Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 19:35
  #1
Medlem
Adiemuss avatar
Rökning
Har totalt under mitt liv rökt cannabis kanske 15 ggr, varav typ hälften av gångerna blev jag beng (inte känt något vissa gånger). Men en gång vart jag så sjukt sne att jag hallucinerade och var helt jävla borta o ba ville hem. Har rökt spice typ 3 gånger. (blev halvväck nån gång på den skiten)

Benso
Har tagit flubromazolam tsm med alkohol och imovane en gång och blev helt väck.

Har tagit internetbenso vid högst 10 olika tillfällen. Och riktig benso (typ stavar/stesolid 5-6ggr).

Jag och en kompis körde ett race med nån internetbenso/utländsk benso och en massa sprit under typ 2 dagar. Minns typ 15-20 procent från vad som hände dom dagarna. tror vi delade på typ 20 st bens.

Har dock tagit en hel del imovane, haft det på recept lite nu och då, för tillfället 10 st i månaden. Har flera gånger tagit typ 3-4st och blandat med alkohol.

Allt detta jag har rabblat upp har skett under loppet av typ ett år.

Känner att mitt minne har blivit konstigt, alltså att vissa minnen känns typ smått overkliga ibland. Och jag har svårt att placera minnen. Typ att jag inte minns om de va igår jag köpte en bok eller om det var i förrgår jag var i bokaffären(till exempel). Känner också att min koncentration är något sämre, har svårare att läsa texter.

Tror ni att jag kan ha förstört mitt minne/min hjärna permanent pga det här? Eller har jag chans att återställa den ifall jag inte rör benso och bara dricker alkohol nån gång i månaden?

Tacksam för svar!!
(kanske tråden är bättre placerad i medicin)
Citera
2016-02-11, 19:37
  #2
Medlem
rEEgs avatar
Bara en snabb fråga, hur länge sen var det ni knaprade?

Är det lång- eller korttidsminnet som spökar?
Citera
2016-02-11, 19:43
  #3
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Bara en snabb fråga, hur länge sen var det ni knaprade?

Är det lång- eller korttidsminnet som spökar?

Har även ADD, så kan ju vara det som spökar. Att jag är okoncentrerad när jag gör saker vilker leder till att jag inte lägger saker på minnet. Men tycker ändå att mitt minne har förvärrats senaste året, inte långtidsminnet. Minns gammla minnen osv.
Citera
2016-02-11, 19:43
  #4
Medlem
Koljarovs avatar
Det är snarare regel än undantag att man får lite dåligt minne av benso och Imovane, lägg ner skiten så bör det ordna sig efter ett tag och var glad att du inte vaknat i en poliscell utan ett endaste minne av gårdagen, det är inget kul.
Citera
2016-02-11, 19:46
  #5
Medlem
Ja, tyvärr. Du har försört din hjärna.
Citera
2016-02-11, 19:48
  #6
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Har även ADD, så kan ju vara det som spökar. Att jag är okoncentrerad när jag gör saker vilker leder till att jag inte lägger saker på minnet. Men tycker ändå att mitt minne har förvärrats senaste året, inte långtidsminnet. Minns gammla minnen osv.

Ungefärlig ålder på dig?
Det kan vara naturligt att bli lite mer glömsk med åldern också och lätt associera det med benzo :P
Kan också vara så att du knarkat sönder dig, men jag vet folk som har käkat benzo i fler år än flera på flashback ens existerat som fortfarande har Sjukt bra minne (för bra t.om )
Citera
2016-02-11, 20:14
  #7
Medlem
kiddolols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Rökning
Har totalt under mitt liv rökt cannabis kanske 15 ggr, varav typ hälften av gångerna blev jag beng (inte känt något vissa gånger). Men en gång vart jag så sjukt sne att jag hallucinerade och var helt jävla borta o ba ville hem. Har rökt spice typ 3 gånger. (blev halvväck nån gång på den skiten)

Benso
Har tagit flubromazolam tsm med alkohol och imovane en gång och blev helt väck.

Har tagit internetbenso vid högst 10 olika tillfällen. Och riktig benso (typ stavar/stesolid 5-6ggr).

Jag och en kompis körde ett race med nån internetbenso/utländsk benso och en massa sprit under typ 2 dagar. Minns typ 15-20 procent från vad som hände dom dagarna. tror vi delade på typ 20 st bens.

Har dock tagit en hel del imovane, haft det på recept lite nu och då, för tillfället 10 st i månaden. Har flera gånger tagit typ 3-4st och blandat med alkohol.

Allt detta jag har rabblat upp har skett under loppet av typ ett år.

Känner att mitt minne har blivit konstigt, alltså att vissa minnen känns typ smått overkliga ibland. Och jag har svårt att placera minnen. Typ att jag inte minns om de va igår jag köpte en bok eller om det var i förrgår jag var i bokaffären(till exempel). Känner också att min koncentration är något sämre, har svårare att läsa texter.

Tror ni att jag kan ha förstört mitt minne/min hjärna permanent pga det här? Eller har jag chans att återställa den ifall jag inte rör benso och bara dricker alkohol nån gång i månaden?

Tacksam för svar!!
(kanske tråden är bättre placerad i medicin)


TS det är lungt, va utan ett tag så kommer du bli återställd, det du har tagit är en fjärt i rymden än vad många andra har kört. inget o va orolig alls över om du chillar lite med grejerna
Citera
2016-02-11, 20:20
  #8
Medlem
sveningmars avatar
Nej det kan inte vara av den lilla mängden ofarliga droger. Skillnad om du dragit i dig massa smutsigt tjack och E osv. Det har nog snarare med din ADHD att göra eller att du är som mig och bara är allmänt tankspridd, jag brukar ofta gå och vara i min egen värd i huvudet om jag ska ska som du säger gå till bokaffären och köpa en bok, handla, åka tunnelbana mm.

Jag har rökt gräs dagligen i över 10år, dock inte längre. Har käkat imovane dagligen i 4år och käkat benz till och från senaste typ 8åren och mitt minne är det då inget fel på om jag ska komma ihåg något och inte är i min egen värld.
Citera
2016-02-11, 20:20
  #9
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiddolol
TS det är lungt, va utan ett tag så kommer du bli återställd, det du har tagit är en fjärt i rymden än vad många andra har kört. inget o va orolig alls över om du chillar lite med grejerna
Tack för seriöst svar!
Citera
2016-02-11, 20:22
  #10
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Nej det kan inte vara av den lilla mängden ofarliga droger. Skillnad om du dragit i dig massa smutsigt tjack och E osv. Det har nog snarare med din ADHD att göra eller att du är som mig och bara är allmänt tankspridd, jag brukar ofta gå och vara i min egen värd i huvudet om jag ska ska som du säger gå till bokaffären och köpa en bok, handla, åka tunnelbana mm.

Jag har rökt gräs dagligen i över 10år, dock inte längre. Har käkat imovane dagligen i 4år och käkat benz till och från senaste typ 8åren och mitt minne är det då inget fel på om jag ska komma ihåg något och inte är i min egen värld.
Har väl att göra med att jag är tankspridd då!
Citera
2016-02-11, 20:34
  #11
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Har väl att göra med att jag är tankspridd då!

Alltså, det kan ju vara så att det du upplever är en biverkning, men den kommer som andra skrivit med allra största sannolikhet gå över.

Jag har också ADHD-diagnos och problem med korttidsminnet. Skulle inte vilja försämra det ytterligare med t.ex. cannabis, och benso skulle jag verkligen rekommendera heller, i synnerhet inte fulbenso som flubro..
Citera
2016-02-11, 20:37
  #12
Medlem
ThisExiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Har även ADD, så kan ju vara det som spökar. Att jag är okoncentrerad när jag gör saker vilker leder till att jag inte lägger saker på minnet. Men tycker ändå att mitt minne har förvärrats senaste året, inte långtidsminnet. Minns gammla minnen osv.

ADD=korttidsminnet är deffekt. Jösses.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback