Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-12, 15:09
  #1
Medlem
rainbow319s avatar
Hej Flashback!

En kort fråga... jag är strikt vegetarian. Äter inget kött alls. Men jag började tänka på biffnudlarna jag åt från ICA, (snabbnudlar), den där buljongblandningen som är i... Är den artificiellt framtagen med kemikalier osv, eller innehåller den något animaliskt? :S

Tack!
__________________
Senast redigerad av rainbow319 2016-02-12 kl. 15:15.
Citera
2016-02-12, 15:15
  #2
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Hej Flashback!

En kort fråga... jag är strikt vegetarian. Äter inget kött alls. Men jag började tänka på biffnudlarna jag åt från ICA, (snabbnudlar), den där buljongblandningen som är i... Är den artificiellt framtagen med kemikalier osv, eller är det köttarom i den där? :S

Tack!


Om det är ICAs egna nudlar så se här.
Citera
2016-02-12, 15:15
  #3
Medlem
Den innehåller fett och bindväv från nöt när biffaromen tillverkas. Alltså är du inte längre vegetarian.
Citera
2016-02-12, 15:26
  #4
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Hej Flashback!

En kort fråga... jag är strikt vegetarian. Äter inget kött alls. Men jag började tänka på biffnudlarna jag åt från ICA, (snabbnudlar), den där buljongblandningen som är i... Är den artificiellt framtagen med kemikalier osv, eller innehåller den något animaliskt? :S

Tack!
http://www.livsmedelsverket.se/livsm.../sok-e-nummer/

En bra länk för kommande funderingar.
Citera
2016-02-12, 15:41
  #5
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Det står på förpackningen. Även kryddorna i den lilla påsen är deklarerade.

Skriv vad det är för nudlar du köpte eller skriv vad det står i innehållsförteckningen så kan vi tala om huruvida du ätit kött eller ej.
Citera
2016-02-12, 16:19
  #6
Medlem
Killer-queens avatar
rubrik ändrad //mod
Citera
2016-02-12, 17:29
  #7
Medlem
rainbow319s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Den innehåller fett och bindväv från nöt när biffaromen tillverkas. Alltså är du inte längre vegetarian.

Ett misstag kan alla göra... Bara för det så betyder det inte att jag "är icke vegetarian" längre!
Citera
2016-02-12, 17:37
  #8
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Ett misstag kan alla göra... Bara för det så betyder det inte att jag "är icke vegetarian" längre!
I dag så är du ju i alla fall inte det. Du kan ju alltid börja om i morgon.
Citera
2018-04-26, 10:05
  #9
Medlem
Lånar tråden lite. Någon som vet om det finns snabbnudlar för vegetarianer? :/
Citera
2018-05-08, 11:55
  #10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Lånar tråden lite. Någon som vet om det finns snabbnudlar för vegetarianer? :/
Nissin soba chili är numera vegansk, tror jag. Innehöll tidigare räkor när man köpte dem i den där plastkoppen, men den är ju svindyr hur som helst. Nissin soba chili i plastpåse får man både mer och billigare, men den är svår att få tag på nuförtiden, vet att Coop sålde den tidigare i alla fall.

Annars är väl Samyang ljusgrön (orentialisk) och lila (stark), vegansk eller? De är de enda två samyang jag köper i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback