Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 18:01
  #1
Medlem
Hej ni!

Jag har alltid varit smått skakig i händerna, om jag ska lyssna på mina vänner.
Men sen jag uppmärksammade det har det bara blivit värre.
Det är värst med den vänstra, det känns som att jag har ansträngt mig otroligt mycket. Den hänger inte med på samma sätt, känns helt utpumpad på något sätt.

Helt plötsligt blivit jobbigt att skriva på tangentbordet, fingrarna känns stela.

Finns det någon som har erfarenhet av detta? Har varit på VC och tagit provet, dem ringer på måndag men förmodligen blir jag skickat till neurologen.

Har panik..
Citera
2016-02-11, 18:04
  #2
Medlem
MS... Brukar börja på det sättet. Skakningar, sen kommer partiella tillfälliga förlamningar osv.
Eller så är du på väg att få en influensa från helvetet, inte heller så kul. Hade inte hetsat upp mig i onödan.
Citera
2016-02-11, 18:11
  #3
Medlem
Sitter du mycket vid datorn och/eller med mobilen så kan det bli en påfrästning för armar och händer också. Försök att inte ta ut något i förskott. Jag har haft liknande problem som varit tecken på MS men har ej det. Däremot kan stress också ge ganska märkliga symptom.
Hoppas att du blir bra med det snart. Vet att det är jobbigt.

JMA
Citera
2016-02-11, 18:16
  #4
Medlem
Panik kan förstås göra att man blir svag och skakig.
Citera
2016-02-11, 18:40
  #5
Medlem
Hur gammal är du? 20-års åldern? 40-års åldern?


Har själv alltid varit skakig i händerna, speciellt när jag är hungrig. Vet att frugan var väldigt orolig för mig ett tag men strax innan jag fyllde 30 så lugnade det ner sig faktiskt. Nu skakar jag inte speciellt mycket förutom om jag anstränger någon viss muskelgrupp statiskt under en längre stund - då skakar det som f-n! Men nu kan jag duka fram en kaffekopp på en assiett utan att folk tror man har Parkinsons, så det har blivit bättre.

Min högst ovetenskapliga hypotes är att skakningarna beror på at jag var väldigt vältränad i mina yngre dar. Tränade olika idrotter och var fysiskt aktiv på fritiden. Sedan hade jag ett fysiskt ansträngande arbete i många år. När jag slutade med detta började skakningarna, så jag har tolkat det som att det hänger ihop på nåt vis, typ som att musklerna, i takt med att de förtvinat, darrat på men att de nu lagt sig på en "soffpotatisnivå" och då inte längre skakar. Men, som sagt, det är med 99% sannolikhet helt felaktigt.
Citera
2016-02-11, 19:13
  #6
Medlem
Det har blivit betydligt värre sedan jag uppmärksammade det.
Jag är väldigt frusen, fryser hela tiden och har grymt kalla händer. Om ni är ute i kylan och kommer in och sätter er vid datorn direkt så märker ni att det är svårt att skriva, det är stelt.
Så känns det för mig, och jag är sjukt orolig just nu.

EDIT: Jag är 21 år gammal
Citera
2016-02-11, 19:40
  #7
Medlem
Är TS från Gävle-trakten?
Citera
2016-02-11, 19:45
  #8
Medlem
Nej det är han inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback