Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-14, 21:11
  #1
Medlem
Lucasohais avatar
Har varit igenom många hemsidor och olika sätt att kunna få kontakt med google direkt. Om det nu har med deras servers att göra eller fel på min sida så har jag inte kunnat få någon ordentlig info för att lösa problemet.

Jag köpte datorn och operativsystemet för några år sedan. Sen dess har lite hårdvara uppdateras men fungerar som den ska. Förutom själva "Det här Windows Exemplaret är inte äkta" meddelandet med svart bakgrund.

Nyckeln jag en gång använde fungerade perfekt och blev registrerad som äkta, nu, för någon anledning räknas den som "invalid".

Om ni vet om någon lösning eller en knuff i rätt riktning,
tack i förväg.
Citera
2016-02-14, 21:28
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Ja vi vet ju så klart VILKEN Windows du använder, och hur du fick tag på den...
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/950929
Citera
2016-02-14, 23:31
  #3
Medlem
Priset kan också säga en del.

Edit:
Sen skulle det var intressant med mer detaljer om vilken hårdvara som byts, när meddelandet började dyka upp, om Windows installerats om efteråt mm.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2016-02-14 kl. 23:38.
Citera
2016-02-14, 23:33
  #4
Medlem
Till att börja med, har du en köpt äkta version av windows?
Citera
2016-02-15, 08:11
  #5
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
När jag laddade ned Windows 7 på The Pirate Bay förut så fungerade allt precis som vanligt tills efter ett tag. Min poäng är, bara för att det fungerar i början så behöver det inte vara legit, dialogrutan om att "Windows is not genuine" kan dyka upp efter ett tag.

Var köpte du din licens, om du nu köpte den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback