Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-12, 00:45
Medlem
Från en intervju med en av bandmedlemmarna bara några dagar innan olyckan...fy vad tragiskt alltså, så lite man vet om morgondagen:

K: We've never been abroad before as a band either. We're going to Sweden at the weekend for a festival there and it's the first time we'll all have been on a plane together. So it's going to be fun.
....
But we've got so much more for people to hear.
....
We were just four mates being drunk in a bar and now we're four mates being drunk on stage.
This is what we want to do. We're having the time of our lives.

....
H: What does 2016 have in store for the band?

K: We've got some more singles to follow and hopefully an EP.

But, at the minute, we're just concentrating on performing and gigging wherever we can.
We've got about 20 festivals to do this year, so it's going to be busy, but we really can't wait.

We want this year to just be about us getting noticed as a band, and then, hopefully, albums will follow.

We just want to have fun now.

TRODDE HAN JA!
Citera
2016-03-12, 00:52
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eikerem
Jag tror mest på denna teori:
Den intilliggande klaffbron står i uppfällt läge vilket kan ses från långt håll.
Bilen kommer bakom långtradarna i en svag kurva och kan således inte se lyftbron framför dem. Sikten är skymd.
Det är ledigt i vänsterfil och föraren börjar köra om.
Han inser att "Hey, this bridge has not opened yet", i jämförelse med den intilligande klaffbron.
Det går inte att tydligt se att lyftbron har öppnats en liten bit, speciellt inte om de tror att det är en klaffbro.
I bilen färdas, enligt unga människors enkla logik, odödliga människor.
Föraren tar beslutet att "WTF". Det här kommer vi minnas så länge vi lever. Vi kör. Någon bom. Sen är vi över. Och så får vi ett skönt garv.
...
Minnet blev inte så långt eftersom det sköna garvet bokstavligen sätts i strupen då flertalet får sina huvuden krossade i den öppna bron.
...
Resten vet vi.

Jag håller med din teori. De måste ha trott att det var en klaffbro som inte öppnats ännu.
Citera
2016-03-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Jag håller med din teori. De måste ha trott att det var en klaffbro som inte öppnats ännu.

Jag håller också med.

Någon som vet vad för broar som finns mest i UK?
Citera
2016-03-12, 01:01
Medlem
K: We want this year to just be about us getting noticed as a band,

DÄR HADE HAN JU RÄTT I ALLA FALL!
Citera
2016-03-12, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
K: We want this year to just be about us getting noticed as a band,

DÄR HADE HAN JU RÄTT I ALLA FALL!
Så du menar att de bara är en PR-kupp och allt är bara påhitt?
Citera
2016-03-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Så du menar att de bara är en PR-kupp och allt är bara påhitt?

Nääääää..snarare hur rätt han hade...på ett synnerligen kusligt sätt...nu är dom allt riktigt ordentligt kända...men kanske inte som dom tänkt sig ändå...
Citera
2016-03-12, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Polisen har sagt sig veta vem som körde men inte offentliggjort vem.
Skulle gissa de har tagit fingeravtryck på ratten.

Då vet vi alltså inte vem som körde? En full bandmedlem som ville testa bilen? Eller en drogad manager? Vad är offentliggjort angående drog och alkoholpåverkan? Det märkliga händelseförloppet stämmer bättre på en full/drogad person än för en som är nykter.
Citera
2016-03-12, 07:44
Medlem
wearegroots avatar
En ny teori, utan nått som helst belägg så klart...men ändå.
Bandet åkte, glada i hågen norrut i hög fart och fick innan Södertälje en civil polisbil efter sig.
Föraren i olycksbilen bestämde sig då att öka farten rejält, så mycket som bilen gick.
Efter en stund beslöt de i civilpolisbilen att sakta farten eftersom de hade fått information om att det skulle bli broöppning. polisbilen slog av sirener och blåljus. När olycksbilen kom fram till bron blev föraren desperat och beslöt att forcera bommarna eftersom han inte trodde att bron hade gått upp än.
Olycksbilen körde in i bron och ner i vattnet. Efter nån minut kom civilpolisbilen till bron och kunde då inte se olycksbilen där och trodde då att olycksbilen kört av på avfarten mot E20/Södertälje.
När det gått en stund blir det uppenbart at olycksbilen kört in i bron och ner i vattnet och för att undvika en ny skandal med att folk kört ihjäl sig vid ytterligare en biljakt vid en öppningsbar bro så tystas hela jakten ner och ärendet behandlas som en oförklarlig olycka.
Citera
2016-03-12, 08:13
Medlem
Jag tror helt enkelt att dom inte förstod att det var broöppning,dom ville komma fort som faan till arlanda....
Citera
2016-03-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Jag tror helt enkelt att dom inte förstod att det var broöppning,dom ville komma fort som faan till arlanda....

Min teori också. Vi svenskar som är vana med att köra den här vägen och vet att motorvägen kan stängas av för broöppning har ju inga problem med att uppmärksamma alla varningar som föregår öppningen. Föraren var troligtvis för första gången i Sverige och färdades den här vägen. Han såg nog varningarna men trodde att det var något annat hinder som ändå kunde passeras varför han chansade.
Citera
2016-03-12, 08:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför det? Det går inga flyg förrän runt 6-tiden.
Citera
2016-03-12, 09:59
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjarnfall
Det du skriver verkar fullt logiskt och kan mycket väl stämma. Vid första anblicken håller jag helt med, men sen inser jag att man ändå måste vara försiktig med att dra för snabba slutsatser. Mycket fakta underlag saknas nämligen. Det vi vet är att det helt klart verkar vara en medveten handling (som spanaren är inne på i kombination med ouppmärksamhet) eftersom föraren bromsar in något (saktar ned farten först) och sedan tränger sig förbi de stillastående bilarna i vänstra körfältet för att komma förbi. Men vad vet man om eventuell sjukdomsbild hos föraren? Det borde vara en viktig fråga, förklaringen ligger kanske där? "Det verkar märkligt om han missat eller trott det var en järnvägsövergång" hävdar du. Ja det är naturligtvis korrekt för en normalt fungerande och frisk person. Är alla det? Förekommer ju att personer kör mot trafiken (!) på motorvägar med, som missat skyltar och hamnat på helt fel körbana. Och de fortsätter köra trots folk både tutar, väjer undan och allt möjligt! Det kan verka helt obegripligt det med, men inte i ljuset av sjukdom bakom sådana vansinneshandlingar. Fungerar inte hjärnan som den ska vid ett visst tillfälle eller släcker ned kan det sluta riktigt illa, som det nu gjorde i detta tragiska fallet. En utbildad läkare borde kunna förklara detta bättre, höftar därför bara. Men när vi tänker "rationellt" så utgår vi från en fullt frisk person. Vad vet man egentligen om föraren för att kunna dra några slutsatser? Precis som du skriver så kan det mycket väl vara så att de övriga sov eller halvsov i bilen, då de var trötta efter en lång spelning och något har slagit slint i huvudet på föraren. De hade inte en chans

Absolut. Du har helt rätt. Det går inte att utesluta sjukdom. Jag har själv funderat i de banorna. Det finns även droger som inte syns vid drogtester. T.ex. spice som kan vara väldigt hallucinogent. Spice kan också framkalla psykoser.

Jag tror fortfarande på självmordsteorin eftersom han har lyckats tränga sig förbi alla bilar m.m. Det tyder på någon form av klarhet som jag ser det. Men du har rätt i det du säger. Sjukdom går inte att utesluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in