Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-12, 22:07
  #1
Medlem
Ja, det här är väl inget kriminalfall direkt, men de har ju varit lite brottsliga, störande av allmän ordning.
Det gäller kanske mer kulturkrocken och borde kanske ligga i Politik - Integration och invandring?

Hur som helst, man får väl anta att det är nyanlända eftersom deras vårdnadshavare hämtar dem.

Citat:
– De har varit otrevliga mot personal och mot andra gäster. De har blivit tillsagda att lämna flera gånger utan att göra det, säger Torbjörn Karlsson, vakthavande befäl vid Uppsalapolisen.

Två ungdomar omhändertogs och fördes till polishuset sedan de, enligt polisen, stört den allmänna ordningen. De hämtades sedan av vårdnadshavare.

http://www.unt.se/uppland/uppsala/un...r-4108684.aspx
Citera
2016-02-12, 22:15
  #2
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Varför får man anta att det rör sig om nyanlända?
Om polisen håller kids så funkar det väl alltid så att vårdnadshavare får komma och hämta dem?


Det finns inget alls som säger att det skulle röra sig om varken nyanlända eller personer med utlandsfödda föräldrar.
Det skulle däremot inte förvåna mig om en stor del av den stökiga gruppen har utlandsfödda föräldrar, men
Citera
2016-02-12, 22:21
  #3
Medlem
Ja, nu är inte jag någon expert på hur många barn man kan vara vårdnadshavare för.
Jag tror åtminstone att det är rätt ovanligt att 20 till 40 st problembarn befinner sig på samma plats och grupperar ihop sig, om det inte rör sig om personer från ett asylboende.

Men det är ju inte helt säkert, det är sant.
Förhoppningsvis kanske någon som var på plats kan bekräfta eller förneka.
Citera
2016-02-12, 22:30
  #4
Medlem
Resturangen i fråga är Max på stora torget
Citera
2016-02-12, 22:30
  #5
Medlem
Joosas avatar
Väldigt stora grupper av dessa ungdomar som rört sig i området på senare tid, känns otryggt!
Citera
2016-02-12, 22:30
  #6
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talfrihet
Ja, nu är inte jag någon expert på hur många barn man kan vara vårdnadshavare för.
Jag tror åtminstone att det är rätt ovanligt att 20 till 40 st problembarn befinner sig på samma plats och grupperar ihop sig, om det inte rör sig om personer från ett asylboende.

Men det är ju inte helt säkert, det är sant.
Förhoppningsvis kanske någon som var på plats kan bekräfta eller förneka.


Det normala är att barns föräldrar är dess vårdnadshavare och så är det säkert även i detta fall.

Menar du att du tycker det är ovanligt att ungdomar i (förmodat) gymnasieålder rör sig i grupper på 20-40 personer? Och dessutom att det är ovanligt att större grupper ungdomar kan vara stökiga?
Citera
2016-02-12, 22:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det normala är att barns föräldrar är dess vårdnadshavare och så är det säkert även i detta fall.

Menar du att du tycker det är ovanligt att ungdomar i (förmodat) gymnasieålder rör sig i grupper på 20-40 personer? Och dessutom att det är ovanligt att större grupper ungdomar kan vara stökiga?

Ja, det är det normala att föräldrarna är barns vårdnadshavare.
Men det är inte alla barn som har föräldrar.

Ja, jag tycker det är ovanligt att 30 st ungdomar rör sig i grupp och beter sig illa.
Nej, jag vet att ungdomar låter och är skräniga och kan vara stökiga, men en grupp om 10 st individer känns mer normalt i mina ögon.

Men som du säkert vet, har inte jag varit överallt i hela världen samtidigt.
Vi låter någon som var där berätta så småningom.

Om inte du har fler briljanta inslag i tråden?
Citera
2016-02-12, 22:40
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talfrihet
Ja, det är det normala att föräldrarna är barns vårdnadshavare.
Men det är inte alla barn som har föräldrar.

Ja, jag tycker det är ovanligt att 30 st ungdomar rör sig i grupp och beter sig illa.
Nej, jag vet att ungdomar låter och är skräniga och kan vara stökiga, men en grupp om 10 st individer känns mer normalt i mina ögon.

Men som du säkert vet, har inte jag varit överallt i hela världen samtidigt.
Vi låter någon som var där berätta så småningom.

Om inte du har fler briljanta inslag i tråden?


Det är fredagskväll i en av Sveriges största städer (nåja), att ungdomar är ute och festar, går på bio, bowlar eller vad fan nu dagens kids gör är ju knappast förvånande.

Kan du inte istället berätta vad det är som får dig att tro att det rör sig om nyanlända?
Citera
2016-02-12, 22:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är fredagskväll i en av Sveriges största städer (nåja), att ungdomar är ute och festar, går på bio, bowlar eller vad fan nu dagens kids gör är ju knappast förvånande.

Kan du inte istället berätta vad det är som får dig att tro att det rör sig om nyanlända?

Har du överhuvudtaget varit runt resecentrum och dragarbrunn och inte sett hur det ser ut??
Citera
2016-02-12, 22:46
  #10
Medlem
Det kan vara frågan om marockanska gatubarn.
Citera
2016-02-12, 22:47
  #11
Avstängd
Callidacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det kan vara frågan om marockanska gatubarn.


Eller ung vänster.
Citera
2016-02-12, 22:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det kan vara frågan om marockanska gatubarn.

Vad har de för vårdnadshavare i Sverige menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback