Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 19:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Tack för era svar, ska försöka äta lite och ofta. Samarin har jag hemma så det är ju perfekt, men går det bra att ta det när man tar esomeprazol?
Skippade läsken idag och körde på mjölk till maten istället, får bli så hedanefter också!
Vit diet ska jag verkligen försöka med, men kommer bli svårt, då jag inte är ett jätte stort fan av kokt mat, men ska försöka smyga i det i mina matvanor! Tack!

Lider du av några andra besvär utöver illamåendet? Jag tänkte på förändrade avföringsvanor, smärta, synligt blod eller slem? Jag håller med om att det låter som magkatarr och skulle råda dig att kontakta din vårdcentral innan du börjar självmedicinera.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Bikarbonat fräter sönder magen, Grattis !

Vart har du hört talas om det?
Citera
2016-02-11, 22:22
  #14
Medlem
BornToBeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Bikarbonat fräter sönder magen, Grattis !

Nu har du fel, det är det den sura magsaften gör. Den ligger på ph2 medan bikarbonat faktiskt är basiskt och inte kan fräta sönder någonting. Läs på innan du kommenterar.
Citera
2016-02-12, 15:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncode
Lider du av några andra besvär utöver illamåendet? Jag tänkte på förändrade avföringsvanor, smärta, synligt blod eller slem? Jag håller med om att det låter som magkatarr och skulle råda dig att kontakta din vårdcentral innan du börjar självmedicinera.

Vart har du hört talas om det?


Lös i magen är jag till och från, inget blod vad jag sett (färgblind), slemmig i halsen är jag, men vet inte om det har något med det å göra då jag e rökare.
Citera
2016-02-13, 02:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncode


Vart har du hört talas om det?

Bikarbonat är jäsningsmedel och det fräter sönder magsäcken.
Fråga valfri läkare.
Citera
2016-02-13, 02:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Lös i magen är jag till och från, inget blod vad jag sett (färgblind), slemmig i halsen är jag, men vet inte om det har något med det å göra då jag e rökare.

Du kan göra ett avföringsprov ( det är 3 plastglas du får med dig hem )
Om du är lös i magen, tänk på vad du äter och skriv gärna ner det under 14 dagar tillex.
Kan vara något du inte tål eller något som du saknar i maten, fibrer tillex.
Jätte bra att du inte har blod i avföringen i alla fall.
Citera
2016-02-13, 02:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BornToBeFree
Nu har du fel, det är det den sura magsaften gör. Den ligger på ph2 medan bikarbonat faktiskt är basiskt och inte kan fräta sönder någonting. Läs på innan du kommenterar.

http://www.recepthjalpen.se/bikarbonat.html

I små doser - men inte i höga doser, Läs på !
Citera
2016-02-13, 02:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BornToBeFree
Nu har du fel, det är det den sura magsaften gör. Den ligger på ph2 medan bikarbonat faktiskt är basiskt och inte kan fräta sönder någonting. Läs på innan du kommenterar.
Citat:
Bikarbonat i små mängder är bra för matsmältningen. Vid höga doser kan det leda till förstoppning, diarré och illamående och minska upptaget av andra ämnen, även läkemedel.

Från länken.
Citera
2016-02-13, 06:17
  #20
Medlem
udons avatar
Du äter skitmat, dricker stora mängder läsk och röker. Om jag får gissa skulle jag tippa på att det är dåligt med träning också?

Sorry men det där kan bara gå åt ett håll om du inte bryter dina vanor.
Citera
2016-02-13, 13:49
  #21
Medlem
Ska försöka tänka på det!
Citera
2016-02-13, 13:51
  #22
Medlem
develoopers avatar
Immunförsvaret kommer från magen/tarmarna.

Tillsätter du skit i kroppen kommer kroppen behöva jobba dubbelt för att må bra.
Se över kost och dina vanor så kommer problemet försvinna.

EDIT:
Kan t.o.m vara så att tarmarna har fått mycket stryk från all skräpmat.
Periodisk fasta/rensning av systemet skulle säkert göra dig gott.
Citera
2016-02-13, 13:54
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Du äter skitmat, dricker stora mängder läsk och röker. Om jag får gissa skulle jag tippa på att det är dåligt med träning också?

Sorry men det där kan bara gå åt ett håll om du inte bryter dina vanor.


Ja och det kan man säga att det gjorde, med tanke på att min mage vart åt helvete, så ja jag har verkligen lärt mig den läxan. Nu håller jag mig borta från iallafall snabbmat, som pizza, mcdonalds å sånt skit å försöker äta hemlagat varje dag, dricker heller inte stora mängder läsk längre har sen också börjat röra på mig mer än vad jag gjorde förut. Det enda som jag inte riktigt fått bort är rökningen, då jag vill röka men ändå vet att det är så jävla dumt, vilket gör det väldigt svårt att sluta
Citera
2016-02-13, 13:57
  #24
Medlem
develoopers avatar
Förresten ang rökning.

Tänk så här nästa gång du skall ta en cigarett:

"Jag spenderar pengar på att förstöra mig kropp."
"Jag köper mig lungcancer".
"Jag köper mig dålig hälsa".
"Jag lägger mina surt förvärvade pengar på ett nervgift".

Notera, din kropp hatar det du gör mot den.
Det är ditt ego som kräver stimulans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback