Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-10, 12:40
  #1
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Hejsan jag och en arbetskollega har under en lång tid diskuterat möjligheten att belåna sig upp till struphuvudet, sälja bilen och huset och resterande saker man äger och sedan sticka till staterna.
Hade man lyckats tro? svenska staten kan väl inte göra ett piss om man är i USA?
Förstår att Green card kan va ett hinder men tror inte dem tackar nej till en elegant man med ett x antal miljoner på kontot
Vad säger ni Flashback maffian?

Tacksam för svar mvh Tony
Citera
2016-02-10, 12:54
  #2
Medlem
HemskeSvens avatar
Har en känsla av att USA har ett utlämningsavtal med Sverige. Du får nog bo i Uganda i stället.
Citera
2016-02-10, 13:00
  #3
Medlem
KorvKanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Har en känsla av att USA har ett utlämningsavtal med Sverige. Du får nog bo i Uganda i stället.
Sverige har det med USA iallafall så borde vara att dem har till oss också.
Citera
2016-02-10, 13:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyLamborghini
Hejsan jag och en arbetskollega har under en lång tid diskuterat möjligheten att belåna sig upp till struphuvudet, sälja bilen och huset och resterande saker man äger och sedan sticka till staterna.
Hade man lyckats tro? svenska staten kan väl inte göra ett piss om man är i USA?
Förstår att Green card kan va ett hinder men tror inte dem tackar nej till en elegant man med ett x antal miljoner på kontot
Vad säger ni Flashback maffian?

Tacksam för svar mvh Tony

Så här skrev du den 11/4 2015:

"Hejsan mina små flashbackare jag är en man i 18 års åldern som är sugen på att dra ner till köpenhamn för att röka gräs och leva guling men det hör inte hit. Under denna vistelse tänkte jag att det kunde vara ett givet tillfälle att köpa sex lagligt. Nu är det så att en vän också skulle vilja följa med och han fyller sent på året så han är alltså 17 år gammal Så frågorna är

1. Är det någon åldersgräns?

2. isåfall kollar dom ens leg?

3. Vilka bordeller är bra både när det gäller pris och produkt

4. Vad kan priserna för olika tjänster ligga på

Tacksam för svar/ eran Tony"

Vad är det du tänker sälja och belåna idag?
Citera
2016-02-10, 13:27
  #5
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Så här skrev du den 11/4 2015:

"Hejsan mina små flashbackare jag är en man i 18 års åldern som är sugen på att dra ner till köpenhamn för att röka gräs och leva guling men det hör inte hit. Under denna vistelse tänkte jag att det kunde vara ett givet tillfälle att köpa sex lagligt. Nu är det så att en vän också skulle vilja följa med och han fyller sent på året så han är alltså 17 år gammal Så frågorna är

1. Är det någon åldersgräns?

2. isåfall kollar dom ens leg?

3. Vilka bordeller är bra både när det gäller pris och produkt

4. Vad kan priserna för olika tjänster ligga på

Tacksam för svar/ eran Tony"

Vad är det du tänker sälja och belåna idag?

Well detta är en hypotetisk tanke som jag kanske hade tänkt uföra i ett senare skede i livet.
Är det så konstigt?
Citera
2016-02-10, 13:31
  #6
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
Sverige har det med USA iallafall så borde vara att dem har till oss också.

Varför skulle jag bli utlämnad? det är väl inte brottsligt att vara belånad?
Citera
2016-02-10, 13:31
  #7
Medlem
Hade inte tagit särskilt lång tid innan dina konton är frysta och du sitter på ett plan tillbaka till Sverige.
Citera
2016-02-10, 13:36
  #8
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Hade inte tagit särskilt lång tid innan dina konton är frysta och du sitter på ett plan tillbaka till Sverige.
Hur hade det gått om jag ger frugan alla tillgångar då?
Citera
2016-02-10, 14:01
  #9
Medlem
Juneauxs avatar
Varför inte bara sticka nu direkt?

Ta svartjobb och stanna över ditt visum bara. Då kommer det ta lång tid innan dom hittar dig och skickar hem dig.
Citera
2016-02-10, 14:11
  #10
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Varför inte bara sticka nu direkt?

Ta svartjobb och stanna över ditt visum bara. Då kommer det ta lång tid innan dom hittar dig och skickar hem dig.

Min tankte var att köpa mig ett fint hus med pool och lämna den stressiga vardagen fylld av arbete åt sidan och bara glida runt och röka ganja och leva på mina millar som jag blåst staten på
Citera
2016-02-10, 14:23
  #11
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyLamborghini
Min tankte var att köpa mig ett fint hus med pool och lämna den stressiga vardagen fylld av arbete åt sidan och bara glida runt och röka ganja och leva på mina millar som jag blåst staten på

Lycka till!

Vet inte riktigt hur du ska för de första lyckas få lån till ett hus för flera millar här om du inte ens orkar jobba för att stanna i ett land?

Men just de glömde ja. Du var ju bara 18 år gammal och känner dig säkert redan utbränd av allt wow spelande som alla andra kids i dagens samhälle.

Adhd på de?
Citera
2016-02-10, 14:29
  #12
Medlem
Jackschnuss avatar
Till slut kommer en tjänsteman och hittar dig i USA.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback