Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 00:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jo jag vet hur det är när hjärtat rusar, har dragit gatutjack och det har dragit på riktigt intensivt i bröstet och då blir ju första tanken att det är spetsat med någonting. Och då kan nojan bli riktigt rejäl. Men sen får man i sig näring, vatten och får sova lite så försvinner det. Så jag vet av egen erfarenhet att det blir bättre och du har ju fått i dig statligt tjack så det är ingen risk för att det är något annat i det. Så ingen idé att noja. Det gör ju att du blir stressad och därav slår hjärtat ännu hårdare.

Det var ändå 12 timmar sen jag tog sista pillret, jävligt mysko ifall det fortfarande spökade med mitt hjärta.
Citera
2016-02-11, 02:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprillesponka
Det var ändå 12 timmar sen jag tog sista pillret, jävligt mysko ifall det fortfarande spökade med mitt hjärta.

Vill bara ge en varning. Jag brukade röka gräs för 10-12 år sedan, för att vid slutet få en panikattack. Sen dess har jag lidit av panikångestsyndrom och får panikattacker (det som du kände / känner) en gång i veckan i princip. Detta varar nog livet ut och får käka benso m.m mot det.

Var bara rädd om dig, för det kan bli en återkommande sak om du har otur (vill inte få dig orolig) för förmodligen kommer det bara lugna ned sig.
Citera
2016-02-11, 03:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Vill bara ge en varning. Jag brukade röka gräs för 10-12 år sedan, för att vid slutet få en panikattack. Sen dess har jag lidit av panikångestsyndrom och får panikattacker (det som du kände / känner) en gång i veckan i princip. Detta varar nog livet ut och får käka benso m.m mot det.

Var bara rädd om dig, för det kan bli en återkommande sak om du har otur (vill inte få dig orolig) för förmodligen kommer det bara lugna ned sig.

Ångest lider jag redan av ^^ har dock gjort misstaget att googla för mycket ikväll, snubblat över en massa som gjort allt värre så som serotonergt syndrom, detta var första och sista saken jag provade skiten.
Citera
2016-02-11, 03:16
  #16
Medlem
Trashtextats avatar
Låter som om du fått hjärtklappning och hjärnan reagerat med ångest och sedan har ångesten fortsatt. Ritalin går ut snabbt och även om döden var hög påverkar den inte konstant. Gå och sov så mår du bättre när du vaknar. Gått lång tid så mycket sitter nog i huvudet på dig nu.

Edit. Googla lite om att ta pulsen och gör det snabbt så får du se
__________________
Senast redigerad av Trashtextat 2016-02-11 kl. 03:19.
Citera
2016-02-11, 03:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprillesponka
Ångest lider jag redan av ^^ har dock gjort misstaget att googla för mycket ikväll, snubblat över en massa som gjort allt värre så som serotonergt syndrom, detta var första och sista saken jag provade skiten.
Serotonergt syndrom kan du glömma, du måste blanda med en massa andra droger som SSRI eller dylikt. Eventuellt extrema? doser Ritalin, kan ha fel här.

Det finns inget som kommer skada dig, du tog en drog som påverkar hjärnan genom att släppa olika signalsubstanser för att sedan gå och bli som vanligt igen. Sluta googla, låt allt bara rinna av och sluta tänk på det.

Att se på tv t.e.x som en föreslog anser jag är dåligt då man kan hamna i tankar. Gör något annat som tv-spel eller datorspel där du ständigt måste tänka, eller snabba skjutspel för du tänker inte på ångesten lika "enkelt" om man säger så.
Citera
2016-02-11, 03:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Låter som om du fått hjärtklappning och hjärnan reagerat med ångest och sedan har ångesten fortsatt. Ritalin går ut snabbt och även om döden var hög påverkar den inte konstant. Gå och sov så mår du bättre när du vaknar. Gått lång tid så mycket sitter nog i huvudet på dig nu.

Edit. Googla lite om att ta pulsen och gör det snabbt så får du se

Pulsen ligger på 94 just nu.
Citera
2016-02-11, 03:25
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Serotonergt syndrom kan du glömma, du måste blanda med en massa andra droger som SSRI eller dylikt. Eventuellt extrema? doser Ritalin, kan ha fel här.

Det finns inget som kommer skada dig, du tog en drog som påverkar hjärnan genom att släppa olika signalsubstanser för att sedan gå och bli som vanligt igen. Sluta googla, låt allt bara rinna av och sluta tänk på det.

Att se på tv t.e.x som en föreslog anser jag är dåligt då man kan hamna i tankar. Gör något annat som tv-spel eller datorspel där du ständigt måste tänka, eller snabba skjutspel för du tänker inte på ångesten lika "enkelt" om man säger så.

Låter väldigt rimligt det du säger faktiskt, tror hjärnan har skapat lite symptom för mig också, känt av domningar i bröstet och armen osv, men ska ta ditt tips, tack för hjälpen!
Citera
2016-02-11, 11:04
  #20
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Ätit metylfenidat i olika former tidigare i ungefär 2 år(bl.a ritalin i ungefär 9 månader). I början hade jag en del panikångestepisoder innan jag var van... Kände exakt samma sak som du gjorde nyss, fast detta ett par ggr i veckan. Du behöver nog inte oroa dig.
Citera
2016-02-11, 13:38
  #21
Medlem
Lyckades somna efter ett bra tag, har idag små overklighetskänslor och små känningar i bröstkorgen men är lugn nu, antar att kroppen bara ska återställa sig, tack för hjälpen alla!
Citera
2016-02-11, 13:46
  #22
Medlem
storpungens avatar
Du fick en panikångestattack orsakad av centralstimulerande medel. Jag fick en sådan när jag för länge sedan brygde te på efedra sinica och fick i mig på tok för mycket efedrin. Jag trodde att min tid på jorden var slut och jag stoppade i alla fingrar i halsen för att spy men inget kom. Sedan tog jag en Temesta och jag lugnade ner mig efter någon timme.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2016-02-11 kl. 13:49.
Citera
2016-02-11, 13:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Du fick en panikångestattack orsakad av centralstimulerande medel. Jag fick en sådan när jag för länge sedan brygde te på efedra sinica och fick i mig på tok för mycket efedrin. Jag trodde att min tid på jorden var slut och jag stoppade i alla fingrar i halsen för att spy men inget kom. Sedan tog jag en Temesta och jag lugnade ner mig efter någon timme. Det är nog ingen fara för denna gången men gör det inte till en vana att stoppa i dig för mycket av dom där tabletterna. Det sliter på pumpen.

Ja verkligen, värsta upplevelsen jag har haft hittills tror jag nog.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback