Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 18:31
  #1
Avstängd
Länk:
http://www.expressen.se/debatt/maste...da-mordforsok/

Att polisen bekräftar att man inte kan utreda ett mordförsök på Tony Persson, 50, på grund av resursbrist är skandalöst.
Alla gränser måste anses passerade när polisen i Dalarna nu öppet bekräftat att man inte haft möjligheten att utreda ett försök till mord på 50-årige Tony Persson i Borlänge – som körts på av en bil.

Finns mer information om fallet?
Om inte polisen utreder det tänker jag att vi borde kunna hjälpas åt utifrån eventuella uppgifter i media att pussla?

Finns nyhetstexter?
Citera
2016-02-09, 18:34
  #2
Medlem
Det finns i DT:
http://www.dt.se/dalarna/borlange/ha...-utreda-fallet

Tre och en halv månad har gått sedan Tony Persson utsattes för mordförsök.
Hos polisen ligger ärendet fortfarande på vänt, på grund av resursbrist.
– Det är den verklighet vi lever i, tyvärr, säger Jan Barck vid polisen i Borlänge.


Jag tror inte för en sekund på det.
Det finns noll procents chans att polisen i Dalarna haft så mycket att göra att man inte kunnat besöka en person som man har registreringsnumret till.

Det luktar sjukt illa.
Citera
2016-02-09, 18:57
  #3
Medlem
Även här står det lite mer.
Polisen skyller på att man har ett "ansträngt läge".
http://www.dt.se/dalarna/borlange/po...assigt-just-nu
Citera
2016-02-09, 19:15
  #4
Medlem
Polisen i Dalarna har ju extremt mycket att göra med våra nyanlända svenskar. Bråk och våldtäkter nästan varje dag gör att de inte hinner med annat. Klart att de inte hinner ta tag i ett mordförsök som inte lyckades.
Citera
2016-02-09, 20:18
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Polisen i Dalarna har ju extremt mycket att göra med våra nyanlända svenskar. Bråk och våldtäkter nästan varje dag gör att de inte hinner med annat. Klart att de inte hinner ta tag i ett mordförsök som inte lyckades.

Någonstans känns det som att försök till mord borde slå "bråk" i prioritering.
Sen verkar man skylla på omorganisationen också. Det verkar väldigt märkligt om vanliga poliser inte kan jobba någorlunda normalt på grund av att man gör förändringar i den övergripande strukturen.
Jag tror polisen ljuger.
Citera
2016-06-26, 15:13
  #6
Medlem
b03s avatar
det hela var en fruktansvärd olyckshändelse... verkligen tråkigt!
Citera
2016-06-26, 20:26
  #7
Medlem
Fast det är så mycket som inte kommer ut via media som gör att folk sitter på sina feta arslen och tror sig veta hur polisen ska fördela sina resurser.

1. Jag kan ringa in och anmäla min granne för mordförsök bara för att hon inte såg mig när hon backade bilen och jag tvingades hoppa undan för att undvika att bli påkörd. Om den som tar emot anmälan inte lyckas få mig att förstå att det inte handlar om ett mordförsök så blir det helt enkelt en anmälan gjord och som går under mordförsök. Det betyder inte att det VAR ett mordförsök, det är vad jag, som anmälare, vill kalla det i min egna dramabubbla.

2. Ja polisen skickas till våra gränser för att försöka få kontroll på vilka som tar sig in i landet. Varför? För att alldeles för stora resurser redan går åt till att rycka ut på bråk/hot/våldtäkter/rymningar/handräckningar på alla asylboenden och nu vill man försöka styra om skeppet. Dessutom kommer ju ordern, som styr polisen till gränserna, inte inifrån polishuset utan från politiker som insett att det inte är hållbart att öppna gränserna för alla, oavsett asylbehov. Så gällande gränskontrollerna är det inte polisen man ska kräkas över.

3. Förmodligen är underlaget för tunnt för att det ska vara värt att starta en utredning. Det har förmodligen också talats om för MÄ som i sin tur vägrar acceptera att han inte prioriteras när han kräver det. Ska vi lägga resurser på allt allmänheten ringer in om så kommer inte storleken på kåren räcka hur vi än bär oss åt.

Fan vad tröttsamt det är när folk ska "styra" en verksamhet de varken arbetar inom eller ens vet speciellt mycket om.
Citera
2016-06-27, 22:45
  #8
Medlem
b03s avatar
Jag kan säga så mycket som så att det var jag som körde bilen... så jag tycker att du har gjort en vettig analys det är helt klart en 1:a grejen är att jag hade vart vaken i 5-6 dygn utan att ha sovit en blund på amfetamin. Personen jag var med började spela på detta och jagade upp mig och i min psykos/skeva verklighetsuppfattning trodde att det var folk efter mig så jag hoppade in i bilen för att åka ifrån personen jag var med och han liksom joggar efter bilen sen hinner jag inte mer än att blinka och Tony P ligger på huven sedan åker jag därifrån i ren panik men så som det skrivs i tidningarna har det inte riktigt gått till och sedan handlar det ABSOLUT INTE om ett mordförsök Tony säger att han inte ville att någon skulle åka bil på hans gräsmatta... därför springer han ut och liksom försöker stoppa mig som flyr i panik troendes att det är folk som ska komma och ha ihjäl/spöa skiten ur mig -- vilket var en helt sjuk fantasi då jag inte riktigt var i sinnesfulla bruk. Han klarar sig oskadd vilket är tur så in i helv'''e jag ska upp i rätten för detta nu på höstkanten nån gång för det håller på att väckas åtal. Fick sitta 3 dagar i arresten och vart sedan släppt inför häktnings förhandlingen eftersom jag talade om hur det låg till när min advokat kom till polishuset i Borlänge att det hela var en tragisk olycka och att jag och Tony inte känner varandra och har nog heller aldrig träffats nån gång what so ever och i sista intervjun han ger till dt.se säger han ju själv att han nu vid närmare eftertanke förstår att det var en tråkig olyckshändelse och dessutom har åtals rubriceringen gått ner från mordförsök till grov misshandel alternativt grov vållande till kroppskada. för närvarande befinner jag mig på behandlingshem och har aldrig mer tänkt att varken droga eller dricka för sska det kunna gå till på det här viset att jag försummar mitt eget liv eller sätter andras liv i fara - nej så kan jag bara inte leva för jag hade nog aldrig kunnat leva med att ha kört ihjäl någon människa eller ens göra illa nån då jag inners inne är en snäll person som det har gått jävligt snett för men har fått en andra chans till att förändra mitt liv. jag bör tillägga att jag aldrig han uppfatta eller se Tony framför bilen heller utan jag kollade hela tiden i backspegeln för att se personen som sprang bakom inte skulle slå in rutan med en kofot och det var anledningen för att jag tröck på gasen... Mvh
__________________
Senast redigerad av b03 2016-06-27 kl. 22:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback