Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 01:26
  #121
Medlem
Racet på Charlotte Roval var en positiv överraskning och generellt sett är NASCAR oftast betydligt mera intressant att titta på än europeisk racing. Oavsett om det är formelbilar eller standardvagnsracing. Nackdelen är naturligtvis tiderna loppen sänds på samt formatet som kanske är lite väl långt vilket säkert avskräcker många. Spekulationer från min sida men gissar att de långa loppen syftar till att ge publiken på plats valuta för de pengar de spenderar för att tillbringa en eller två helger per år på en racerbana.

Det låga tittarintresset var ju också orsaken till att Truckracingloppet på Eldora Speedway inte sändes i år. Hade sett fram mot detta har ännu inte förlåtit Viaplay för att det inte blev så.

Skulle aldrig stiga upp mitt i natten för att titta på F1. Begriper egentligen inte varför jag har spenderat 2-3 timmar per helg för att titta på de senaste sömnpillren från Singapore och Sotji. Det är några år sedan jag tittade på Indycar men loppen där var betydligt mera spännande än F1.
Just vinnarinstinkten som finns i de amerikanska loppen saknas i den europeiska varianten. Exempelvis som Jimmie Johnson i senaste loppet från Charlotte Roval där han i sista kurvan prioriterade en seger framför att enkelt glida in för en fortsättning i Cupen.
Citera
2018-11-14, 08:48
  #122
Medlem
smoerreboms avatar
Jaha med de här fyra kvar så blir det lätt att välja vem man håller på

Martin Truex Jr! Det blir roligt om Furniture Row kan avsluta på topp oxå, de lär vara jävlig taggade i det där teamet. Tyckte han hämtade sig rätt bra efter sitt utbrott på Jimmie i Charlotte och på Martinsville var han ju ett moraliskt föredöme. Om nån av de här andra människorna ska vinna så hoppas jag på Kyle eftersom han är ren förartalang&vinnarskalle och noll sponsorpersonlighet.

De andra två ger jag inte mkt för
Citera
2018-11-14, 11:02
  #123
Medlem
BootyLuvs avatar
Ser gärna att Truex Jr. tar en andra titel, men överlag så känner jag mest: vem som helst förutom gnällspiken Logano.

Drömscenario för söndag är att Truex Jr. höjer bucklan som mästare samtidigt som bil #22 brutit loppet, liggandes på tak efter att ha voltat åtta varv och börjat brinna, efter max 38 varv.
Citera
2018-11-19, 08:51
  #124
Medlem
smoerreboms avatar
Det såg ju jävligt bra ut fram till sista depåstoppet. Om jag fattar rätt så gjorde 22 någon slags justering på bilen vid sista stoppet, måste hitta vad det var. Det var ju inte mkt de andra hade att sätta emot iaf, riktigt kraftfull omkörning för ledningen.
Citera
2019-02-02, 19:51
  #125
Medlem
smoerreboms avatar
Mkt oroande allt man läser om nya aeron och testet på LVMS, wide open all the way around.

Kyle verkar vara en av få som har någon ryggrad. Alltså vilket jävla uttalande av nya bossen Phelps, Kyle borde vara försiktig med vad han säger eftersom han tjänar mkt pengar på att köra!!?! Kan det bli mer företagshora än så?
Citera
2019-05-04, 18:13
  #126
Medlem
smoerreboms avatar
helgens lopp kan bli aerodynamiskt mkt intressant då Dover redan innan anses vara rätt svår att köra på med dirty air pga hög fart i kurvor, nu ska de vara över 4 mph snabbare i kurvorna pga den högre downforcen. Borde kunna bli svårt i starterna. Man ser på träningen att de går in med jävligt hög fart iaf.
Citera
2019-07-08, 09:59
  #127
Medlem
BootyLuvs avatar
Whelp, en seger är en seger - är bara att gratulera Justin Haley till seger på Daytona igår, i hans tredje start någonsin i Cup-serien. Givetvis har han regngudarna att tacka, men som sagt - en seger är en seger

När regnet väl höll sig borta tyckte jag racingen i övrigt var riktigt bra. Verkade vara klart svårare att kontrollera racet från ledning, samt att det var minimal körning single file
Citera
2019-10-12, 19:18
  #128
Medlem
BootyLuvs avatar
Talladega-helg! Kan det bli bättre?

Ikväll kör Truck-serien på Talladega och TV-sändningen började på Viaplay för ca 20 minuter sen (är fortfarande försnack).

Cup-serien kör sitt lopp imorgon söndag och det visas på både Viaplay och Viasat Motor.
Citera
2020-02-16, 20:35
  #129
Medlem
BootyLuvs avatar
Dags för årets säsong att sparka igång på allvar. Försnacket inför Daytona 500 pågår i detta nu och det är ca 15 minuter till dess att starten går.

Ricky Stenhouse Jr. startar från pole med Alex Bowman bredvid sig i första startled.

Sänds på Viasat Motor/Viaplay.

Om förra helgens Busch Clash är någon indikation har jag inga större förhoppningar om att racet ska bli spännande. Gissar att det kommer bli samma gamla typ av race där de olika bilfabrikanternas förare samarbetar och kör single-file stora delar av loppet... Men jag kan ju ha fel. Hoppas på det. Blir till att hålla tummarna för att det blir några stora krascher som sopar bort flera toppförare. Brukar jämna ut sig då.
Citera
2020-02-16, 20:58
  #130
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag ser att Trump är på besök, tydligen tradition bland presidenterna att komma dit å hålla ett tal.
Citera
2020-02-16, 21:10
  #131
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag ser att Trump är på besök, tydligen tradition bland presidenterna att komma dit å hålla ett tal.
Trump/republikanerna är populära bland NASCAR fansen, också är Florida traditionellt en stat för republikanerna.
Citera
2020-02-16, 21:44
  #132
Medlem
Gothenburgers avatar
Green flag när?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback