Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-13, 10:52
  #1
Medlem
Flertalet debattörer tycks betrakta konspirationer som någonting ont. Som sjuka sammansvärjningar mot resten av mänskligheten, den vita rasen, svenska folket etc.
Nästan ingenting skrivs om de goda konspirationerna, som verkar för höga och ädla mål samt människornas moraliska förkovran. Må insikten om dessa sprida sig.
Snart bildas förhoppningsvis den underjordiska kamporganisationen "Konspirationsfrämjandet", som i det tysta ska arbeta för alla goda konspiratörers framgång och förkovran.
Huvuduppgiften är dels att sprida maximal kunskap om goda konspirationer och konspiratörer. Dels att förhindra att dessa avslöjas för andra än dem, som är mogna och värdiga att ta emot de stora sanningarna.
Samt naturligtvis att avslöja alla onda, kommersiella och eljest falska konspirationer/konspiratörer, som alltid är ute efter våra själar och slantar.
För närvarande saknas en moraliskt objektiv konsumentupplysning i ämnet. Saklig konspirationskunskap bör framtidsvis bli ett obligatoriskt ämne på gymnasienivå. Hittills har onda konspiratörer effektivt stoppat alla försök i sådan riktning.
Citera
2016-02-13, 11:04
  #2
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det kanske beror på att definitionen av ordet konspiration lyder:

Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.
Citera
2016-02-13, 11:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kanske beror på att definitionen av ordet konspiration lyder:

Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.

Jamen, det stämmer ju inte i praktiken. Frimurarna t ex - som ideligen anklagas för konspirationer - ägnar sig åt en hel del ytterst behjärtansvärd välgörenhet. Sak samma med Rotary. De vänsterkonspiratörer, som jag råkar känna, påstår sig verka för mänsklighetens fromma. Sak samma med de sossar, liberaler, moderater och sverigedemokrater, som också ingår i bekantskapskretsen.
Därför måste även en hårdhudad analytiker som SnakePlisssken inse att man inte kan utgå från en i och för sig intressant språklig analys av konspirationsbegreppet. Att skilja mellan goda och onda konspiratioer blir allt mer nödvändigt i dessa yttersta tider.
Misstänker allvarligt att själva konspirationsbegreppet just nu utsätts för en illasinnad konspiration.
Citera
2016-02-13, 11:30
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jamen, det stämmer ju inte i praktiken. Frimurarna t ex - som ideligen anklagas för konspirationer - ägnar sig åt en hel del ytterst behjärtansvärd välgörenhet. Sak samma med Rotary. De vänsterkonspiratörer, som jag råkar känna, påstår sig verka för mänsklighetens fromma. Sak samma med de sossar, liberaler, moderater och sverigedemokrater, som också ingår i bekantskapskretsen.
Därför måste även en hårdhudad analytiker som SnakePlisssken inse att man inte kan utgå från en i och för sig intressant språklig analys av konspirationsbegreppet. Att skilja mellan goda och onda konspiratioer blir allt mer nödvändigt i dessa yttersta tider.
Misstänker allvarligt att själva konspirationsbegreppet just nu utsätts för en illasinnad konspiration.

Men du skriver ju själv vad det är frimurarna och Rotary gör - det är välgörenhet.
Det finns väl ingen anledning att byta namn på välgörenheten och börja kalla den för konspirationer?
Det påminner snarast om woo woo's sätt att kidnappa vanliga väldefinierade ord som "energi" och "dimension" och låtsas att de betyder något helt annat för att ge legitimitet till teorier om övernaturliga saker.
Sen finns det förstås de som menar att t.ex. vänsterns ömmande för medmänniskor och kanske främst invandrare egentligen bottnar i konspirationer om att förgöra det västerländska samhället, men då är det ju konspirationsteorier vi pratar om, inte "goda konspirationer".
Fast jag kanske missförstår vad du far efter?
Citera
2016-02-13, 11:37
  #5
Medlem
plastgubbens avatar
Gott och ont är fråga om perception. Jag tror personligen att ondska är intimt förknippat med upplysning. Det vi genomgår upplysning om är ont för oss. Varför tror du judarna kallas "a light unto the nations"? Otaliga människor vill dela in judar i goda och onda judar. Jag tror de eventuellt inte förstår vad en jude är. Illuminati betyder de upplysta, och de vill upplysa andra. Katolska kyrkan vill också upplysa. En vanlig kritik mot katolska kyrkan är att de är raka motsatsen till Jesus budskap. Då frågar jag mig, om du vill sprida ett budskap till samtliga människor på jorden, hur bär du dig åt? Du kan ju se hur långt du kommer med snällhet. Filmen Nightcrawler illustrerar detta utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=u1uP_8VJkDQ

Citat:
We may regard those who hurt us as our adversaries, yet they are also our friends, because they force us to grow wiser. Our adversaries are the impetus or impelling force that helps us evolve. These adversaries bring awareness to our deepest fears and unconscious beliefs. When we can bring awareness to these hidden parts of ourselves, the things which we avoid can become our gateway to growth and healing. Our antagonizer is our helper.

The people who you struggle with will only be forcing you to dig deeper into your inner wellspring of lightness, love, and inner peace. The gems you find inside yourself will bring an even higher awareness, allowing others to respond from a more empowered loving space. When you start recognizing the divine within yourself and in everyone, then everyone you meet becomes a divine teacher showing you exactly what you need to learn next on your life journey.
källa: http://www.mindreality.com/learn-fro...rightest-light
__________________
Senast redigerad av plastgubben 2016-02-13 kl. 11:40.
Citera
2016-02-13, 11:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Gott och ont är fråga om perception. Jag tror personligen att ondska är intimt förknippat med upplysning. Det vi genomgår upplysning om är ont för oss. Varför tror du judarna kallas "a light unto the nations"? Otaliga människor vill dela in judar i goda och onda judar. Jag tror de eventuellt inte förstår vad en jude är. Illuminati betyder de upplysta, och de vill upplysa andra. Katolska kyrkan vill också upplysa. En vanlig kritik mot katolska kyrkan är att de är raka motsatsen till Jesus budskap.


Jamen de illuminatimedlemmar och jesuiter, som jag känner, försäkrar ihärdigt att de uteslutande sprider goda upplysningar. Likadant säger rosencreutzarna om sina läror.Inte kan man väl tro att de far med osanning heller?
Här gäller verkligen att skilja de goda brödraskapen från de dåliga. Ty gott är rent definitionsmässigt bättre än ont. Eller hur?
Citera
2016-02-13, 12:01
  #7
Medlem
inflik; de frimurare jag har møtt ær bara vanliga sossar som søker gemenskap. Helt ofarliga
Citera
2016-02-13, 12:28
  #8
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jamen de illuminatimedlemmar och jesuiter, som jag känner, försäkrar ihärdigt att de uteslutande sprider goda upplysningar. Likadant säger rosencreutzarna om sina läror.Inte kan man väl tro att de far med osanning heller?
Här gäller verkligen att skilja de goda brödraskapen från de dåliga. Ty gott är rent definitionsmässigt bättre än ont. Eller hur?
Osäker på om du söker seriös diskussion eller bara trollar. Du verkar inte läsa vad jag skriver.

Det är väl en mycket gammal diskussion vad gott och ont är, huruvida det är helt en fråga om perception eller om det finns objektiv sanning i frågan om gott och ont, en kombination av de två etc.

Du verkar inte ha förstått vad jag menar. Det finns inom de hemliga sällskapen grader. De lägre graderna är mindre upplysta och därför har dessa människor förmodligen mindre raffinerade sinnen. De högre upp är i perceptionen av de lägre ned onda, pga de lägres bristande perception. De lägre klasserna av samhället måste spelas mot varandra för att upplysas, dialektik, tes-antites-syntes, vänster-höger etc. Jag tror att false flags och annan mind control som används för att reta fram en känslomässig respons hos massorna har med denna upplysning att göra. Inom buddhism är ett mål med andligt arbete att bli distanserad till sina känslor, inte en slav under sina känslor. När man är så är man inte längre mottaglig för känslomässig manipulation, men känslomässig manipulation av de oupplysta massorna är nödvändig för att de ska komma dit, de kan inte komma dit av egen kraft eftersom de är slavar under sina drifter och känslor. Även lägre grader av hemliga sällskap är nyttiga idioter på samma sätt. Varför är asperger mer utbrett i Väst än i arabländer? Varför är svenska män feminiserade?

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n_map_1821.jpg

Här är ett exempel på hur massorna spelas mot varandra för att upplysas:

https://www.youtube.com/watch?v=L9Bme9IUjgQ

Det är nödvändigt eftersom folk suger upp allt de blir matade med under barndomen för att därefter vara fullständiga robotar. Allt de gör är reflexreaktioner, det är vad de blivit programmerade till och de är inkapabla till någonting annat.

Ego förknippas med ondska. Här är en artikel om egots tillväxt:

http://laitman.com/2008/09/the-conse...goisms-growth/

Citat:
As time goes on, egoism develops and hence more hatred becomes revealed everywhere and in everything. As a result we are revealing that everyone hates everyone. Soon we will also reach the situation described in this verse.

Every verse has to be correct on every level. However, whether it has already been revealed in our world or not is a matter of time.

Citat:
Under the influence of Ohr Makif, the ego grows in parallel with its own negation or correction. Without correction, a person only has a minimal level of egoism (this is what is revealed in him), but as soon as he starts correcting himself, new layers of egoism appear (are revealed).

Han säger även i denna video att egot växer när mänskligheten evolveras:

https://www.youtube.com/watch?v=6bCJOscgCc0
Citera
2016-02-13, 14:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Du verkar inte ha förstått vad jag menar. Det finns inom de hemliga sällskapen grader. De lägre graderna är mindre upplysta och därför har dessa människor förmodligen mindre raffinerade sinnen. De högre upp är i perceptionen av de lägre ned onda, pga de lägres bristande perception.
Intressanta tankar, men på den här punkten tror jag att du överskattar ordenssällskapens gradsystem/hierarki. Om vi tittar på frimurarna tar det ca 20 år att nå X graden, och det är klart att det är en mycket intressant resa att göra. Men man kan bli frimurare från 24 års ålder. Den resa som en person gör genom graderna från ex. 24-44 år, är ju en helt annan resa än en person som kliver in i frimureriet vid 65 år. Man kan därför inte dra ett likhetstecken mellan grad i frimurarna och "upplysning"/"raffinerade sinnen" m.m., därför att andra faktorer också spelar roll - som ålder/livserfarenhet. En 70-åring i grad III kan vara mer insiktsfull än en 50-åring i grad X. Och, menar jag, det är precis det som gör frimureriet så intressant och givande.
Citera
2016-02-13, 16:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Varför är svenska män feminiserade?


Kanske ett hemligt sällskap i smyg blandar kvinnliga könshormoner i dricksvattnet? Allt är möjligt i denna grymma värld. Men kanske vi män i själva verket bara mår bra av denna diskreta tillsats i dricksvattnet. I så fall är den ju bra.
Bra är definitionsmässigt bättre än dåligt. I så fall en bra konspiration. Ungefär, som när man började blanda fluor i vattnet, vilket på sin tid vållade skarpa protester från mindre upplysta personer. Upplysning kan vara en mycket allvarlig sak, när fel slags människor upplyses.
Citera
2016-02-13, 16:52
  #11
Medlem
Harfagers avatar
En dold konspirationer är väl motsatsen till en dold hjälpande hand som ju också skulle kunna dras in i misstanken om att vara med i konspirationen om det fanns en sådan också .

Visst kan en konspiration vara god men då oftast för de som konspirerar mot någon , inte den drabbade som blir behandlad som ett redskap eller mål.

Ungefär som att ett mord skulle var utav godhet så är det ju inte för den mördade eller dennes nära något gott, däremot så kan ju det tänkas upplevas som gott utav den som slipper i från tex en fodring i o m ägarens död.
Allt är relativt.
Citera
2016-02-13, 17:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
En dold konspirationer är väl motsatsen till en dold hjälpande hand som ju också skulle kunna dras in i misstanken om att vara med i konspirationen om det fanns en sådan också .

Visst kan en konspiration vara god men då oftast för de som konspirerar mot någon , inte den drabbade som blir behandlad som ett redskap eller mål.

Ungefär som att ett mord skulle var utav godhet så är det ju inte för den mördade eller dennes nära något gott, däremot så kan ju det tänkas upplevas som gott utav den som slipper i från tex en fodring i o m ägarens död.
Allt är relativt.

Javisst. Helt rätt. Men Konspirationsfrämjandet ska enbart engagera sig i garanterat goda sammansvärjningar. En ekonomisk politik, som omedelbart avskaffar alla skulder, är naturligtvis idel god för de arma låntagarna. Men även bankirer och ockrare gagnas moraliskt, då dessa äntligen får uppleva givandets ofantliga glädje. Människor ska tvingas att bli moraliskt lyckliga, oavsett de vill det eller ej.
Att mörda fordringsägare är däremot helt fel metod. Bra exempel på en ond konspiration.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback