Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-18, 13:06
  #1
Medlem
Tjena!

Hade tänkt dra till Australien och studera.
Har ett litet problem(?). Blev dömd för Ringa Narkotikabrott för 5-6 år sedan.
Kommer detta påverka mina chanser att få studentvisum?

Tack på förhand!
Citera
2016-02-18, 13:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glasmedvatten
Tjena!

Hade tänkt dra till Australien och studera.
Har ett litet problem(?). Blev dömd för Ringa Narkotikabrott för 5-6 år sedan.
Kommer detta påverka mina chanser att få studentvisum?

Tack på förhand!

Inte om du berättar om domen i din ansökan. Ringa är inget hinder. Lögn i ansökan är däremot.
Citera
2016-02-18, 13:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inte om du berättar om domen i din ansökan. Ringa är inget hinder. Lögn i ansökan är däremot.


Okej tack så mycket!
Citera
2016-02-18, 18:41
  #4
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Finns verkligen domen kvar efter 5 år? Försvinner inte den ur registret? Och har andra länder tillgång till Sveriges register alternativt om de överhuvudtaget ödslar resurser på att göra sådan research? Givetvis beroende på land, men Australien som "västerländskt" och städat lär väl vara mer benägna att göra en bakgrundscheck än till exempel Serbien, går de dock så långt?
Citera
2016-02-25, 13:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Finns verkligen domen kvar efter 5 år? Försvinner inte den ur registret? Och har andra länder tillgång till Sveriges register alternativt om de överhuvudtaget ödslar resurser på att göra sådan research? Givetvis beroende på land, men Australien som "västerländskt" och städat lär väl vara mer benägna att göra en bakgrundscheck än till exempel Serbien, går de dock så långt?

Det har jag också undrat. Någon som vet?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2688199

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback