Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 11:40
  #1
Medlem
Japp, då har nyheterna läckt ut! Det blir tio nyheter i år, och de kan ni finna smaktester och betygssättning på här: http://www.cafe.se/gb-nya-glassar-2016/

Själv ser jag mest fram emot Oreo-sandwichen, magnum double caramel och den med jordnötssmör! Ben&Jerry-kakan ser även den smarrig ut!

Vad anser ni om nyheterna?

För er som inte orkar trycka på länken, så är nyheterna:
*Magnus double caramel
• Magnus double peanut butter
• Twister bär
• Solero red berries
• Feast snack bar
• Ben and Jerrys cookie dough wich
• Sandwich break
• Oreo sandwich
• Kingis crumble
• Lakritsdröm
__________________
Senast redigerad av Niklas1993 2016-02-11 kl. 11:49.
Citera
2016-02-11, 18:31
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Blev taggad då jag läste namnet Lakritsdröm, saknar en bra lakrits-vaniljglass sedan Lakritspuck försvann.

Det var ett plus att den är laktosfri men minus att den är i våffla och att den enligt recensionen smakar för lite lakrits.
Citera
2016-02-11, 18:40
  #3
Medlem
Håller med, det saknas en god lakritsglass i frysboxarna!
Citera
2016-02-13, 12:37
  #4
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Håller med, det saknas en god lakritsglass i frysboxarna!

Triumf Glass Salmiak är asgod, lakrits/salmiaksmak rakt igenom, även gräddbiten.
http://www.triumfglass.se/vara-glass...tar/salmiakki/
Citera
2016-02-13, 12:53
  #5
Medlem
cykelsadels avatar
Är inte så mycket för glass men då och då brukar det vara en utstickare. I år så verkar det vara "basicglassar".
Citera
2016-02-13, 15:58
  #6
Medlem
Bertil85s avatar
TS; Magnus double caramel måste vara god. Fast heter den inte Magnum ?
Citera
2016-02-13, 17:19
  #7
Medlem
Haha, javisst är det magnum och inte magnus!

Magnum double caramel har alltid gått att köpa, fast i ministorlek (minipinnar) i ett packet för ca 40 spänn. Men nu lanseras den i vanlig storlek, så ännu mer mumsigt blir det nu

Den med jordnötssmör har ju fan fått 10/10 överallt på review-sidor, så den måste jag pröva.

PS. Nyheterna går att köpa från och med nästa vecka på kiosker/mindre affärer men släpps vecka 11 i matvarubutikerna
Citera
2016-02-15, 14:26
  #8
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Haha, javisst är det magnum och inte magnus!

Magnum double caramel har alltid gått att köpa, fast i ministorlek (minipinnar) i ett packet för ca 40 spänn. Men nu lanseras den i vanlig storlek, så ännu mer mumsigt blir det nu

Den med jordnötssmör har ju fan fått 10/10 överallt på review-sidor, så den måste jag pröva.

PS. Nyheterna går att köpa från och med nästa vecka på kiosker/mindre affärer men släpps vecka 11 i matvarubutikerna

Magnum double caramel har funnits i stor storlek innan, vad jag kommer i håg.
Den har kommit och gått i sortimentet.
Citera
2016-02-17, 11:08
  #9
Moderator
Popesizes avatar
Magnum Double Caramel är en trevlig återkomst.
Annars så känns Kingis Crumble och Solero red berries som schyssta nyheter som jag nog gärna kommer att smaka.
Sandwich break är en trevlig idé. Hoppas att man kan köpa två i en förpackning, så blir det lite som de gamla Igloo-glassarna man kunde dela med en kompis.


För övrigt anser jag att Top Hat borde komma tillbaka.
Citera
2016-02-17, 22:10
  #10
Medlem
APEACHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
För övrigt anser jag att Top Hat borde komma tillbaka.

Den finns i 6-pack
http://www.gb.se/produkter/tophat-6-pack/
Citera
2017-02-09, 07:00
  #11
Medlem
Alplandskaps avatar
GOD glassmorgon!

Är osäker på om vi ska starta en ny tråd varje år för årets glassnyheter (pinnglassen från GB). Jag kör med förra årets så länge.

Kan meddela:

Daimstrut Lakrits
Magnum Double Cocos

Vad säger man? Låter som två höjdare. Well done GB!

Även en veganglass.

/Alplandskap
Citera
2017-02-19, 01:46
  #12
Medlem
Ny tråd finns, men följande glassar från 2016 försvinner 2017:
Daim Chocolate, Magnum Pink, Magnum Double Peanut Butter, X-POP, Lakrits Dröm (Laktosfri), Kingis Crumble (Laktosfri), R-ICE Vanilj & Choklad och Feast SNACK BAR
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback