Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-14, 14:39
  #13
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Kan man smaska i ett bättre batteri i den?
Vad menar du med "bättre"? Större kapacitet? Var medveten om att angiven mAh hos Kinashopparna är enbart bluffsiffror om priset är orimligt lågt. Dessutom sitter NFC i själva batteriet, så kopiorna är i regel enbart ackumulatorer med usel kapacitet helt utan NFC.

Tveksamt om Samsung själva har fler sorters kapacitet på den här batteritypen annat än det 2600 mAh som medföljer. Vill du ändå chansa på kopior med större angiven kapacitet, så köp från Tyskland istället för från Kina. Dels är det mer seriösa säljare och produkter, dessutom har du EU-lagarna på din sida om du lik förbaskat får ett bluffbatteri.
Citera
2016-09-14, 14:43
  #14
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Vad menar du med "bättre"? Större kapacitet? Var medveten om att angiven mAh hos Kinashopparna är enbart bluffsiffror om priset är orimligt lågt. Dessutom sitter NFC i själva batteriet, så kopiorna är i regel enbart ackumulatorer med usel kapacitet helt utan NFC.

Tveksamt om Samsung själva har fler sorters kapacitet på den här batteritypen annat än det 2600 mAh som medföljer. Vill du ändå chansa på kopior med större angiven kapacitet, så köp från Tyskland istället för från Kina. Dels är det mer seriösa säljare och produkter, dessutom har du EU-lagarna på din sida om du lik förbaskat får ett bluffbatteri.

Ja okej är helt ovetandes om sånt. Kanske ska nöja mig med original och köpa en bra powerbank istället?

Använder jag NFC? Isåfall till vadå?

Tack för informativt svar
Citera
2016-09-14, 14:48
  #15
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt

Använder jag NFC? Isåfall till vadå?
Läsa av innehållet på åk-kort på kollektiva färdmedel, till exempel. Eller överföra filer till polarens telefon genom att bara låta telefonerna nudda varandra. Eller inhämta information, ändra telefoninställningar med mera genom att vidröra NFC-stickers, kommersiella eller hemmagjorda.

Om du är noga med att döda onödiga processer med den vänsterknapp du hyser agg mot, samt att köra Smart Manager ofta plus att inte ha BT igång i onödan så räcker 2600mAh-batteriet väldigt länge. J5 är faktiskt en av de bästa telefonerna i den prisklassen vad gäller batteritiden.

Sedan har du också två nivåer av batterisparläge du kan aktivera.
Citera
2016-09-14, 14:53
  #16
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Läsa av innehållet på åk-kort på kollektiva färdmedel, till exempel. Eller överföra filer till polarens telefon genom att bara låta telefonerna nudda varandra. Eller inhämta information, ändra telefoninställningar med mera genom att vidröra NFC-stickers, kommersiella eller hemmagjorda.

Om du är noga med att döda onödiga processer med den vänsterknapp du hyser agg mot, samt att köra Smart Manager ofta plus att inte ha BT igång i onödan så räcker 2600mAh-batteriet väldigt länge. J5 är faktiskt en av de bästa telefonerna i den prisklassen vad gäller batteritiden.

Sedan har du också två nivåer av batterisparläge du kan aktivera.

I see. Jag tror jag aldrig använt nfc.

Ja vänsterknappen är funktionell, har lärt mig att inte komma åt den när jag skriver med. Dödar jämt det jag inte använder, bantat ner guin och inaktiverat alla program jag inte använder. Är bara bluetooth jag ofta kör till min högtalare.

Tack för tipsen iaf
Citera
2016-09-14, 19:13
  #17
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Dödar jämt det jag inte använder, bantat ner guin och inaktiverat alla program jag inte använder. Är bara bluetooth jag ofta kör till min högtalare.
BT drar som sagt en del, däremot har man fått ner förbrukningen markant på WiFi. NFC drar nästan inget alls.

Jag har WiFi aktiverad permanent och har runt 50h batteritid när den är nyladdad (sjunker till kanske 70% efter en dags normalanvändning). Med batterisparläge 2 är det drygt dubbla batteritiden:

http://i.imgur.com/1dnA5Ot.png
Citera
2016-09-14, 19:31
  #18
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
BT drar som sagt en del, däremot har man fått ner förbrukningen markant på WiFi. NFC drar nästan inget alls.

Jag har WiFi aktiverad permanent och har runt 50h batteritid när den är nyladdad (sjunker till kanske 70% efter en dags normalanvändning). Med batterisparläge 2 är det drygt dubbla batteritiden:

http://i.imgur.com/1dnA5Ot.png

Har kört med avstängd BT och märkte verkligen skillnad! Jag har ingen dator så kanske använder min mer än normalt. Men tack
Citera
2016-12-05, 15:55
  #19
Medlem
Stormakts avatar
Jävla hemknappen har gått åt helvete!??! Helt stum går inte att klicka på den alls. Försökt rengöra med sprit men det funkar ju fan inte

Mottagningen har gått helt åt helvete. Måste sitta brevid routern om jag ska kunna anbända wifi.. nån som kan hjälpa?
Citera
2016-12-08, 20:55
  #20
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
nån som kan hjälpa?
Vad händer om du tar ut batteriet och gör telefonen helt strömlös en stund, och sedan startar den?
Citera
2017-06-21, 14:42
  #21
Medlem
FiffelMonas avatar
Vet att tråden är lite gammal men vill ändå lägga in ett gott ord för luren om nån går i köp-tankar!

Jag har haft min j5 (år 2016) i ett par dagar och jag är supernöjd so far! Har idag köpt ett skinfodral, men jag hade inga problem alls med känslan utan. Lagom stor, väldigt bra skärm. Jag tycker att den är snabb och att båda kamerorna är vassa. Jag hade förvisso en galaxy s3 mini innan, så jag var ju inte direkt bortskämd sen innan hehe..

Jag har den till basic grejer (samtal, meddelanden, Spotify, nått enstaka kort här och där samt surfa lite för att föda tid) och ska du inte använda den till mer avancerade grejer så tycker jag att du ska slå till på denna modell
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback