Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-17, 19:08
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mines
Antagligen for du aldrig oppnat en bok

Den där var väl ändå i grövsta laget...

Nä jag frågade vad du menade med "alla andra medier" i motsats till de som du kallar för "judekontrollerade". Lite oklart vilka medier du avser. Vet du det själv? Ge gärna exempel!

Vänliga hälsningar!

/Johan
Citera
2016-02-17, 22:42
  #26
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Den där var väl ändå i grövsta laget...

Nä jag frågade vad du menade med "alla andra medier" i motsats till de som du kallar för "judekontrollerade". Lite oklart vilka medier du avser. Vet du det själv? Ge gärna exempel!

Vänliga hälsningar!

/Johan
Haha, jag syftade inte pa medier i mening utav judemedia, mainstreammedia, alternativmedia etc etc, utan medier i stil med bok, film, musik, bilder, YT klipp, tidning, stentavlor, avhandlingar etc etc

Spraklig miss, kanske ska vara medium? For ovrigt var det du som antydde att judar kontrollerar media, men skitsamma
Citera
2016-02-17, 23:11
  #27
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
Kungpungpat, det har slagit dig att det kanske finns en tredje grupp manniskor, som far riktig kunskap fran verkligheten. Du vet den dar saken som finns utanfor din dorr? Du har en extremt svartvit varldsbild vilket marks pa de grovt forutfattade meningar du har om mig. du har ingen aning om vem jag ar. Precis som de troende du sa djupt foraktar, sa sparkar du direkt bakut nar nagon kritiserar din verklighetsuppfattning, aven om detta inte ens var kritik i sak, utan snarare en observation rorande den skeva fordelningen i vad for TYP utav kallor som brukas.

istallet borjar du raljera om troende, vetande, tredjevarldskrigt och cancer. Helt utan nagon formaga till sjalvkritik. Du ar lika blind som de troende du foraktar

Hahaa ja kanske sparkar jag bakut när troende människor kommer och föreslår att man ska tro på det som dom tror på.

Min verklighetsuppfattning baseras på alla fysiska bevis och forsknings studier som finns tillgängliga online, och som motbevisar allt förutom matematiken i skolans hjärntvätts-program.

Man vet direkt vem som är troende om nån arg clown dyker upp och är förbannad över att youtubeklipp sprids och innehåller sanningar som du inte kan se pga din allergi mot YT videos.

Den här tråden är lite som en youtubefilm.. folk som slutat lära sig fattar ingenting, men dom som vill lära sig kollar på länkarna och gör sökningar i sökmotorer för att hitta mer info, om nån tex. skriver att Otto Warburg fick nobelpris för att han hittade orsaken till cancer..

endast dom som vill veta kommer kolla upp det genom att söka på internet och läsa igenom hans studier..

resten är troende och fattar inte varför man ska bry sig om att cancerindustrin går ut på att låta folk dö medans man låtsas leta efter orsaken som hittades och blev belönat med nobelpris år 1931.

Typ som du som inte förstår varför en youtubevideo kan ha mening.. det är inte meningen att du ska lära dig från alla lärare som lär folk om livet genom youtube, ärlighet och genom att berätta deras perpektiv.

Folk som fortsatte arbeta och titta på tv är dom sämsta spelrna i livets spel..

de bra spelarna har forskat på flashback , youtube och genom sökningar på internet, för att lära sig mer om livet och världen genom att lyssna på människor som helst inte är anställda trälar med bra betyg från hjärntvätten.

Youtube är lixom vanligt folk OCH kändisar.. i media är det bara kändisar som får betalt för att läsa upp repliker och se bra ut inför kameran.. anställda trälunderhållare är vad mediafolket är.

Så jag röstar för youtubevideos och att du undviker dom eftersom du verkar vara allergisk mot dom eller att lära dig något nytt.

Ta hand om dig, kram
Citera
2016-02-17, 23:15
  #28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
...
Den här tråden är lite som en youtubefilm.. folk som slutat lära sig fattar ingenting, men dom som vill lära sig kollar på länkarna och gör sökningar i sökmotorer för att hitta mer info, om nån tex. skriver att Otto Warburg fick nobelpris för att han hittade orsaken till cancer..
...

från en tråd till en annan...

Nej, Otto Warburg fick INTE Nobelpriset för att han hittade orsaken till cancer.
Han nominerades 1926 för Nobelpriset för sin cancerforskning, men vann inte.
Dock fick han Nobelpriset 1931 för sin forskning om cellers syresättning.
Han nominerades dessutom återigen 1944 för ytterligare icke canceranknuten forskning...

Det lär man sig om man faktiskt kollar upp saker själv istället för att lita blint på YT, "gurus" och andra idioter.. Kul att du just motbevisade dig själv angående att hitta info...
Citera
2016-02-17, 23:30
  #29
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
från en tråd till en annan...

Nej, Otto Warburg fick INTE Nobelpriset för att han hittade orsaken till cancer.
Han nominerades 1926 för Nobelpriset för sin cancerforskning, men vann inte.
Dock fick han Nobelpriset 1931 för sin forskning om cellers syresättning.
Han nominerades dessutom återigen 1944 för ytterligare icke canceranknuten forskning...

Det lär man sig om man faktiskt kollar upp saker själv istället för att lita blint på YT, "gurus" och andra idioter.. Kul att du just motbevisade dig själv angående att hitta info...

Du kollade INTE upp hans studier, för dom finns endast på institutets hemsida, för där han jobbade brydde dom sig om hans forskning och därför finns hans studier där, och INTE på nobelprisets officiella hemsida, där dom bara skriver att han fick ett pris.

Du är bara en av dom där clownerna som inte kollar upp nånting och tror att youtubevideos aldrig kan innehålla något posetivt.

Utan youtubevideos så hade jag aldrig vetat om vad som skapar cancer och varför 90% av mänskligheten aldrig kommer kunna tro att nån redan hittat orsaken till cancer.
Citera
2016-02-17, 23:34
  #30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du kollade INTE upp hans studier, för dom finns endast på institutets hemsida, för där han jobbade brydde dom sig om hans forskning och därför finns hans studier där, och INTE på nobelprisets officiella hemsida, där dom bara skriver att han fick ett pris.

Du är bara en av dom där clownerna som inte kollar upp nånting och tror att youtubevideos aldrig kan innehålla något posetivt.

Utan youtubevideos så hade jag aldrig vetat om vad som skapar cancer och varför 90% av mänskligheten aldrig kommer kunna tro att nån redan hittat orsaken till cancer.

Nej jag behövde inte kolla upp hans studier för att se att du hade fel - han fick helt enkelt INTE nobelpriset för sina teorier om orsaken till cancer och du hade fel. Du gjorde dig dessutom till ännu större åtlöje (vilket man nästan trodde skulle vara svårt för någon med din obefintliga seriositet) när du påstod det i samma textstycke som du rådde folk att kolla upp bevis...

PS: Jag har dock kollat upp hans studier om orsaken till cancer i andra sammanhang - idag behövdes det dock inte...
Citera
2016-02-17, 23:37
  #31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
Men vad fan ar det med konspirationsteoretikers tendens att referera till visuell media i sin bevisforing?

som f.d luttrad foliehatt så låg det i vår verklighetsuppfattning att anta att sådant som lycades övertyga oss om saker och tings beskaffenhet, även torde ha förmåga att övertyga andra.

Personligen blev jag förförd av videon "911, In Plane Sight", och förväntade mig såklart att alla andra skulle bli lika förförda av dem som JAG blev. Döm min förvåning när det visade sig att min initiala förväntning var FEL.
Folk som hade högre utbildning än jag föll inte för samma skit som JAG föll för.


Citat:
Ursprungligen postat av mines
Sa vad ar det med konspirationsteoretikers forkarlek for lattsmalta YT videos och bilder?

I korthet?

Well, de tror att alla i världen är lika dåligt utbildade, har samma hjärnkapacitet samt är lika lättledda som JAG var.


Newsflash: They're NOT!
Alla människor är olika, har olika hjärnkapacitet samt är olika lättledda.

Folk som inte insett detta ännu, verkar vara fortsatt insnöade på att presentera dåliga videos i hopp om att via sina länkposter kunna rädda denna värld snarare än att göra det via sitt aktiva DELTAGANDE i denna värld istället.
Fritt översatt: Videopostare är tangentbordskrigare. De vill förändra världen, men de vill inte bidra med den energi som krävs för att göra detta.
Latmaskar, typ.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2016-02-17 kl. 23:45.
Citera
2016-02-17, 23:41
  #32
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hahaa ja kanske sparkar jag bakut när troende människor kommer och föreslår att man ska tro på det som dom tror på.

Min verklighetsuppfattning baseras på alla fysiska bevis och forsknings studier som finns tillgängliga online, och som motbevisar allt förutom matematiken i skolans hjärntvätts-program.

Man vet direkt vem som är troende om nån arg clown dyker upp och är förbannad över att youtubeklipp sprids och innehåller sanningar som du inte kan se pga din allergi mot YT videos.

Den här tråden är lite som en youtubefilm.. folk som slutat lära sig fattar ingenting, men dom som vill lära sig kollar på länkarna och gör sökningar i sökmotorer för att hitta mer info, om nån tex. skriver att Otto Warburg fick nobelpris för att han hittade orsaken till cancer..

endast dom som vill veta kommer kolla upp det genom att söka på internet och läsa igenom hans studier..

resten är troende och fattar inte varför man ska bry sig om att cancerindustrin går ut på att låta folk dö medans man låtsas leta efter orsaken som hittades och blev belönat med nobelpris år 1931.

Typ som du som inte förstår varför en youtubevideo kan ha mening.. det är inte meningen att du ska lära dig från alla lärare som lär folk om livet genom youtube, ärlighet och genom att berätta deras perpektiv.

Folk som fortsatte arbeta och titta på tv är dom sämsta spelrna i livets spel..

de bra spelarna har forskat på flashback , youtube och genom sökningar på internet, för att lära sig mer om livet och världen genom att lyssna på människor som helst inte är anställda trälar med bra betyg från hjärntvätten.

Youtube är lixom vanligt folk OCH kändisar.. i media är det bara kändisar som får betalt för att läsa upp repliker och se bra ut inför kameran.. anställda trälunderhållare är vad mediafolket är.

Så jag röstar för youtubevideos och att du undviker dom eftersom du verkar vara allergisk mot dom eller att lära dig något nytt.

Ta hand om dig, kram
forlat, men du ar helt slut i huvudet. Du har noll lasforstaelse och en helt absurdt svartvit syn pa manniskor.
Citera
2016-02-18, 00:43
  #33
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej jag behövde inte kolla upp hans studier för att se att du hade fel - han fick helt enkelt INTE nobelpriset för sina teorier om orsaken till cancer och du hade fel. Du gjorde dig dessutom till ännu större åtlöje (vilket man nästan trodde skulle vara svårt för någon med din obefintliga seriositet) när du påstod det i samma textstycke som du rådde folk att kolla upp bevis...

PS: Jag har dock kollat upp hans studier om orsaken till cancer i andra sammanhang - idag behövdes det dock inte...

Hans nobelpristal var "nu kan ingen säga att dom inte vet vad som skapar cancer".
Tror du en nobelprisvinnares tacktal försvinner precis som hans studier?

Nä tyvär, endast om du läser hans studier som kommer du förstå att du är en troende människa som inte visste ditt eget bästa när du valde att tro på korrupta människor som jobbar med nobelprisets hemsida istället för forskarnas egna studier.

Citat:
Ursprungligen postat av mines
forlat, men du ar helt slut i huvudet. Du har noll lasforstaelse och en helt absurdt svartvit syn pa manniskor.

Du är förlåten.

Tråkigt att du inte kunde förlåta mig för mina åsikter.

Du vill inte ha en youtube video då?

Hahaha jag har en hel lista med youtubevideos som fått mig att tappa hakan under årens gång..

skulle du kollat på de fysiska bevisen och faktan som dessa youtubevideos visar så skulle du också tappa hakan, eller välja att tro på fantasierna eftersom livet bland trälarna blir eknlare om man inte har åsikter.

ta hand om dig. Mvh
__________________
Senast redigerad av KungPungPat 2016-02-18 kl. 00:45.
Citera
2016-02-18, 00:59
  #34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hans nobelpristal var "nu kan ingen säga att dom inte vet vad som skapar cancer".
Tror du en nobelprisvinnares tacktal försvinner precis som hans studier?

Nä tyvär, endast om du läser hans studier som kommer du förstå att du är en troende människa som inte visste ditt eget bästa när du valde att tro på korrupta människor som jobbar med nobelprisets hemsida istället för forskarnas egna studier.

Jag har aldrig förnekat hans tacktal eller hans cancerforskning - dock var det inte den som gav honom nobelpriset..

EDIT: Här har du hans Nobelföreläsning för övrigt, den handlar om cellers syresättning - du kan väl berätta vilka delar av den som handlar om cancer är du gullig
http://www.nobelprize.org/nobel_priz...rg-lecture.pdf
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-02-18 kl. 01:05.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback