Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 13:25
  #1
Medlem
P.Gs avatar
Böckerna har stängts för 2015 och snart är de här - årsstämmorna. Tanken med tråden är att vi som går på årsstämmorna recenserar maten, om vi lyckas tränga oss förbi horderna av personer födda på 40-talet och tidigare som brukar flockas som gamar kring ett gnu-kadaver runt buffébordet.

Kalender finns på http://www.privataaffarer.se/borsgui...a/borskalender

Undertecknad siktar på att minst besöka H&M och Betsson. Vad tar ni andra sikte på? Är det någon som gratisäter redan på Starbreezes extrastämma 22 februari?
Citera
2016-02-11, 18:49
  #2
Medlem
Sqeptisks avatar
Ligger nära 100% likvid. Men borde kanske köpa några "matkuponger" i morgon när börsen öppnar Tack för länken til kalendern!
Citera
2016-02-11, 19:27
  #3
Medlem
Eldebrinks avatar
Får man mat fortfarande? Hörde rykten om att de flesta bolag slutat servera mat eftersom glupska pensionärer åkte land och rike runt för att gratisäta.
Citera
2016-02-11, 21:46
  #4
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldebrink
Får man mat fortfarande? Hörde rykten om att de flesta bolag slutat servera mat eftersom glupska pensionärer åkte land och rike runt för att gratisäta.
De ordentliga buffarna är väl utrotningshotade, men något ätbart brukar man ju alltid bjudas på.
Citera
2016-02-11, 21:51
  #5
Medlem
Bunnys avatar
Köp ICA och Axfood, dom borde känna pressen att servera rejäl och god mat på sina stämmor
Citera
2016-02-12, 05:24
  #6
Medlem
rakarnas avatar
vad är skillnaden på extraordinär å ordinarie? jag vet ju vad orden betyder men menar dem att dem är extra långa eller speciella nyheter eller att det kommer vara motorcrossar där som gör baktvolter och elefanter som står och balanserar på bollar osv osv.

Edit. på sidan som TS länka till står det H
__________________
Senast redigerad av rakarna 2016-02-12 kl. 05:36.
Citera
2016-02-12, 05:39
  #7
Medlem
rakarnas avatar
såg också att på sidan som TS länkade så står det H&M 2106.03.08

medans på HM's hemsida står det 3-maj känns som att hemsidan borde gälla?
Citera
2016-02-12, 14:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldebrink
Får man mat fortfarande? Hörde rykten om att de flesta bolag slutat servera mat eftersom glupska pensionärer åkte land och rike runt för att gratisäta.

Det har jag också hört.
Clas Ohlsson har jag hört brukar bjuda upp till dukat bord men det är i Insjön, aaningen avsides för de flesta.
Citera
2016-02-12, 14:46
  #9
Medlem
Vekrusets avatar
Jag testade för ett par år sedan, och det är verkligen klasskillnad.

Betsson bjöd på jättegod buffé, medan Ericsson bjöd på en bit oätlig s k smörgåstårta. Det var ett par torra brödbitar ihoplimmade med fettfri lågbudgetmjukost, och dekorerat med en dillkvist och ett par korn kaviar.
Citera
2016-02-12, 21:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Köp ICA och Axfood, dom borde känna pressen att servera rejäl och god mat på sina stämmor

Varför skulle dom känna någon sådan press?

Vill man äta gott så ska man in på tex ICA´s mässor men där är det ju leverantörerna som bjuder.
Citera
2016-02-13, 07:47
  #11
Medlem
Finns det årstämmor som inte hållas i Stockholm? Alla stora bolag som jag sett håller årstämmor i Stockholm. Synd om man bo lång från huvudstaden.
Citera
2016-02-13, 07:55
  #12
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Finns det årstämmor som inte hållas i Stockholm? Alla stora bolag som jag sett håller årstämmor i Stockholm. Synd om man bo lång från huvudstaden.

Castellum håller årsstämma på Chalmers i Göteborg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback