Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-14, 08:21
  #13
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Då kan du parkera på samma ställe som alla andra.
Jävla studenter att alltid kräva särbehandling.

Haha, för fan! WhaleMale krävde ingenting. Han bara ställde en fråga: finns det gratis eller billig parkering i Lund?

Personligen har jag nog alltid fått betala när jag parkerat i Lund. Ett par år sen jag var där senast med bil och har mest parkerat kring Smålands, Kattesund och Norra Fäladen, så kan inte påstå att jag har superkoll men jag tror det blir svårt med gratis parkering. Är ju ofta så att man ska betala mellan 09:00 - 18:00.

...bara för det kom jag på ett undantag. Har ju en polare som bor på Ministervägen som jag hälsar på titt som tätt Där ute finns gratis parkering. En idé är kanske att kombinera bil och cykel (och motion, om man gillar sånt).
Det tar åtta minuter att cykla från Ministervägen till Lund C enligt Google Maps.
Finns säkert område med gratis parkering som är närmre, om man nu pallar kombinera det hela med cykel. Bostadsområde är ju ofta ganska tomma på dagarna då folk tar bilen till sitt jobb, perfekt att sneaka dit och parkera.

Ett annat förslag är att försöka slå sig ihop med en annan student, samåka och splitta eventuell parkeringskostnader. Om det nu finns fler som bor utanför Lund.
Citera
2016-05-16, 02:05
  #14
Moderator
Oddballs avatar
0.04 - Korspostning.

Trafik och körkortsfrågor --> Bilar
/Moderator
Citera
2016-05-21, 00:04
  #15
Medlem
Parkeringarna på delphi och kämnärsvägen kostar 250:- för en månad i automaterna. Ligger en bit från allt som inte är lth men fixa en billig cykel så är det nerförsbacke till allt som finns i stan
Citera
2018-01-09, 18:23
  #16
Medlem
Amanites avatar
Lyfter frågan igen, samma stad och plats.
Ingen som råkar bo i professorstadens utkant som kan avvara 2 m2 av sin 3000 m2 stora tomt
Citera
2018-02-01, 23:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Lyfter frågan igen, samma stad och plats.
Ingen som råkar bo i professorstadens utkant som kan avvara 2 m2 av sin 3000 m2 stora tomt
Professorstaden (söder om tunavägen) har gratis gatuparkering (!). Dock slagsmål om platserna, men har du tur...
Citera
2018-02-03, 00:52
  #18
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wafflesnatcher
Professorstaden (söder om tunavägen) har gratis gatuparkering (!). Dock slagsmål om platserna, men har du tur...


A jag vet men blir en bit att gå, har ett hyfsat säkert ställe nu men tips är alltid välkomna
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback