Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 20:47
  #13
Medlem
Jag missbrukade benso i 10 år+ och visst har det blivit lite knas med minnet. KAn väl bero på allt annat man missbrukat med iofs.
Citera
2016-02-11, 20:49
  #14
Medlem
Slagskepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Ja, tyvärr. Du har försört din hjärna.



Nej du har nog inte pajjat den permanent
Citera
2016-02-11, 21:15
  #15
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slagskepp


Nej du har nog inte pajjat den permanent

eller så har han det.

hjärntransplantation enda räddningen!
Citera
2016-02-11, 21:49
  #16
Medlem
C-3POs avatar
Tråden flyttas till ett mer lämpligt delforum.

Bensodiazepiner --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2016-02-11, 22:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Rökning
Har totalt under mitt liv rökt cannabis kanske 15 ggr, varav typ hälften av gångerna blev jag beng (inte känt något vissa gånger). Men en gång vart jag så sjukt sne att jag hallucinerade och var helt jävla borta o ba ville hem. Har rökt spice typ 3 gånger. (blev halvväck nån gång på den skiten)

Benso
Har tagit flubromazolam tsm med alkohol och imovane en gång och blev helt väck.

Har tagit internetbenso vid högst 10 olika tillfällen. Och riktig benso (typ stavar/stesolid 5-6ggr).

Jag och en kompis körde ett race med nån internetbenso/utländsk benso och en massa sprit under typ 2 dagar. Minns typ 15-20 procent från vad som hände dom dagarna. tror vi delade på typ 20 st bens.

Har dock tagit en hel del imovane, haft det på recept lite nu och då, för tillfället 10 st i månaden. Har flera gånger tagit typ 3-4st och blandat med alkohol.

Allt detta jag har rabblat upp har skett under loppet av typ ett år.

Känner att mitt minne har blivit konstigt, alltså att vissa minnen känns typ smått overkliga ibland. Och jag har svårt att placera minnen. Typ att jag inte minns om de va igår jag köpte en bok eller om det var i förrgår jag var i bokaffären(till exempel). Känner också att min koncentration är något sämre, har svårare att läsa texter.

Tror ni att jag kan ha förstört mitt minne/min hjärna permanent pga det här? Eller har jag chans att återställa den ifall jag inte rör benso och bara dricker alkohol nån gång i månaden?

Tacksam för svar!!
(kanske tråden är bättre placerad i medicin)
Inga jättemängder ändå så det tror jag inte, men du kan ju ha blivit påverkad negativt av det.
Tror väl snarare på rökat då eller kanske kombinationen av allt.
Sen är det ju rätt vanligt i dessa sammanhang att folk underskattar vad de har dragit i sig på ett år.
Så ja, en paus vore nog klokt och att ta det lite lugnare i fortsättningen.
Citera
2016-02-12, 09:33
  #18
Medlem
Sigma:Rs avatar
Din hjärna blir troligtvis bra igen när du slutar käka Imovane.
Citera
2016-02-13, 17:49
  #19
Medlem
Rebelsons avatar
Nej du har inte förstört din hjärna. Lyssna inte på lek doktorerna här.
Håll dig ren från allt sinnes förändrande medel i ett år. Och då menar jag även alkohol så har dn hjärna återhämtat sig 90-100 procent,

Gå 12 stegsprogram om du inte klarar av att lägga av själv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback