern" är verkligen bara ren skit. Människor som sponsrar "publiceringen av den "stora tänkaren" Fayes samlade verk" gör verkligen världen, och den vita rasen, en otjänst. De människorna har ingenting med framtiden för den vita rasen att göra. Kan inte pengarna gå till att exkommunicera pajasen "Oskorei" till nån ö utan kontakt med omvärlden tillsammans med Faye och Benoist, istället? Arktos insamling kan gå till månatliga matpaket, eller nåt, som håller dem borta för gott.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2016-04-22 kl. 23:02.
Citera
2016-04-22, 22:41
  #21
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Richard Spencer intervjuas i det nya avsnittet. Jag gillar honom. Han är kanske arketypen för "alt-right", en rörelse som det finns all anledning att vara skeptisk till (inte minst pga kopplingarna till den europeiska "nya högern"), men jag har alltid tyckt att han varit en frisk fläkt som sällan vandrar in i de franska/franskinspirerade idiotierna. I avsnittet råder han t.ex. lyssnarna att kolla upp William Pierce. Bara det! Han har heller aldrig hakat på Paul Ramseys korståg mot Anglin och Weev, vilket tyder på karaktär.

Bra intervju. John Morgan växer i de här sändningarna också.

https://soundcloud.com/rightonradio/...ichard-spencer

Jag är rätt imponerad över kontaktnätet Morgan och Friberg verkar sitta på, de har haft flera profilerade gäster, och dessutom från skilda kultursfärer. Vore intressant om de fick med MacDonald någon gång, De Geer och han skulle nog kunna få till en intressant diskussion. De Geer har ju helt uppenbart respekt för amerikanen men verkar ha vissa invändningar. Även om jag förmodligen står på den senares sida rakt igenom vore det spännande att äntligen få höra.

För övrigt kan det inte bara vara jag som alltid har trott att John Morgan är engelsman? Tycker namnet klingar brittiskt men förstod direkt när jag hörde honom i Right On's podcast att han såklart är amerikan.
Citera
2016-04-22, 22:50
  #22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag är rätt imponerad över kontaktnätet Morgan och Friberg verkar sitta på, de har haft flera profilerade gäster, och dessutom från skilda kultursfärer. Vore intressant om de fick med MacDonald någon gång, De Geer och han skulle nog kunna få till en intressant diskussion. De Geer har ju helt uppenbart respekt för amerikanen men verkar ha vissa invändningar. Även om jag förmodligen står på den senares sida rakt igenom vore det spännande att äntligen få höra.

För övrigt kan det inte bara vara jag som alltid har trott att John Morgan är engelsman? Tycker namnet klingar brittiskt men förstod direkt när jag hörde honom i Right On's podcast att han såklart är amerikan.
Trodde också att Morgan var britt till en början, men tror jag läste nånstans att han var amerikan innan jag hörde honom i Right On.

De har ett bra kontaktnät och många bra gäster. MacDonald lär dyka upp så småningom.
Citera
2016-04-23, 16:01
  #23
Medlem
Don.Cs avatar
Någon som hittar rss-feed?
Citera
2016-04-23, 18:13
  #24
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Någon som hittar rss-feed?
Här har du: https://feeds.soundcloud.com/users/s...562/sounds.rss
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback