Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 11:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Imorgon är det BETA för de som förhandsbokat!
Ska bli så jävla kul att ströva fram bland gatorna i staden Hué som jag antar är kartan som kommer spelas i Betan.
Vad tyckte du då?
Spelade det själv igår för första gången, det blev 11 timmar sammanlagt hehe. Kan säga att det är riktigt snyggt gjort, otroligt spektakulära banor, eller ja, vissa av dem är bättre än andra. Skulle dock gärna se en större variation av banor, men antar att det släpps fler när spelet släpps på riktigt?

Det som slog mig var hur lätt det var jämfört med RO2, alltför lätt att sikta och skjuta, knappt någon rörelse på vapnet efter att man har sprungit. Jag saknar realism känslan från det tidigare spelet. Där man verkligen kröp ihop när artilleriet började hagla och önskade att det snart skulle ta slut, även känslan när kulorna viner förbi tycker jag saknas. En anledning till varför det känns förlät kan bero på att det är många nybörjare som är med, i RO2 matcherna var det i princip endast veteraner kvar, och där jämnade det ut sig. Även den klassiska RO2-andan saknar man, med en skrikande commander i öronen, får hoppas att fanbasen jämnar ut sig och blir mer likt det tidigare när de som inte kör seriöst börjar droppa ut.

Annars kan jag säga att jag gillar det nya customizationsystemet där du kan låsa upp ny utrustning till din karaktär, det kompletterar vapenupplåsningssystemet från RO2. Har ännu inte testat alla vapen, men kan säga att jag föredrar Vietnamesernas. Speciellt PPSh-41 med drum magazine, annars tycker jag AKM är ett vapen man klarar sig väl på genom hela matchen.
Har ni någon bra server att rekommendera förresten?
Citera
2017-05-18, 17:00
  #14
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfahannen2
Vad tyckte du då?
Spelade det själv igår för första gången, det blev 11 timmar sammanlagt hehe. Kan säga att det är riktigt snyggt gjort, otroligt spektakulära banor, eller ja, vissa av dem är bättre än andra. Skulle dock gärna se en större variation av banor, men antar att det släpps fler när spelet släpps på riktigt?

Det som slog mig var hur lätt det var jämfört med RO2, alltför lätt att sikta och skjuta, knappt någon rörelse på vapnet efter att man har sprungit. Jag saknar realism känslan från det tidigare spelet. Där man verkligen kröp ihop när artilleriet började hagla och önskade att det snart skulle ta slut, även känslan när kulorna viner förbi tycker jag saknas. En anledning till varför det känns förlät kan bero på att det är många nybörjare som är med, i RO2 matcherna var det i princip endast veteraner kvar, och där jämnade det ut sig. Även den klassiska RO2-andan saknar man, med en skrikande commander i öronen, får hoppas att fanbasen jämnar ut sig och blir mer likt det tidigare när de som inte kör seriöst börjar droppa ut.

Annars kan jag säga att jag gillar det nya customizationsystemet där du kan låsa upp ny utrustning till din karaktär, det kompletterar vapenupplåsningssystemet från RO2. Har ännu inte testat alla vapen, men kan säga att jag föredrar Vietnamesernas. Speciellt PPSh-41 med drum magazine, annars tycker jag AKM är ett vapen man klarar sig väl på genom hela matchen.
Har ni någon bra server att rekommendera förresten?

Tyckte det var riktigt trevligt. Har inte spelat särskilt mycket RO2 men det jag saknar i RS2:V är som du säger en tvätt äkta commander som skriker hur trupperna ska gå - spelade med ett fåtal sådana och de matcherna var riktigt trevliga får se om RO2 veteranerna väljer att gå över till detta.
Jag tyckte dock att artilleripjäserna i detta spelet var nästan lika hjärtskärande som i RO2.
Saknar dock den tvättäkta Vietnam känslan, där man smyger sig sakta fram i djungeln och ens kamrat råkar trampa på en boobytrap och sen brakar helvetet lös. Hoppas på fler kartor som du säger.

Spelade också 11 timmar och jag är helt klart positiv till detta.
Finns väl små petitesser man skulle vilja ändra som ett mer mjukt rörelsemönster till exempel när man ska hoppa över saker.
Och ja, det känns absolut mycket enklare än RO2 - kan dock ha att göra med att många försöker leka Rambo hela tiden.
Jag spelade främst på UK servrar då de hade bra ping samt att man förstår språket. Ryska servrar har bra ping som fan men jag skulle aldrig uppskatta att spela på dem med tanke på deras nonchalanta och äckliga ryska.

Spelade främst som Grunt och som VC körde jag första klassen med en Type 56 med utfällbar stock.
Citera
2017-05-21, 00:58
  #15
Medlem
Estranged62s avatar
köpte spelet nu då STEAM har rea.. Har bara testat spelet som hastigast än så länge.
Fick bra vibbar! trevlig grafik också. Dock verkar det väldigt svårt, då jag är van BF med deras mini maps och spotting, kill cam osv... Jag har aldrig spelat red orchestra.. ja har extremt svårt att hitta fienden. ser dom inte ens. Men jag får lägga in ett par timmar så man får nån sorts kläm på hur spelet fungerar
Citera
2017-05-22, 22:23
  #16
Medlem
Imirons avatar
Spelat kanske 150h ROII/Rising Storm och det utan vänner dessutom, vilket nog gör det till den shootern jag spelat mest. Helt klart min favorit, även om det är så pass krävande att jag sällan orkar mer än två timmar åt gången. Iaf så var ju det här ett solklart köp.

Känns dock som sagt som att spelet är lite lättare, men det kan ju bero på helautomatiska gevär och mängder av noobs. Tyvärr tyckte jag att det var en del lagg ibland och det kan kännas klunky på samma sätt som ROII, men tycker ändå att de fått in den där riktigt stressade känslan bra. Nu under öppna betan så märkte man dock att det var många som inte förstod spelet riktigt som körde. Folk som inte byggde spawning tunnels för VC eller som körde squad leader och eldkastare samtidigt. Även en underanvändning av rökgranater vilket jag menar gjorde det svårare än nödvändigt att vara USA.

Oh well, misstänker att de som blir kvar lär sig efter ett tag.

Funderar på att försöka spela lite organiserat. Vore kul att ha en squad att köra med ibland.
Citera
2017-05-27, 12:37
  #17
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Spelat kanske 150h ROII/Rising Storm och det utan vänner dessutom, vilket nog gör det till den shootern jag spelat mest. Helt klart min favorit, även om det är så pass krävande att jag sällan orkar mer än två timmar åt gången. Iaf så var ju det här ett solklart köp.

Känns dock som sagt som att spelet är lite lättare, men det kan ju bero på helautomatiska gevär och mängder av noobs. Tyvärr tyckte jag att det var en del lagg ibland och det kan kännas klunky på samma sätt som ROII, men tycker ändå att de fått in den där riktigt stressade känslan bra. Nu under öppna betan så märkte man dock att det var många som inte förstod spelet riktigt som körde. Folk som inte byggde spawning tunnels för VC eller som körde squad leader och eldkastare samtidigt. Även en underanvändning av rökgranater vilket jag menar gjorde det svårare än nödvändigt att vara USA.

Oh well, misstänker att de som blir kvar lär sig efter ett tag.

Funderar på att försöka spela lite organiserat. Vore kul att ha en squad att köra med ibland.

Jag är på!
Har enbart kört ROII/RS själv innan och det har fungerat bra. Jag är laddad inför släpp!
Citera
2017-05-31, 01:44
  #18
Medlem
Vilket grymt jävla spel. Har väntat länge på en rejäl Vietnam-shooter. Behöver finpoleras lite och mer banor, men grym inlevelse och LJUD! Artilleriet är inte av denna värld. GO HOME GI!
Citera
2017-05-31, 21:01
  #19
Medlem
majxstros avatar
Vilka servrar spelar det flest svenskar på?
Citera
2017-06-01, 10:59
  #20
Medlem
tuppruskarns avatar
Köpte spelet igår och kört några timmar nu, har jävligt roligt och älskar miljöerna.
Märker dock efter att ha spelat ca en timme så börjar ljudet fucka och fps'en droppa. Åtgärdas enbart genom omstart av spelet. Någon mer som märkt av detta? Hoppas på att det är någon barnsjukdom som åtgärdas relativt snart.
Citera
2017-06-01, 20:22
  #21
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Köpte spelet igår och kört några timmar nu, har jävligt roligt och älskar miljöerna.
Märker dock efter att ha spelat ca en timme så börjar ljudet fucka och fps'en droppa. Åtgärdas enbart genom omstart av spelet. Någon mer som märkt av detta? Hoppas på att det är någon barnsjukdom som åtgärdas relativt snart.


Verkar lite halv kasst optimerat faktist.
Lirade Betan utan problem på max grafik - dock lite skillnad nu, började hacka då och då nyss när jag lirade.
Måste säga att jag tycker det är lite trist att spela som Vietnames faktist, Amerikanare är svin kul. Varför vet jag ej, kan inte riktigt sätta fingret på varför.
Citera
2017-06-02, 14:22
  #22
Medlem
Desertwalkers avatar
Har spelet massor av RO: Ostfront, RO2 och Rising Storm. Tycker att de spelen hade en väldigt bra känsla, allt kändes mer levande. Just den känslan tycker jag inte de har lyckats överföra till RS2.

Känns väldigt arkadliknande om man jämför med de tidigare spelen.. och just det här med att man kan kalla in flygplan som flyger omkring och skjuter (Spooky) får det att kännas som killstreaks från Call of Duty.

Som sagt inte helt nöjd, ännu iallafall.
Citera
2017-06-03, 09:20
  #23
Medlem
majxstros avatar
Hoppas på fler kartor snart. Vill se mer djungelkartor helst med skiftande dag/natt/regn/dugg you name it...
Citera
2017-06-03, 10:21
  #24
Medlem
Flandmans avatar
Fattar inte. Spelet har funkat perfekt sen release men igår har det börjat krasha frekvent.

Verkar hända oftast när jag sprintar lite längre sträckor.

Någon annan som har börjat få crashes?

Har givetvis gjort en ticket till Tripwire med dator specs etc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback