Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-05, 02:09
  #25
Medlem
Segments avatar
Gick på Cloettas årsstämma tidigare idag på Waterfront Congress Center i Stockholm.

En kanelbulle tillsammans med kaffe/te var allt som bjöds på under själva stämman. Efteråt delades det ut ganska välfyllda goodie bags med diverse Cloetta-produkter i till besökarna. Trevligt kan tyckas, men det var inte direkt storsäljarna som det bjöds på utan snarare de mer udda delarna av sortimentet tillsammans med diverse finska varianter som inte alls var speciellt mycket att hänga i granen. Antingen så fanns det en ambition att vidga aktieägarnas vyer om vad Cloetta producerar eller så var det restlagret som delades ut.

Summa summarum så kändes det ändå okej fast med en stor förbättringspotential.
Citera
2017-04-05, 10:29
  #26
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Gick på Cloettas årsstämma tidigare idag på Waterfront Congress Center i Stockholm.

En kanelbulle tillsammans med kaffe/te var allt som bjöds på under själva stämman. Efteråt delades det ut ganska välfyllda goodie bags med diverse Cloetta-produkter i till besökarna. Trevligt kan tyckas, men det var inte direkt storsäljarna som det bjöds på utan snarare de mer udda delarna av sortimentet tillsammans med diverse finska varianter som inte alls var speciellt mycket att hänga i granen. Antingen så fanns det en ambition att vidga aktieägarnas vyer om vad Cloetta producerar eller så var det restlagret som delades ut.

Summa summarum så kändes det ändå okej fast med en stor förbättringspotential.

Bra bump på en intressant tråd. Har helt missat det här med bolagsstämmor och grattis mat. Det är något som tilltalar mig väldigt mycket. Har tidigare blivit inbjuden av Eolus Vind och deras stämma i Hässleholm. Faktiskt det enda bolag jag ägt som skickat en fysisk inbjudan. Hade det inte varit så långt till Skåne hade jag gärna åkt.
Citera
2017-04-05, 13:50
  #27
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Gick på Cloettas årsstämma tidigare idag på Waterfront Congress Center i Stockholm.

En kanelbulle tillsammans med kaffe/te var allt som bjöds på under själva stämman. Efteråt delades det ut ganska välfyllda goodie bags med diverse Cloetta-produkter i till besökarna. Trevligt kan tyckas, men det var inte direkt storsäljarna som det bjöds på utan snarare de mer udda delarna av sortimentet tillsammans med diverse finska varianter som inte alls var speciellt mycket att hänga i granen. Antingen så fanns det en ambition att vidga aktieägarnas vyer om vad Cloetta producerar eller så var det restlagret som delades ut.

Summa summarum så kändes det ändå okej fast med en stor förbättringspotential.

Cloetta goodiebag! Bra info, även om den innehöll konstiga sorter.
Citera
2019-02-05, 22:17
  #28
Medlem
Vekrusets avatar
Dags att väcka liv i den här tråden, tycker jag, nu när säsongen närmar sig! Vad kommer vi att serveras i vår?

Tendensen har ju varit allt snålare tilldelning. Faktum är att de senaste stämmor jag varit på har haft 0 ätbar tilldelning!
Citera
2019-02-06, 08:53
  #29
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Dags att väcka liv i den här tråden, tycker jag, nu när säsongen närmar sig! Vad kommer vi att serveras i vår?

Tendensen har ju varit allt snålare tilldelning. Faktum är att de senaste stämmor jag varit på har haft 0 ätbar tilldelning!

Ja i det politiska klimat som råder kanske det ser illa ut med goda middagar på årsstämmorna.

Själv hade jag gärna sett en tillbakagång till 1800-talet då årsstämmorna enligt vad jag läst innebar trerätters och cigarr.
Citera
2023-03-14, 16:27
  #30
Medlem
Vilka stämmor ska man gå på i år?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback