Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 05:23
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Det kan ju även bero på att det inte Fins något som pekar på att kost Botar cancer..

Men, jag är öppen för det, ställ samman de kända fall där Enbart kost har vänt en tumörs utveckling så får vi ta ställning till om det är värt att titta vidare i ämnet.
Men hör du vad du säger?


Om person A har gjort forskning på att kost inte botar cancer. Och sedan kommer person B och gör forskning som visar att kost botar cancer. DET man ska göra här om det ska vara vetenskapligt är att göra likadanforskning som person B, med andra resultat.

Det är DETTA som är vetenskap. Om person A börjar håna den andra personen eller snacka skit om persons B forskning, då är det INTE vetenskapsbaserat.
Så om det inte ligger nånting i att diet kan bota cancer, då kan dom ju lätt bevisa detta. Men det gör dom inte av en anledning.

Åsikt hör inte ihop med vetenskap. Man tittar på datan och testerna och observationerna. Inte åsikter!


I å med att dom har så mycket kontroll så var det svårare än jag trodde att googla på detta.
Finns massa information på hur man botar cancer, varför man får det, hur kroppen fungerar.

Rekommenderar till folk som är nyfikna att kolla upp dessa doktorer för att kanske få sig en tankeställare om sjukdom generellt(och cancer). Som sagt, dessa i makten mörkar för oss, så det är inte det lättaste och hitta



Dr John Bergman(youtube) - Bästa doktorn i världen enligt mig. Ingen är i närheten. Säger t.ex att cancer är en försvarsmekanism. Och att "sjukdom" kommer när din kropp anpassar sig efter obalanser.

Dr Leonard Coldwell - Han ska ha vittnen. Går och hitta om man letar lite. Säger att cancer går att bota på 2-16 veckor naturligt.



Sedan finns det flera andra:
Dr McDougall
Dr.McGregor
Dr Brian Clement
Dr.Sebi (Sägs ha vunnit en rättegång. Tog in 70+ patienter som hade fått diagnos hos en vanlig doktor först. Patienten gick tillbaka till doktorerna dom var hos, det var så detta bekräftades. Kom ihåg att ena sidan vill mörka saker så inte så lätt och hitta detta. Är död, dog ungefär 2016.

T. Colin Campbell - Gjort "china study", en 20års studie på plant based diet.
Ett utdrag av någon som läst den:
Citat:
What is most striking about The China Study is the amount of solid evidence it presents. The book contains detailed accounts of Professor Campbell’s experiments on laboratory rats where he showed how it was entirely possible to switch the growth of cancer on and off by simply varying the amount of animal protein that there was in the diet. This represented an enormous discovery and the fact that the results could be replicated made the conclusions scientifically irrefutable.
Som sagt. Rekommenderar ATT MAN LÄSER BOKEN för annars är det väldigt hög risk att man läser att den blir "debunkad", kom ihåg nu, att denna sida som mörkar INTE VILL HA SANNINGEN om sjukdomar.


Här är ett vittne på film(5min) som säger hur hon botade cancer stage 4
https://www.youtube.com/watch?v=pXdug9PDLV0

Här är flera vittnen på samma sida från samma företag som innan: Dr Brian Clement tror jag är chef.
https://hippocratesinst.org/testimonials



På denna här sidan möter du Chris, som botade cancer naturligt. På sidan kan du skriva in din email adress för att få en gratis e-book med 25patienter som läkte cancer.
https://www.chrisbeatcancer.com/



Några gemensamma drag hos vissa av dessa är
1) Whole food, plant based diet, sedan variationer(frukt, grönsaker).
2) Din kropp ska vara alkaline och inte acidic. Alkaline mat är frukt/grönsaker etc
3) Gifter förstör kroppen. Och när kroppen förstörs, kan det leda till sjukdom.
Vad är gifter? Undersök så kommer du förstå.
4) För lite syre i kroppen=Cancer kommer.
5) Cancer går att hindra att komma, och går att bota när du får det.
6) Juica grönsaker
7) Din kropp är självläkande. Jobba med systemet och din kropp fixar sjukdomen.


Och så kerstin från sverige som delar med sig av hur hon botade sin cancer:
alltomcancer.com/index.php/2015/10/27/hur-gjorde-kerstin-for-att-bota-sin-cancer-med-alternativmedicin-kost-och-kosttillskott/
__________________
Senast redigerad av Kungadolf 2018-03-11 kl. 05:30.
Citera
2018-03-11, 05:28
  #182
Medlem
Femme.Fatales avatar
Vi kan visst bota cancer. Dock så är ju cancer ett samlingsnamn för 200 olika sjukdomar, som också kan vara olika stadier. Upptäcker man cancern sent så blir det ju såklart svårare att hinna "bota".
Citera
2018-03-11, 06:14
  #183
Medlem
Tror det är ganska nära med vaccin både mot cancer och demens sjukdomar. Problemet är att det måste bevisas och det tar tid.
Citera
2018-07-24, 10:35
  #184
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Jag har inga speciella sjukvårdskunskaper, men jag undrar varför man trots att enorma resurser satsats och det fortsätter med insamlingar. Andra sjukdomar genom historien har man hittat botmedel eller som med HIV bromsmediciner. Den medicinska forskningen har gjort enorma framsteg bara de senaste 100 åren, men cancern är fortfarande en gåta.

Med tanke på vad forskningen kan göra idag (klona, odla organ,osv) så står cancern kvar och stampar på samma ställe. År 2013 konstaterades i Sverige 60. 000 st cancerfall.

Med risk för att vara okänslig inför någon som är drabbad eller har nära som är drabbade, ställer jag frågan

- är det realistiskt att man 2016 inte kommit längre i cancerforskningen.

Många cancersorter kan "botas" via olika metoder. Speciellt om den upptäcks i ett tidigt skede.
Man använder lite olika metoder och det handlar om att stoppa de celler som börjat bete sig som cancerceller (okontrollerad celldelning) De mest kända metoderna är Radioaktiv strålning, Cellgifter och mekaniskt skära bort den del som innehåller cancerceller.

Så väldigt många räddas från cancerdöden i dagsläget och det finns betydligt värre diagnoser man kan få. Själv önskar jag ibland att jag hade någon form av cancer istället för hjärtsvikt. Chansen att överleva en cancerdiagnos är oerhört mycket bättre.

Dock kan en cancer sitta på ställen i kroppen som gör det omöjligt att behandla. ex Djupt inne i hjärnan. Väldigt svårt att bestråla, behandla med cellgifter eller skära bort.

För män är prostata cancer en väldigt allvarlig diagnos där väldigt många dör. Många manliga kändisar/artister har dött av detta.. Ex Frank Zappa, Bill Bixby (Hulken TV serien), François Mitterrand (President Frankrike)

Bukspottkörtelcancer är en annan mycket allvarlig cancerform som tagit livet av många då den är näst intill omöjlig att behandla. Går inte att leva utan bukspottkörtel då den producerar mängder av ämnen vi behöver för att leva. Några kända personer som dött av denna är Patrick Swayze, Steve Jobs (Apple), Luciano Pavarotti.

Levercancer, hudcancer är andra svårbehandlade former som vi ännu inte lyckats bota med någon större framgång.

Ser man ex på bröstcancer hos kvinnor så botas väldigt många numera. Förr i tiden var det en dödsdom men genom screening av kvinnor så upptäcker man cancern tidigt och kan ge behandling/operera bort bröst(en) eller delar av dem.
Citera
2018-07-24, 11:06
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Många cancersorter kan "botas" via olika metoder. Speciellt om den upptäcks i ett tidigt skede.
Man använder lite olika metoder och det handlar om att stoppa de celler som börjat bete sig som cancerceller (okontrollerad celldelning) De mest kända metoderna är Radioaktiv strålning, Cellgifter och mekaniskt skära bort den del som innehåller cancerceller.

Så väldigt många räddas från cancerdöden i dagsläget och det finns betydligt värre diagnoser man kan få. Själv önskar jag ibland att jag hade någon form av cancer istället för hjärtsvikt. Chansen att överleva en cancerdiagnos är oerhört mycket bättre.

Dock kan en cancer sitta på ställen i kroppen som gör det omöjligt att behandla. ex Djupt inne i hjärnan. Väldigt svårt att bestråla, behandla med cellgifter eller skära bort.

För män är prostata cancer en väldigt allvarlig diagnos där väldigt många dör. Många manliga kändisar/artister har dött av detta.. Ex Frank Zappa, Bill Bixby (Hulken TV serien), François Mitterrand (President Frankrike)

Bukspottkörtelcancer är en annan mycket allvarlig cancerform som tagit livet av många då den är näst intill omöjlig att behandla. Går inte att leva utan bukspottkörtel då den producerar mängder av ämnen vi behöver för att leva. Några kända personer som dött av denna är Patrick Swayze, Steve Jobs (Apple), Luciano Pavarotti.

Levercancer, hudcancer är andra svårbehandlade former som vi ännu inte lyckats bota med någon större framgång.

Ser man ex på bröstcancer hos kvinnor så botas väldigt många numera. Förr i tiden var det en dödsdom men genom screening av kvinnor så upptäcker man cancern tidigt och kan ge behandling/operera bort bröst(en) eller delar av dem.
Jag är ingen expert på området men... jag tror du har fel. Många botas inte från cancer, deras död fördröjs. Det finns massor av vittnesmål där människor berättar om hur de besegrade cancer utan läkekonsten, ljuger de alla? Kanske, vad vet jag. Däremot tror jag de talar sanning. Denna sjukdom är påhejad av industrin för att de ska tjäna pengar och scientismen kämpar idogt för deras välfärd.

Jag har bevittnat två personer dö av detta och det jag såg föreföll helt orimligt. Utan behandling tror jag de hade varit vid liv idag, de dog av behandlingen. Ja, det låter sjukt men om du ser det hända framför dig så är det fullständigt bisarrt.
Citera
2018-07-24, 11:19
  #186
Medlem
Cheeswisss avatar
Alla sjukdomar går inte att bota, just nu i alla fall... Och cancer är något som vill aldrig kommer bli av med,. Dricker man öl, röker, bor i stan, dricker kaffe, äter viss mat, sitter för nära tvn, så får vi cancer... Men finns det ett botemedel mot det så kan dom inte skrämma upp oss längre med saker som är cancerskadliga
Citera
2018-07-24, 11:20
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag är ingen expert på området men... jag tror du har fel. Många botas inte från cancer, deras död fördröjs. Det finns massor av vittnesmål där människor berättar om hur de besegrade cancer utan läkekonsten, ljuger de alla? Kanske, vad vet jag. Däremot tror jag de talar sanning. Denna sjukdom är påhejad av industrin för att de ska tjäna pengar och scientismen kämpar idogt för deras välfärd.

Jag har bevittnat två personer dö av detta och det jag såg föreföll helt orimligt. Utan behandling tror jag de hade varit vid liv idag, de dog av behandlingen. Ja, det låter sjukt men om du ser det hända framför dig så är det fullständigt bisarrt.

Fast i många cancerfall slutar man ju behandla patienten eftersom cancern är obotlig. De får bara smärtstillande och lugnande för att döden ska bli så bra som möjligt.
Citera
2018-07-24, 11:25
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Fast i många cancerfall slutar man ju behandla patienten eftersom cancern är obotlig. De får bara smärtstillande och lugnande för att döden ska bli så bra som möjligt.
Ja, det är ju en bra poäng. Ingen sarkasm.

Men om du surfar in på youtube och söker efter 'cure for..' och valfri cancer så får du upp videos från människor som säger att de botat sig själva.

Vad tycker du om det? Bortse ifrån att jag tror att jorden är platt osv, vad tror du om detta? Kan etablerad cancerforskning ha fel?
Citera
2018-07-24, 11:28
  #189
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag är ingen expert på området men... jag tror du har fel. Många botas inte från cancer, deras död fördröjs. Det finns massor av vittnesmål där människor berättar om hur de besegrade cancer utan läkekonsten, ljuger de alla? Kanske, vad vet jag. Däremot tror jag de talar sanning. Denna sjukdom är påhejad av industrin för att de ska tjäna pengar och scientismen kämpar idogt för deras välfärd.

Jag har bevittnat två personer dö av detta och det jag såg föreföll helt orimligt. Utan behandling tror jag de hade varit vid liv idag, de dog av behandlingen. Ja, det låter sjukt men om du ser det hända framför dig så är det fullständigt bisarrt.

Njae. Cancer är ju celler som fått fnatt av någon anledning oftast då yttre påverkan. Möjligen finns det cancerformer som är rent genetiska och då bärs fram av DNA från födseln.

Om man opererar bort en cancer som inte fått spridning så lär den inte komma tillbaka.
Om cancern däremot är en genetisk defekt i en människa så blir den med dagens teknik obotlig då alla celler innehåller samma defekta information. Så sanningen är nog att vi båda kan ha rätt. Att det finns cancerformer som kan botas och en människa kan leva ett fullt liv utan att den kommer tillbaka. Samtidigt som det finns former som har ett annat biologiskt ursprung ex. då ligger i en persons DNA.
Citera
2018-07-24, 11:31
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Njae. Cancer är ju celler som fått fnatt av någon anledning oftast då yttre påverkan. Möjligen finns det cancerformer som är rent genetiska och då bärs fram av DNA från födseln.

Om man opererar bort en cancer som inte fått spridning så lär den inte komma tillbaka.
Om cancern däremot är en genetisk defekt i en människa så blir den med dagens teknik obotlig då alla celler innehåller samma defekta information. Så sanningen är nog att vi båda kan ha rätt. Att det finns cancerformer som kan botas och en människa kan leva ett fullt liv utan att den kommer tillbaka. Samtidigt som det finns former som har ett annat biologiskt ursprung ex. då ligger i en persons DNA.
Vad tycker du om de människor som påstår att de själva botat cancer med kost? Jag vet att de kan ljuga osv, men har du undersökt det? Skadar det dej att undersöka det?
Citera
2018-07-24, 11:42
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, det är ju en bra poäng. Ingen sarkasm.

Men om du surfar in på youtube och söker efter 'cure for..' och valfri cancer så får du upp videos från människor som säger att de botat sig själva.

Vad tycker du om det? Bortse ifrån att jag tror att jorden är platt osv, vad tror du om detta? Kan etablerad cancerforskning ha fel?

Detta blir bara vad jag tror...
jag tror att placebo, eller om man så vill, kroppens egen förmåga, styr väldigt mycket mer än vetenskapen idag har koll på. Människor kan bli både friska och sjuka för att de tror att de ska bli så. Det är därför man ofta hör om mirakelkurer eller oförklarliga sjukdomar.

Detta gör inte forskning oviktig. Modern medicin botar. Här står t.ex att idag lever 68% längre än fem år efter sin diagnos men på 70-talet var det 49%. Detta beror såklart på forskning och framsteg och inte på råkost(som var poppis på 70-talet).
https://www.celgene.se/en-cancerfri-varld-ar-mojlig/
Citera
2018-07-24, 11:52
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Detta blir bara vad jag tror...
jag tror att placebo, eller om man så vill, kroppens egen förmåga, styr väldigt mycket mer än vetenskapen idag har koll på. Människor kan bli både friska och sjuka för att de tror att de ska bli så. Det är därför man ofta hör om mirakelkurer eller oförklarliga sjukdomar.

Detta gör inte forskning oviktig. Modern medicin botar. Här står t.ex att idag lever 68% längre än fem år efter sin diagnos men på 70-talet var det 49%. Detta beror såklart på forskning och framsteg och inte på råkost(som var poppis på 70-talet).
https://www.celgene.se/en-cancerfri-varld-ar-mojlig/
Jag håller med i vad du säger men om man tittar på din länk så missar den en väsentlig punkt vilken alla kritiker tar upp. Allt handlar om behandling, inte förebyggande.

Jag förstår att läkekonsten kan behandla cancer bättre än förut men varför kan man inte förebygga? Dagens vård består i behandling, inte förebyggande åtgärder. Vi är många 'foliehattar' som frågar oss varför?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback