Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-12, 02:47
  #1
Medlem
Det kliar så fruktansvärt mycket varje kväll (morgonen ibland). Det brukar vara lungt på dagen.

Det kliar på insida lår längst upp. Även på undersidan av pungen och på den så kallade "bajsbryggan". Det kliar fruktansvärt mycket..

Jag har kollat mig för könssjukdomar så det är inte det.. Det är konstigt att det bara är på kvällen. Någon som vet vad det är?
Citera
2016-02-12, 03:06
  #2
Medlem
Fråga: Är du mörkhyad eller ljushyad? Behåring, rakar du eller tar bort på annat sätt? Svettas du mycket? Vad har du för kalsonger, kan det vara dom som skaver eller att du är allergisk mot tvättmedel eller sköljmedel?

Svårt att säga utan att få se.. En bild skulle hjälpa lite med det är inte lönt.

Men hur skulle du beskriva färg mm. Luktar det något?

Skulle kunna vara svamp, men då borde det klia även på dagen..


Enklast med kanske pinsamt för dig är att gå till din hälsocentral och boka tid. Säg eller ang gärna typen av besvär när du bokar tiden, vissa hälsocentraler har ssk som sköter en variant av hud mottagning. Dom är oftast mer van vid olika tillstånd än vissa läkare.
Citera
2016-02-12, 03:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sivert.1932
Fråga: Är du mörkhyad eller ljushyad? Behåring, rakar du eller tar bort på annat sätt? Svettas du mycket? Vad har du för kalsonger, kan det vara dom som skaver eller att du är allergisk mot tvättmedel eller sköljmedel?

Svårt att säga utan att få se.. En bild skulle hjälpa lite med det är inte lönt.

Men hur skulle du beskriva färg mm. Luktar det något?

Skulle kunna vara svamp, men då borde det klia även på dagen..


Enklast med kanske pinsamt för dig är att gå till din hälsocentral och boka tid. Säg eller ang gärna typen av besvär när du bokar tiden, vissa hälsocentraler har ssk som sköter en variant av hud mottagning. Dom är oftast mer van vid olika tillstånd än vissa läkare.
Ja är ljushyad. Jag tar bort hår, men inte där de kliar. Ja svettas inte mycket. Hade jag vart allergisk mot tvättmedel så borde väl hela kroppen kliat? Eller? Det känns nästan som avlånga gropar in i huden på innerlåren. Men det syns ingenting. Det luktar inget. Jag har smörjt med svampmedel, utan framgång.

Ja har inga problem att visa upp hela skötet för någon läkare, men det är svårt för mig att få tid till att gå till vårdcentralen. Om någon känner igen sig så vore det guld!
Citera
2016-02-12, 04:43
  #4
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Typiskt när man börjat klia så går det inte att sluta. Hur omöjligt är det att inte klia på en vecka?

Låter som miljön spelar in med kväll/morgon statistiken. Säng/soffa mest troligt, möjligtvis vampyr/varulv relaterat.
Citera
2016-02-12, 05:04
  #5
Medlem
Ang tvättmedel.
Kalsonger brukar på män (som klär sig som vanligt) vara det plagg som sitter tightast mot kroppen, och i vecket mellan låren blir det varmt vilket ökar risken för irritation överlag.
Men du kan ju ha väldigt luftiga kallingar eller kanske till och med ha kjol och vara naken under.

Beskriv mera ingående hur det ser ut, så kan man börja reda ut detta..


Är det prickar?
Upphöjt?
Skarpt avgränsat?

Har du provat någon kortison salva?
Citera
2016-02-12, 11:13
  #6
Medlem
Skabb kliar bara på natten, har inte så bra koll annars.
Citera
2016-02-12, 11:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Det kliar så fruktansvärt mycket varje kväll (morgonen ibland). Det brukar vara lungt på dagen.

Det kliar på insida lår längst upp. Även på undersidan av pungen och på den så kallade "bajsbryggan". Det kliar fruktansvärt mycket..

Jag har kollat mig för könssjukdomar så det är inte det.. Det är konstigt att det bara är på kvällen. Någon som vet vad det är?

Jag skulle absolut sätta mina pengar på skabb. Kliar på natten, en isande, brinnande smärta som är helt outhärdlig. Klassiskt att det kliar på benen.

Gå till apoteket och köp tenutex och följ instruktionerna.
Citera
2016-02-12, 21:05
  #8
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Du kanske bara är torr, testa smörja området innan sänggående, regelbundet. Ekologiskt kokosfett är väldigt snällt och bra för huden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback