Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-13, 09:31
  #1
Medlem
Eufomodes avatar
Som rubriken alltså är det någontig att ha eller är det skräp ? Det står i reklamen att dom gjorde 1000 st prototyper förrän dom var nöjda.

Så då måste dom väl vara bra eller har andra tillverkare gjort ännu flera prototyper förrän någon model släppts ut på marknaden.

Men sen så har ju också Sennheiser haft en miljon människor medverkande när dom konstruerat förstärkaren till Sennheiser Orpehus Reborn.

Så det är helt klart att dom är bättre än Beats men då är väl också priset någontig helt annat ?

MVH: eufomode.
Citera
2016-02-13, 09:36
  #2
Medlem
Beats är en accessoar, inte något du köper för ljudet.
Citera
2016-02-13, 09:37
  #3
Medlem
Vilka lurar använder Dr. Dre själv i studion då?
http://cdn.head-fi.org/2/2c/2c0eba58_DrDrewithM50s.jpeg

Audio Technica M50, får nog ganska bra ljud utan att betala en massa för en snygg "accessoar" som HerrOsocial skrev.
Citera
2016-02-13, 09:43
  #4
Medlem
Eufomodes avatar
Ser ut som Audio Technica så han försöker väl dra oss vid näsan och blåsa oss när han inte själv användre beats i studion.

MVH: eufomode.
Citera
2016-02-13, 09:50
  #5
Medlem
Sebzors avatar
Jag hade inte köpt Beats by Dr Dre ändå. 90% av alla du ser som går omkring med dem har köpt falska på sin solsemester för en hundring och man vill inte förväxlas med dem. Det är lite som att om du ser någon med en Billabong tröja så vet du att han har varit i Thailand.
Citera
2016-02-13, 10:43
  #6
Medlem
BNCs avatar
Det är väl allmänt känt att Beats har kass ljud.

Om du vill ha dem ändå, så finns ju denna lösningen:
https://www.youtube.com/watch?v=QLa4fziHqD4
Citera
2016-02-13, 11:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Det är väl allmänt känt att Beats har kass ljud.

Om du vill ha dem ändå, så finns ju denna lösningen:
https://www.youtube.com/watch?v=QLa4fziHqD4

Man får en ulv i fåra kläder.

Pirat kopiorna som är importerade från utlandet har väl lika bra ljud som dom äkta.

MVH: Loymardz.
Citera
2016-02-16, 21:39
  #8
Medlem
Dyra i flrhållande till det man får
Citera
2016-02-18, 03:58
  #9
Medlem
Out-of-Steps avatar
Trodde det var allmänt känt vid det här laget att det är "skräp".
Citera
2016-02-20, 22:21
  #10
Medlem
Köpte ett par kopior i Thailand förra året, mer prisvärda än de som finns i butikerna här i Sverige
Citera
2018-04-15, 19:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Det är väl allmänt känt att Beats har kass ljud.

Om du vill ha dem ändå, så finns ju denna lösningen:
https://www.youtube.com/watch?v=QLa4fziHqD4

De är gjorda för MP3 och liknande filsystem, till min Ipod har mina Beats revolutionerat mitt lyssnande, jag har aldrig haft bättre hörlurar och bättre ljuduppelvelse.
Jag uppfattar även mindre småljud som inte hörs i andra hörlurar, idag hörde jag när en Hoola Bandoola låt slutade innan de stängde av inspelningen i studion hur bandet började småprata men det väldigt långt från mikrofonerna så det hördes extremt svagt.

På Vinylrippen av Neil Youngs Harvest, nyvinyl så låter ljudet som om man satt inne i studion och Neil Young satt framför en.

Hörlurarna är gjord för all musik, Rock låter helt fantastiskt med den extra bas som lurarna levererar.

Innan jag köpte dem i aug 2016 hade jag sedan 2009 då jag köpte min första Ipod Classic så letade jag med ljus och lykta efter bra hörlurar, jag hittade inte några överhuvudtaget, lyssningsuppevelserna var intesägande och man tröttnade ofta på den musik man hörde eftersom den inte engagerade mig.

Idag kan jag lätt sitta 4 timmar och höra musik och ibland är det skrämmande hur lätt man fastnar i ett lyssnade, allt beror naturligtvis på hur Ipoden väljer låtar, blir det ett bra val eller att den valt rätt låtar i de 900 låtar långa playlist man har så blir livet en fest så fort man tar på sig lurarna, och det är väldigt ofta de rätta låtarna väljs av Ipoden.

Men de är inte gjorda för ett Hifi Stereosystem, där låter de skit, men för en Ipod är de som gjorda för och jag ser Dr Dre och Steve Jobs som stora genier genom detta.
Citera
2018-04-16, 19:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
De är gjorda för MP3 och liknande filsystem, till min Ipod har mina Beats revolutionerat mitt lyssnande, jag har aldrig haft bättre hörlurar och bättre ljuduppelvelse.
Jag uppfattar även mindre småljud som inte hörs i andra hörlurar, idag hörde jag när en Hoola Bandoola låt slutade innan de stängde av inspelningen i studion hur bandet började småprata men det väldigt långt från mikrofonerna så det hördes extremt svagt.

På Vinylrippen av Neil Youngs Harvest, nyvinyl så låter ljudet som om man satt inne i studion och Neil Young satt framför en.

Hörlurarna är gjord för all musik, Rock låter helt fantastiskt med den extra bas som lurarna levererar.

Innan jag köpte dem i aug 2016 hade jag sedan 2009 då jag köpte min första Ipod Classic så letade jag med ljus och lykta efter bra hörlurar, jag hittade inte några överhuvudtaget, lyssningsuppevelserna var intesägande och man tröttnade ofta på den musik man hörde eftersom den inte engagerade mig.

Idag kan jag lätt sitta 4 timmar och höra musik och ibland är det skrämmande hur lätt man fastnar i ett lyssnade, allt beror naturligtvis på hur Ipoden väljer låtar, blir det ett bra val eller att den valt rätt låtar i de 900 låtar långa playlist man har så blir livet en fest så fort man tar på sig lurarna, och det är väldigt ofta de rätta låtarna väljs av Ipoden.

Men de är inte gjorda för ett Hifi Stereosystem, där låter de skit, men för en Ipod är de som gjorda för och jag ser Dr Dre och Steve Jobs som stora genier genom detta.
Fast jämfört med objektivt sett bra hörlurar så är de ju skit. Men är du nöjd så är det ju bra. Det sistnämnda stycket är nonsens.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback