Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-02-13, 12:52
  #37
Medlem
Du fick ju inte ens svar på vad det va för puffra. ..det kanske är en vattenpistol?
E grannfruns karl gravt handikappad om nu din dotters rum ligger exakt i skottvinkeln då han ligger/sitter på exakt samma plats 24/7?
Citera
2016-02-13, 13:02
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maleficent44
Vet inte om det är rätt ämne men hoppas mod skickar mig rätt om så är fallet.
Bor vägg i vägg med ett pundarpar, och igår var kvinnan så påverkad att jag fick hjälpa henne in i hennes lgh. De bråkar ofta så hon spydde galla över sin karl men sa att hon hade en laddad pistol hemma minsann.
Försökte fiska efter modell o kaliber och exakt var denna pjäs fanns men hon var vid det laget helt väck.
OM hon talar sanning och denna pistol avfyras så kommer kulan garanterat gå igenom väggen till oss vilket inte är trevligt alls.
Ska jag kontakta polisen och hoppas att hon inte minns att hon berättat detta för mig eller bara ignorera allt?
Vill inte bli skjuten genom väggen men heller inte dödad för att jag tjallat.
Hjälp.
skaffa en gun också så kan ni köra No Country For Old Men style
Citera
2016-02-13, 13:53
  #39
Avstängd
Fy FAN Vilket tant samhälle vi lever i du är rädd för en pundare som trolligtviss har en 22:a
Inte undra på att vi inte var med i andra världskriget haha!
Vad glad att någon försöker göra mottstånd när vi har invadrare som stormar våra städer! Eller ska du böja dig fram och säga var nådig jag har hemorrojder
Citera
2016-02-13, 15:22
  #40
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Vanliga handeldvapen går INTE igenom en vanlig lägenhetsvägg. Såvida man inte bor i nåt gammalt träruckel. Är det ett relativt nybyggt hus med betong-/tegelväggar är det ingen fara.

Har avfyrat en .357 magnum in i en putsad tegelvägg och den gick inte igenom.

Sen kommer de väl ha husrannsakan för eller senare om de är pundare, då kommer ju vapnet hittas om de nu finns nåt. Kan ju vara snack också, är väl ganska stor möjlighet att det är så det är!

Nej, det var det jag trodde men jag var inte helt säker. Jag har avfyrat grovkalibriga revolvrar/pistoler, men aldrig mot något solitt mål.
Citera
2016-02-14, 11:37
  #41
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Nej, det var det jag trodde men jag var inte helt säker. Jag har avfyrat grovkalibriga revolvrar/pistoler, men aldrig mot något solitt mål.
En 7.62x39 kula med militär krutladdning (2000J) penetrerar ungefär 1.5cm stål. Betong har ungefär fyra gånger lägre densitet än stål. Om vi då antar (vild gissning) att betongväggarna i vanliga höghus/radhus är tjockare än 8-10cm, så torde inte en 22 LR ( 150-250J) eller 9mm (5-600J) kula presentera den hotbild TS oroar sig över. Skillnaderna i de nämnda kalibrarnas penetrationsförmåga ökar ytterligare om ballistikskillnader mellan pistol- och gevärskulor beaktas.
Citera
2016-02-14, 12:04
  #42
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethatfox
Ring 114 14 och berätta om din situation. Trots att kaliber 22 är ett tämligen harmlös ammunitionstyp (om du inte är en sork eller ekorre dvs.) vet man ju aldrig vad dessa typer kan få för sig. Om det inte är ett alternativ kan du väl försöka kontakta hyresvärden eller brf och framföra en del synpunkter om dina, inte så älskvärda, grannar.

Världens vanligaste kaliber att mörda folk med. Så visserligen lite svårare att komma igenom väggen men fullt duglig att döda med. Tipsa polisen anonymt så får de rota igenom hennes lägenhet. Knark plus vapen är alltid intressant.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback