Tjena jag har ett problem som jag haft ett bra tag nu.
Jag har mycket svårt för att tala. Det är väldigt ansträngande för mig att tala, för jag sluddrar och stammar enbart. Jag kan inte få fram mer än enkla meningar förräns tungan låser sig och jag börjar sluddrar och stamma. För det mesta så är jag mest tyst för det är så ansträngande att tala, även fast jag vill tala så orkar jag typ inte för att det är så ansträngande. Det är som att det blir ett förbannat projekt enbart för att tala och hålla längre konversationer.
Kan knappt hålla längre konversationer just på grund av att det är så ansträngande. Hjärnan låser sig också hela tiden och jag kommer inte på orden så jag står och sluddrar osammanhängande och "väntar" på att hjärnan ska komma ikapp.
Detta problem har jag inte bara för att jag är blyg. Har svårt att tala även med de jag känner väldigt bra.
Detta är väldigt jobbigt då jag vill prata men typ kan inte och "orkar" inte för det drar så mycket energi av att anstränga mig typ.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!