Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-19, 17:19
  #289
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag bor i en bil. En Audi Kombi som tyvärr är 5 cm för kort för att jag ska kunna helt utsträckt men det funkar.

Jag har gjort det i 4 höst, vinter och vår-säsonger och ÄLSKAR det. På somrarna lever jag i Thailand.

FÖRDELAR:
Otroligt enkelt liv
Underbar sovkomfort
Jag jobbar som konsult så jag kan ta bilen till kunden, sova på deras parkering och inte bry mig om att komma försent. Någon gång har de knackat på rutan när jag försovit mig - Praktisk väckarklocka!
Jag sparar 100K/år i bostadskostnader och relaterat
...och kan därför resa 3 månader varje år
Jag sover med ren, dammfri luft varje natt
Kan placera bilen så jag kan se stjärnor och kometer när jag vill.
Slipper åka till IKEA
När jag åker någonstans har jag automatiskt alla mina ägodelar med mig.

NACKDELAR:
Sociala stigman - Folk tror jag är en idiot / knäppis / fattiglapp / cheap charlie - Men helt ärligt - bryr mig inte
Någon gång har polisen väckt mig.
När det är minus 25 så sover man inte så länge. MEN - Det är en del av det liv jag vill leva och när det är kallt som f*n ser jag fram mot det ännu mer.
Svårt å bjuda hem någon....
Om man ska flytta något, typ vinterdäck så måste man flytta ut en del saker och placera någonstans...

VAD SOM KRÄVS:
Ett positivt och fritt sinne
Man ska gilla lite friluftsliv och sova "ute"
Sovlängden bör vara lika lång som du - Hade förut en Merca E320 och den var PERFEKT förutom att den var bakhjulsdriven och det var ingen hit när jag var i Åre....
Man behöver ha 2-3 sovsäckar - Sommarsäck, Höstsäck/Vintersäck och en Extremsovsäck. Sköter du dessa bra håller de sitt värde fint.
Gymkort - Jag tränar på Friskis & Svettis så jag får dusch o bastu hur mycket jag vill
Ett jobb / Kunder som tillåter din udda hobby utan att känna obehag.
Att vara "smidig" underlättar klädbyte i bilen....