Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-18, 18:07
  #2881
Medlem
elbels avatar
Påmindes när jag såg den här olyckan

Bilen lyckas styra undan i den lilla luckan men kör rakt in ändå
Bromsproblem och chock?
https://www.youtube.com/watch?v=ryxDfpLorxU
andra kameran startar efter 10s
Citera
2023-01-10, 08:44
  #2882
Medlem
olasvenssons avatar
Föraren körde igenom barriären på bron. Sedan fortsatte föraren att köra bilen. Det verkar helknasigt gjort. Frågan är om föraren ens hade körkort? Vem kör igenom en barriär och sedan fortsätter köra? Det normala borde ju vara att stanna bilen efter att ha kört igenom barriären. Barriärer är ju liksom till för att varna.
Citera
2023-01-10, 10:29
  #2883
Medlem
DennisOlofs avatar
Om det är någon som undrar över denna olycka så rekommenderar jag att titta på dokumentärer eller ett program där man gick igenom händelseförloppet.

Minns inte vilken kanal eller när, finns en del på YT om man letar lite. Står tidigare i tråden om programmet.

En av de mest märkliga bilolyckor i Sverige anser jag, i alla fall de senaste 10åren. Helt obegripligt hur det ens kunde inträffa egentligen, så många saker som blev tokiga i ett så specifikt händelseförlopp. Så många gånger dom kunde stannat eller avbrutit färden men ändå fortsätter man.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback