Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-10, 11:48
  #1
Medlem
Hej,

För några månader sedan åkte jag in till akuten med ett tryck/obehag i hjärttrakten, efter både EKG och blodprov visade det sig att det inte var något fel på mig och läkaren skickade hem mig med förklaringen att det nog bara var bröstmuskeln som spökade.

Det blev bättre efter ett tag men nu har jag de senaste dagarna gått runt med följande:

- Ont i vänster arm (bara lite)
- Obehag i vänster bröst
- Otroligt trött
- Ibland känns det som jag får typ smuts i ögat och får lite jobbigt att se.
- Domningar i vänster fot.

Allt det här har kommit och gått lite då och då under en veckas tid. Det är inget som har stört mig speciellt mycket då jag har kunnat jobba på som vanligt. Men jag börjar bli orolig att det ska vara något med hjärtat, som att det inte pumpar runt blod ordentligt. Eller går jag bara runt och inbillar mig saker.

Någon flashbackare som har någon aning om vad det här kan röra sig om?
Citera
2016-02-10, 11:56
  #2
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Hej,

För några månader sedan åkte jag in till akuten med ett tryck/obehag i hjärttrakten, efter både EKG och blodprov visade det sig att det inte var något fel på mig och läkaren skickade hem mig med förklaringen att det nog bara var bröstmuskeln som spökade.

Det blev bättre efter ett tag men nu har jag de senaste dagarna gått runt med följande:

- Ont i vänster arm (bara lite)
- Obehag i vänster bröst
- Otroligt trött
- Ibland känns det som jag får typ smuts i ögat och får lite jobbigt att se.
- Domningar i vänster fot.

Allt det här har kommit och gått lite då och då under en veckas tid. Det är inget som har stört mig speciellt mycket då jag har kunnat jobba på som vanligt. Men jag börjar bli orolig att det ska vara något med hjärtat, som att det inte pumpar runt blod ordentligt. Eller går jag bara runt och inbillar mig saker.

Någon flashbackare som har någon aning om vad det här kan röra sig om?

Du skall vända dig omgående till sjukvårdsupplysningen om du har dessa symptom, inte till Flashback
Citera
2016-02-10, 17:08
  #3
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Hej,

För några månader sedan åkte jag in till akuten med ett tryck/obehag i hjärttrakten, efter både EKG och blodprov visade det sig att det inte var något fel på mig och läkaren skickade hem mig med förklaringen att det nog bara var bröstmuskeln som spökade.

Det blev bättre efter ett tag men nu har jag de senaste dagarna gått runt med följande:

- Ont i vänster arm (bara lite)
- Obehag i vänster bröst
- Otroligt trött
- Ibland känns det som jag får typ smuts i ögat och får lite jobbigt att se.
- Domningar i vänster fot.

Allt det här har kommit och gått lite då och då under en veckas tid. Det är inget som har stört mig speciellt mycket då jag har kunnat jobba på som vanligt. Men jag börjar bli orolig att det ska vara något med hjärtat, som att det inte pumpar runt blod ordentligt. Eller går jag bara runt och inbillar mig saker.



Någon flashbackare som har någon aning om vad det här kan röra sig om?

Tror det rör sig om ångest
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback