Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-05, 00:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salfurd
Skit bra!
Som nämnts tidigare så är det lite Håkan Hellström stil över musiken, men det är bara att tuta och köra så springer du så småningom ifatt honom
Jag ska göra mitt bästa
Citera
2017-01-15, 12:42
  #14
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnmpersson
Jag ska göra mitt bästa

Kör du vidare något nuförtiden? Riktigt nice musik så kör bara! Skön effekt på rösten, i "Natten tillsammans" t.ex. Diggar det "raspiga". Kör du någon effekt eller hur mixar du din röst? Gör du allt själv? Instrument, låtar, texter, omslag osv. Ett tips är göra klart några singlar eller en EP och ut på Spotify och sen promota musiken lite!!

Riktigt bra gung!!

Mvh
Citera
2017-07-18, 13:55
  #15
Medlem
Spelat in en ny låt nu! Tänkte spela in ett gäng nu på några veckor! Hoppas någon tycker om den!

https://www.youtube.com/watch?v=ZAPQ...kcllpvviuyfktp

Klarinettmelodin som jag spelar är mer eller mindre snodd från en Bach-aria
Citera
2017-07-20, 11:24
  #16
Medlem
Svenskt så det förslår, jag får ungdomsvibbar. Gillar du Magnus U?
Riktigt fina sånger med melodi och text i fantastisk samklang. Du får se upp så att jag inte lånar något av dina teman...
Fantastiskt vad man kan göra på egen hand idag, särskilt om man som du kan sjunga också.
Skicka in en låt till ESC, vet jag.
Tack för att du levererar.
Citera
2017-08-01, 16:52
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trananochtallen
Svenskt så det förslår, jag får ungdomsvibbar. Gillar du Magnus U?
Riktigt fina sånger med melodi och text i fantastisk samklang. Du får se upp så att jag inte lånar något av dina teman...
Fantastiskt vad man kan göra på egen hand idag, särskilt om man som du kan sjunga också.
Skicka in en låt till ESC, vet jag.
Tack för att du levererar.

Jajamensan! Magnus Uggla har från första början varit en stor inspirationskälla. Tack för att du lyssnar!
Citera
2017-08-03, 21:01
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnmpersson
Spelat in en ny låt nu! Tänkte spela in ett gäng nu på några veckor! Hoppas någon tycker om den!

https://www.youtube.com/watch?v=ZAPQ...kcllpvviuyfktp

Klarinettmelodin som jag spelar är mer eller mindre snodd från en Bach-aria

Gillar den här typen av musik, låter väldigt bra! Bra gung och man följer gärna med Gillar verkligen melodin och ljudet i, är det en flöjt eller vad är det, kan inte avgöra? :P

Jag tror man kan göra något mer med rösten. Den låter inte dålig men den känns platt. Jag vet inte hur det skulle bli om man ökade lite mer i dem högre frekvenserna eller färga den lite mer. Kanske mixa rösten så att man får lite örhängen och fyller ut den rösten lite. Sånt hörs knappt men påverkar perceptionen sjukt mycket. Kan vara att man skickar rösten till en annan bus med doubler och kör sin EQ och grejer/justerar volymen till man är nöjd. Kanske lite, lite, lite delay som bara finns i sidorna, som sagt, så man knappt hör det. För då får du ändå det tydliga i mitten men får lite mer omfång så att säga. Svårt att förklara såhär, men ja, det är mitt tips! Bra jobbat!

edit: klarinett var det :P
__________________
Senast redigerad av rotenurkalaset-0 2017-08-03 kl. 21:02. Anledning: skrev fel
Citera
2017-08-06, 13:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotenurkalaset-0
Gillar den här typen av musik, låter väldigt bra! Bra gung och man följer gärna med Gillar verkligen melodin och ljudet i, är det en flöjt eller vad är det, kan inte avgöra? :P

Jag tror man kan göra något mer med rösten. Den låter inte dålig men den känns platt. Jag vet inte hur det skulle bli om man ökade lite mer i dem högre frekvenserna eller färga den lite mer. Kanske mixa rösten så att man får lite örhängen och fyller ut den rösten lite. Sånt hörs knappt men påverkar perceptionen sjukt mycket. Kan vara att man skickar rösten till en annan bus med doubler och kör sin EQ och grejer/justerar volymen till man är nöjd. Kanske lite, lite, lite delay som bara finns i sidorna, som sagt, så man knappt hör det. För då får du ändå det tydliga i mitten men får lite mer omfång så att säga. Svårt att förklara såhär, men ja, det är mitt tips! Bra jobbat!

edit: klarinett var det :P
Tack för tipsen! Det uppskattas verkligen! Jag ska nog försöka fixa lite sånt innan jag lägger ut den på andra ställen än youtube Kul med feedback!
Citera
2017-08-06, 14:57
  #20
Medlem
En annorlunda grej jag spelade in igår kväll

https://www.youtube.com/watch?v=y3yUd1UG06U
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback