Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-12, 03:50
  #1
Medlem
Hey, jag har tänkt att jag skulle köpa en högtalare som man kan streama via bluetooth, men jag har några funderingar kring det, tex när jag slår på bluetooth i min telefon kan jag se mina grannars saker som tex en tv eller telefon, och jag kan till och med koppla mellan min lur och grannens tv, jag vet iofinte vad man kan göra eller ställa till för jävulskap så då kommer vi till min fråga, Är det inte möjligt att någon annan skulle kunna ansluta till min högtalare och börja streama nå skit musik på typ ashög volym eller liknande??? och vad är det för skydd på bluetooth egentligen? man kan ju koppla ihop till någon annans telefon och skicka över filer tex...
Citera
2016-02-12, 04:23
  #2
Medlem
Ofta måste man ange en kod för att det skall funka.
Ibland så står den koden på tex högtalaren i form av en 4sifrig kod, samma varje gång samma på alla sådana högtalare.

Men vissa enheter har bättre säkerhet.

Du kan läsa en hel del på nätet om du orkar söka och om du behärskar det engelska språket ökar utbudet enormt.

http://bit.ly/1QbgrGL
Citera
2016-02-12, 10:43
  #3
Medlem
Haha mjo, tack för svar
Citera
2017-02-13, 13:18
  #4
Medlem
TechoNisses avatar
Förlåt för bump men köpte en Andersson bt högtalare från siba i lördags och kunde koppla upp t min Google telefon inga problem, men när jag försöker hitta på min Samsung o Lenovo så hittar dom bar grannens som går att köra från, vilket är märket Harman Kardon två olika grannar haha,o spelar upp min musik , men kan inte hitta min utan måste använda aux på dom telefonerna. Bt är av på Google telefon under tiden jag försökter med dom andra. Är de någon som har haft liknande o lyckats fixa de?
Citera
2017-02-14, 18:44
  #5
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
Förlåt för bump men köpte en Andersson bt högtalare från siba i lördags och kunde koppla upp t min Google telefon inga problem, men när jag försöker hitta på min Samsung o Lenovo så hittar dom bar grannens som går att köra från, vilket är märket Harman Kardon två olika grannar haha,o spelar upp min musik , men kan inte hitta min utan måste använda aux på dom telefonerna. Bt är av på Google telefon under tiden jag försökter med dom andra. Är de någon som har haft liknande o lyckats fixa de?
Kan du vara lite mer specifik vad du menar med "Min Samsung" och "min Lenovo"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback