Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-15, 12:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Finns det några siffro på hur många icke-muslimska flyktingar som sökt asyl här 2015? Eller det finns bara efter land?

Vad ska det användas till?
Citera
2016-02-15, 12:49
  #14
Medlem
Ja det har ju lämnats in en interpellation gällande detta så att neka det är ju näst intill omöjligt
Citera
2016-02-15, 12:49
  #15
Medlem
Lolinona12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Vad ska det användas till?


Jag är bara nyfiken. Tänkte mer på hur många asylboende som behövdes om det bara skulle vara till kristna, och vad jag antar, andra icke-muslimer. Det verkar som att det finns ett ganska stort behov av att ha skilda boende.
Citera
2016-02-15, 12:52
  #16
Medlem
KaptenKamrats avatar
En majoritet utav minoriteter som får frikort på att trakassera andra minoriteter, just för att de är minoriteter
Citera
2016-02-15, 12:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Håller med dig. DN lägger krokben på sig själva. Självklart är det inte fientligt att säga sanningen - att muslimer trakasserar kristna. DN försöker att få till allt som har med islam att göra är islamfientligt.

Sanningen är ju också att kristna trakasserar muslimer. I Sverige borde vi verka för tolerans och religionsfrihet, både på asylboenden och utanför dessa.
På vilket sätt lägger ledaren i DN krokben för sig själva?
Citera
2016-02-15, 12:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Jag är bara nyfiken. Tänkte mer på hur många asylboende som behövdes om det bara skulle vara till kristna, och vad jag antar, andra icke-muslimer. Det verkar som att det finns ett ganska stort behov av att ha skilda boende.

Så är det alla gånger. Man ska ändå inte glömma att det mesta våld utövat av radikala muslimer är riktat mot andra muslimer.
Citera
2016-02-15, 13:00
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Så är det alla gånger. Man ska ändå inte glömma att det mesta våld utövat av radikala muslimer är riktat mot andra muslimer.
Det är ISLAMFIENTLIGT att skriva så... Läste du inte DN:s ledare? Hårda ord.
Citera
2016-02-15, 13:13
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det är ISLAMFIENTLIGT att skriva så... Läste du inte DN:s ledare? Hårda ord.

Nej det skriver han inte.
Citera
2016-02-15, 13:15
  #21
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Jag är inget stort fan av DN och dess ledare, men har ni som klagar ens läst hela texten?
Citat:
Det är dags att situationen för de kristna och andra minoriteter utreds snabbt och ordentligt. Vi måste veta hur stort problemet är, hur hoten ser ut – och hur de bäst kan åtgärdas.
Kontentan är långt ifrån att debattera mot "en islamfientlig agenda".
Citera
2016-02-15, 13:27
  #22
Medlem
Keihs avatar
Snacka om att TS har vinklat om budskapet av den där artikeln totalt. Läs gärna igenom den igen, ordagrant.
Citera
2016-02-15, 13:28
  #23
Medlem
losfers avatar
Dödstraff (via bränning i bur) för religiösa eller sexuella trakasserier. Det borde lösa problemt rätt snabbt, efter ett par 100 bränningar.
Citera
2016-02-15, 13:41
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykotiskpsykiatriker
Jag är inget stort fan av DN och dess ledare, men har ni som klagar ens läst hela texten?
Ja, har läst hela texten och är utbildad i textanalys dessutom. DN (som sista svenska PK-tidning) tvingar sig själva att skriva sanningen (garderar sig dock med argumentet "andra gör det också"): muslimska radikala asylsökande utgör ett reellt problem på våra asylboenden. Men DN understryker att det är "hårda ord" och det är viktigast av allt är att inte vara "islamfientlig". De har inte ens vett att skriva "muslimfientlig", då alla människor har all rätt att avsky en ideologi. Islam har inga rättigheter, men det har människor.

Expressen publicerade denna artikel för en tid sedan, med rubriken: "Finns det Sverige där religionsfrihet råder?"

"Finns det Sverige som jag flydde till? Finns det Sverige där religionsfrihet råder? Eller har Sverige varit en dum gås som låtit sig plockas? Som i naiv, självgodhet över sin tolerans inte bara bjudit in intoleransen utan också gett den nycklarna till huset? /Soheila Fors.

http://www.expressen.se/debatt/finns...sfrihet-rader/

Soheila berättar om en asylsökande kristen: "Jag kom till Sverige men det var inte det land som jag trodde det var. Jag blev placerad i ett asylboende med en fanatisk, fundamentalistisk islamist. Han hatar mig och hotar mig dygnet runt.
– Han kallar mig nadjez (smutsig) och oren. Jag har inga problem med hans böner men han hatar mig. Han hatar korset i min hals och hotar att han ska skära bort det. Det här är inte det Sverige jag flydde till.
– Det är inte bara jag, vi är fem kristna som ständigt blir plågade. Ingen av cheferna på asylboendet lyssnar på mig. Jag vill bara få byta rum och få vara i lugn och ro.
Nästan gråtfärdigt ber han:
– Snälla, hjälp mig!
Onda minnen kommer tillbaka. Jag minns hur jag själv blev slagen och jagad för min tro och mitt kors. På SFI hånade andra elever mig och en man slet korset från min hals och trampade på det."

Hårda ord. På gränsen till islamfientligt. Sohelia Fors har aldrig blivit publicerad i DN, mig veterligen. Däremot har hon blivit mordhotad av IS, i Sverige: "Vi vet vem du är. Vi ska döda dig”. De hade skrivit under med IS, säger en märkbart tagen Soheila Fors."

http://nwt.se/karlskoga-degerfors/20...fors-mordhotad

Hårda ord. Tänk på att inte vara islamfientliga. Det är det viktigaste av allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback