Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-10, 11:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Med "föremål ÄMNAT att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa" så syftar man inte enbart till dess ursprungssyfte utan även syftet som föremålet brukas för vid tillfället. Alltså vad personen som bär föremålet ämnar göra med det.

Det TS beskriver låter som en extremt dålig/dum idé. Väldigt mycket som kan gå fel för TS och insatsen är hans hälsa.

Dum idé absolut, syftet med föremålet absolut, därav min kommentar om bollträ som du kanske missade?
Men om TS inte är en total jubelidiot vore det tämligen svårt för polisen att få en fryst kyckling att gå under brott mot knivlagen!
Citera
2016-02-10, 12:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satansskit
Dum idé absolut, syftet med föremålet absolut, därav min kommentar om bollträ som du kanske missade?
Men om TS inte är en total jubelidiot vore det tämligen svårt för polisen att få en fryst kyckling att gå under brott mot knivlagen!

Ja fast så som TS beskriver scenariot, dvs klä ut sig, beväpna sig och vandra omkring i riskområden så kan nog polisen lista ut med lilltån vad han höll på med.
Citera
2016-02-10, 12:57
  #15
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja fast så som TS beskriver scenariot, dvs klä ut sig, beväpna sig och vandra omkring i riskområden så kan nog polisen lista ut med lilltån vad han höll på med.
Om TS klär ut sig till en gammal gubbe och vandrar runt i tungt kriminellt drabbade områden endast beväpnad med en fryst kyckling så betvivlar jag att påföljden kan bli annat än ett besök på psykakuten alternativt en sängplats på bårhuset om han hamnar i bråk med ett ungdomsgäng och börjar veva med sin kyckling.

Annars så har brottsprovokation använts ganska flitigt mot politiska rörelser i vänsterkanten som t.ex palestinarörelsen och FNL där man infiltrerade grupperna och försökte få dom att begå terrorattentat inbrott och uppvigla till upplopp.
Märkligt nog ställdes den olagliga underrättelseorganisationen aldrig till svars för sina brott medan dom som avslöjade dom dvs Peter Bratt och Jan Guillou dömdes till fängelse.
Citera
2016-02-10, 16:12
  #16
Medlem
Som jag skrev tidigare har jag inte en tanke på att utföra detta. Det är endast ett tanke-expriment angående legaliteten.
Citera
2016-02-10, 16:58
  #17
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Som jag skrev tidigare har jag inte en tanke på att utföra detta. Det är endast ett tanke-expriment angående legaliteten.
Ungefär som det rent hypotetiska scenario där jag då när jag i slagsmål siktat på struphuvudet på min motståndare för att avliva honom helt medveten om att jag inte skulle kunna fällas för mord om jag sa att jag siktat på hakan men missat, ett simpelt tanke-experiment...
Citera
2016-02-10, 22:46
  #18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Om TS klär ut sig till en gammal gubbe och vandrar runt i tungt kriminellt drabbade områden endast beväpnad med en fryst kyckling så betvivlar jag att påföljden kan bli annat än ett besök på psykakuten alternativt en sängplats på bårhuset om han hamnar i bråk med ett ungdomsgäng och börjar veva med sin kyckling.

Tja, det var väl Eddie Murphy som blev utklädd till "gammal judisk man", och sminkören vann väl en Oscar för detta? Så det går nog att klä ut sig till gammal gubbe och komma undan med detta...

När det gäller "beväpning" som inte straffas med "knivlagen" kan jag tipsa om biljardbollar!
Biljardbollen måste kompletteras med gammal strumpa. Man lägger bollen i strumpan, och börjar "veva". Givetvis ska ni inte pröva detta på stan, små barn!

(Golfbollar kanske funkar också, har dock inte testat)
Citera
2016-02-10, 22:54
  #19
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tja, det var väl Eddie Murphy som blev utklädd till "gammal judisk man", och sminkören vann väl en Oscar för detta? Så det går nog att klä ut sig till gammal gubbe och komma undan med detta...
Fast just Eddie Murphy har inte lyckats komma undan med att han haft sex med prostituerade män utklädda som kvinnor...
Citera
2016-02-11, 00:11
  #20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Fast just Eddie Murphy har inte lyckats komma undan med att han haft sex med prostituerade män utklädda som kvinnor...

Du kanske tänker på den däringa engelsmannen? Vad han nu hette.. Han spelade någon engelsk minister tillsammans med hon med häst-tänderna. Vad nu hon hette...

"Jump" hette i alla fall låten, finns på tuben.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback