Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 11:53
  #1
Medlem
Hej

Jag har länge funderat på det och jag skulle vilja börja töja mitt högra öra. Mitt mål är att komma upp till
12 mm och nu undrar jag hur länge det skulle ta
Citera
2016-02-11, 11:54
  #2
Medlem
Tacksam för svar
Citera
2016-02-11, 12:15
  #3
Medlem
Lill0neZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viggotarasov23
Hej

Jag har länge funderat på det och jag skulle vilja börja töja mitt högra öra. Mitt mål är att komma upp till
12 mm och nu undrar jag hur länge det skulle ta

1 år. 1mm i månaden är lagom att töja. Sen känner man ju hur örat mår osv. Själv töjde jag 2mm i månaden utan problem. Men det är från person till person.

Lycka till med töjandet!
Citera
2016-02-11, 16:28
  #4
Medlem
RuttnaDodaBarns avatar
Det är individuellt hur snabbt man kan töja öronen, erfarna piercare brukar rekommendera 1mm/månad. Själv har jag väldigt lätt att töja mina, kan töja 1mm/vecka utan problem. Enligt min erfarenhet blir det lättare att töja ju större strl du kommer upp i.
En regel du kan följa är att det inte ska göra ont eller att du känner ett för stort motstånd när du töjer.
Citera
2016-02-16, 20:09
  #5
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Som de andra har sagt. Och även om man är sugen på att töja snabbare än så är det bättre att inte göra det. Det kommer bli bättre i slutändan om man tar det lugnt mellan töjningarna. Om man skyndar för mycket kan man få blowouts och ärr och sånt och det är ju inte särskilt roligt. Mitt bästa tips är att töja i duschen när huden är varm från vattnet. Men googla runt lite efter fler tips, och lycka till!
Citera
2016-02-19, 21:58
  #6
Medlem
tar ca 11-12 månader för att komma upp i 12 mm. Vad jag sett finns oftast inte 11mm utan efter 10mm hoppar de över de ojämna mm.
Använd helst inte akryl, liksom vem har plast i öronen förutom 5åringar som nyss tagit hål.
Tetsa dig fram vad som passar för dig, just för töjningen föredrar jag ben och glas. Töj efter duschen när huden blivit mjuk och så kan du massera hålen en aning för att öka blodflödet och mjukheten. Smörja med Olivolja eller vaselin gör att den glider in enklare.

Det kommer börja lukta efter ett tag men det är bara att tvätta tex vid varje dusch. Mina började vid 4 mm.
Rekomenderar crazy factory för bra och billiga töjningar
Citera
2016-02-20, 09:42
  #7
Medlem
Motor_666s avatar
Ju långsammare eller rättare sagt försiktigare töjningsprocess desto enklare att återgå till normala hål om/när det önskas. sprickor ger upphov till ärrvävnad som är oelstisk och inte önskvärd vare sig man vill upp eller ner i håldiametet. 1mm i månaden är ett slött standardsvar. Det är väldigt individuellt och beror på en mängd faktorer.
Citera
2016-03-23, 14:30
  #8
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexiflexi
tar ca 11-12 månader för att komma upp i 12 mm. Vad jag sett finns oftast inte 11mm utan efter 10mm hoppar de över de ojämna mm.
Använd helst inte akryl, liksom vem har plast i öronen förutom 5åringar som nyss tagit hål.
Tetsa dig fram vad som passar för dig, just för töjningen föredrar jag ben och glas. Töj efter duschen när huden blivit mjuk och så kan du massera hålen en aning för att öka blodflödet och mjukheten. Smörja med Olivolja eller vaselin gör att den glider in enklare.

Det kommer börja lukta efter ett tag men det är bara att tvätta tex vid varje dusch. Mina började vid 4 mm.
Rekomenderar crazy factory för bra och billiga töjningar
Rekomenderar också crazy. Dom har även ett ganska bra utbud på ojämna storlekar så man slipper tejpa.
Citera
2016-04-09, 13:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill0neZ
1 år. 1mm i månaden är lagom att töja. Sen känner man ju hur örat mår osv. Själv töjde jag 2mm i månaden utan problem. Men det är från person till person.

Lycka till med töjandet!
.


jag svara så här jobba med det oftast men det beror på hur mycket vävnad du har i örat
själv har jag 28 mm gick på 6 mån kan töja max till 30mm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback