Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 14:03
  #109
Medlem
BootyLuvs avatar
Lowe's tackar för sig:
Citat:
Seven-time NASCAR Cup series champion Jimmie Johnson will lose his career-long primary sponsor at the end of 2018 ending a spell of 17 years with his backer Lowe's.
Länk: https://www.autosport.com/nascar/new...e-sponsor-lowe

Kommer bli weird att se #48:an utan Lowe's nästa år.
Citera
2018-03-15, 20:40
  #110
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Lowe's tackar för sig:

Länk: https://www.autosport.com/nascar/new...e-sponsor-lowe

Kommer bli weird att se #48:an utan Lowe's nästa år.

Tycker inte man sett speciellt mycket av #48 alls på senare tiden. Känns som han har tacklat av ganska rejält.
Citera
2018-03-15, 23:37
  #111
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Tycker inte man sett speciellt mycket av #48 alls på senare tiden. Känns som han har tacklat av ganska rejält.
Ja han har haft det kämpigt ett bra tag nu - är drygt nio månader sedan han tog sin senaste seger, på Dover, till exempel. Tror dock inte vi kan räkna ut Johnson & Knaus riktigt än.
Citera
2018-03-29, 22:42
  #112
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Ja han har haft det kämpigt ett bra tag nu - är drygt nio månader sedan han tog sin senaste seger, på Dover, till exempel. Tror dock inte vi kan räkna ut Johnson & Knaus riktigt än.

Jag trodde på en liten rebound nu i helgen som var på Martinsville men nja. Det var långt från hans standard på den banan.

Frågan är om han tappat den sista hungern/killerinstinkten som gjorde honom så vass?
Citera
2018-03-31, 19:17
  #113
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag trodde på en liten rebound nu i helgen som var på Martinsville men nja. Det var långt från hans standard på den banan.

Frågan är om han tappat den sista hungern/killerinstinkten som gjorde honom så vass?
Det blir kanske inte lättare av Hendricks föraruppställning, nu är han ensam rutinerad förare, Kahne och Jr hade nog en del feedback och data som gick att använda. Framför allt så försvann ju Jeff Gordon redan i fjol, han var nog rätt bra att bolla bilinställningar med. Elliot är ju rätt nära att börja vinna lopp men de andra två är helt färska. Sen har väl Toyota dominerat en del sista tiden?

Hans enda mål nu borde ju vara att bli den förste som tar åtta mästerskap, vet inte hur viktigt det är för honom. Med nuvarande system är det ju rätt lätt att vända svackan och ta sig till slutspelet iaf, sen blir det jobbigare. Har svårt att se att han inte vinner ett lopp iaf.
Citera
2018-04-08, 14:49
  #114
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det blir kanske inte lättare av Hendricks föraruppställning, nu är han ensam rutinerad förare, Kahne och Jr hade nog en del feedback och data som gick att använda. Framför allt så försvann ju Jeff Gordon redan i fjol, han var nog rätt bra att bolla bilinställningar med. Elliot är ju rätt nära att börja vinna lopp men de andra två är helt färska. Sen har väl Toyota dominerat en del sista tiden?

Hans enda mål nu borde ju vara att bli den förste som tar åtta mästerskap, vet inte hur viktigt det är för honom. Med nuvarande system är det ju rätt lätt att vända svackan och ta sig till slutspelet iaf, sen blir det jobbigare. Har svårt att se att han inte vinner ett lopp iaf.

Förlusten av Gordon för Hendricks är nog större än man trodde. All hans rutin och snabbhet hjälpte säkert alla teamkamrater enormt mycket.
Citera
2018-04-14, 13:39
  #115
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Förlusten av Gordon för Hendricks är nog större än man trodde. All hans rutin och snabbhet hjälpte säkert alla teamkamrater enormt mycket.

Å andra sidan är det ju Jimmie Johnson och inte Jeff Gordon som har vunnit sju mästerskap med tre olika bilar, vetefan hur många olika regelsystem, med samma team och crew chief. Man kan tycka att han borde klara sig själv rätt bra egentligen?

Det där skulle man nästan fråga Jimmie på fyllan om man träffade honom så att man får ett uppriktigt svar
Citera
2018-04-14, 20:57
  #116
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Å andra sidan är det ju Jimmie Johnson och inte Jeff Gordon som har vunnit sju mästerskap med tre olika bilar, vetefan hur många olika regelsystem, med samma team och crew chief. Man kan tycka att han borde klara sig själv rätt bra egentligen?

Det där skulle man nästan fråga Jimmie på fyllan om man träffade honom så att man får ett uppriktigt svar

Jo men samtidigt minns jag att om Jimmie och Chad Knaus var helt fel ute setupmässigt i början av helgen så sneglade de en del på Gordons setup och ibland kopierade den rakt av och vips så gick det bättre igen. Givetvis var det inte så alla helger men jag vet att det hände vid flertalet tillfällen.

Nu finns det ingen inom teamet som är rutinerad förutom honom som han kan bolla setups med ifall han är fel ute i början av helgen.
Citera
2018-05-29, 20:32
  #117
Medlem
smoerreboms avatar
Ledningen verkar helt desperat nu, alla bullshitregler de infört senaste åren med playoff osv. Nu inför man ena året ett alldeles utmärkt aerodynamiskt paket med låg downforce ena året sen nästa år börjar man labba med restrictor plates på 1.5 mile-ovaler. Inför de det där så sticker jag och Kyle

Jag kan hålla med om att det har blivit mkt mer ojämnt nu när teamen fått köra med de där paketen en säsong jmf med hur det var första säsongen. Jag vet inte vad det beror på och hur mkt det hänger ihop med att det är så mkt nya oerfarna förare nu.

Om de har ett par team som är så dominerande får de helt enkelt ordna det på något annat sätt, vi kan reducera amerikansk stockcar-racing i högsta divisionen till momentumracing. Det är en förolämpning mot förarna, motorsporten och mot tittarnas intelligens.
Citera
2018-09-30, 15:07
  #118
Medlem
BootyLuvs avatar
Hoppas ingen missat att det ikväll är dags för premiär på 'The Charlotte Roval', road course-slingan inuti Charlotte Motor Speedway. Träningspassen har varit fyllda med incidenter, mycket tack vare att däcken är väldigt hala på road course-delen av banan, och loppet har redan kallats "a glorious shitshow" Så vi kan nog räkna med ganska mycket action ikväll!

Sändningen börjar kl 19:30 på Viasat Motor.
Citera
2018-09-30, 23:33
  #119
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Hoppas ingen missat att det ikväll är dags för premiär på 'The Charlotte Roval', road course-slingan inuti Charlotte Motor Speedway. Träningspassen har varit fyllda med incidenter, mycket tack vare att däcken är väldigt hala på road course-delen av banan, och loppet har redan kallats "a glorious shitshow" Så vi kan nog räkna med ganska mycket action ikväll!

Sändningen börjar kl 19:30 på Viasat Motor.
vem har sagt det där om shitshow?

Många kommer vara förbannade på BeKe nu.

Det där var riktigt tråkigt för JJ, han kommer få be om ursäkt för det där. Han måste ha blivit lite het på gröten efter så lång tid utan segrar nu.

Ingen ideal bana men Charlotte är kanske den tråkigaste 1.5 milern så det är ingen förlust. Det är lite för dåligt med avåkningszoner och det fanns eg inte så många ställen att köra om på. Jag tycker det är bra om Nascar försöker köra på lite nya ställen, det är det som saknas helt, det ingår i motorsport att åka nånstans där man inte varit förut och anpassa sig. Cup har varit nästan statiskt i 20 år nu. Kanske borde de kolla på Pocono oxå som sägs ha en bra roval och loppen blir alltid trista där iaf. Loudon är bra, den har jag kört i iRacing och N2003 men det är bara ett lopp där och Loudon är en av de bra banorna.
Citera
2018-10-01, 08:37
  #120
Medlem
BootyLuvs avatar
Har sett det lite överallt på forum, sociala medier etc - tror de flesta inte menade något illa, utan skrev det med glimten i ögat då de räknade med en hel del kaos (lite på samma sätt som en del ser på Baku i Formel 1 - racingen kanske inte är den bästa men oj vad det brukar vara action)

Jag tyckte 'The Roval' var en positiv överraskning. Hade dock inga större förväntningar, men jag tyckte den funkade bra. Kul att de klämt in lite höjdskillnad också.

Vet inte om man specifikt ska anklaga Keselowski för något, det var ju inte bara han som klantade till det rejält där vid omstarten. Nästan så jag funderade på om Stenhouse Jr. hade släppt ifrån sig lite vätska i samband med hans incident precis innan. Vad gäller Johnson håller jag med, han ville helt enkelt för mycket, åkte på 'wheel hop' och då gick det som det gick.

Underhållande race hursomhelst, hoppas verkligen de fortsätter använda samma layout i framtiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback