Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 18:09
  #1
Medlem
arbetets avatar
Hej

Har börjat få halsrynkor (55+) och visst kan man acceptera åldrandet och inte vara fåfäng. Men förutom det så ställer det till besvär vid rakning. Finns det inget annat att göra än att underkasta sig Botox-behandling? Finns det något annat? Helst ska det inte kosta en förmögenhet.


Hoppas att det är rätt forum för det är ju medicinskt betingat men får flyttas om mod tycker så.
Citera
2016-02-09, 18:54
  #2
Medlem
davaidavais avatar
micro needling therapy, det är en "rulle" med små taggar på, det funkar på alla områden. Värt att testa kanske?
Citera
2016-02-09, 19:09
  #3
Medlem
InteLagoms avatar
äää så länge du är fräsh är det ingen som bryr sig. Käka bättre mat och rör på dig mera kan göra underverk för huden. Perioder utan kaffe, alkohol, cigg kan göra underverk.
Citera
2016-02-09, 23:44
  #4
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
micro needling therapy, det är en "rulle" med små taggar på, det funkar på alla områden. Värt att testa kanske?
Ska kolla!
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
äää så länge du är fräsh är det ingen som bryr sig. Käka bättre mat och rör på dig mera kan göra underverk för huden. Perioder utan kaffe, alkohol, cigg kan göra underverk.
Uppmuntrande ord som värmer, tack!
Citera
2016-02-10, 01:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hej

Har börjat få halsrynkor (55+) och visst kan man acceptera åldrandet och inte vara fåfäng. Men förutom det så ställer det till besvär vid rakning. Finns det inget annat att göra än att underkasta sig Botox-behandling? Finns det något annat? Helst ska det inte kosta en förmögenhet.


Hoppas att det är rätt forum för det är ju medicinskt betingat men får flyttas om mod tycker så.
Botox kommer inte att hjälpa ett skit - du behöver något som stramar upp "kalkonhänget" - det gör inte botox. Microroller som någon föreslog är nog det enda som kan ha viss effekt. Googla även laserbehandling hos plastikkirurg, det kan vara ett alternativ (om än lite mer "brutalt" för huden, samt dyrare).
Citera
2016-02-10, 05:47
  #6
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Botox kommer inte att hjälpa ett skit - du behöver något som stramar upp "kalkonhänget" - det gör inte botox. Microroller som någon föreslog är nog det enda som kan ha viss effekt. Googla även laserbehandling hos plastikkirurg, det kan vara ett alternativ (om än lite mer "brutalt" för huden, samt dyrare).
Tack, tack, ska kollas. Än är det inte så uttalat så en behandling nu kanske är en bra investering. F*n man ser ibland nästan 20-år äldre när man tittar i spegeln på morgonen, och mitt unga spjuverutseende har verkligen varit en tillgång.

Skulle vara kul med någon kvinnlig kommentar.
Citera
2016-02-10, 09:39
  #7
Medlem
davaidavais avatar
Här kommer en kvinnlig kommentar: Jag tycker att rynkor, ådror, ärr, acne osvosv är det som är vackert och unikt hos människor, det ger karaktär. Det är helt enkelt charmigt, och jag tycker du ska försöka se det med dig själv. Att vara helt perfekt tycker jag ofta ser rätt trist ut, onaturligt på något vis.
Citera
2016-02-10, 15:55
  #8
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
Här kommer en kvinnlig kommentar: Jag tycker att rynkor, ådror, ärr, acne osvosv är det som är vackert och unikt hos människor, det ger karaktär. Det är helt enkelt charmigt, och jag tycker du ska försöka se det med dig själv. Att vara helt perfekt tycker jag ofta ser rätt trist ut, onaturligt på något vis.
Tack för dina insiktsfulla ord. Det var nog precis vad jag ville höra. Jag kommer dock göra något litet försök av dem som har föreslagits mig. Är man man så är man fåfäng antar jag. Någon kostsam laserbehandling blir det dock inte.

Återigen tack!
Citera
2016-02-10, 18:02
  #9
Medlem
Effektiv rulle: http://dermaroller.nu/
Citera
2016-02-10, 20:44
  #10
Medlem
Va fan är man gammal och vis så varför inte låta det synas? Varför skulle ung vara bättre än gammal?
Hälsningar en yngling.
Citera
2016-02-10, 21:46
  #11
Medlem
Problemet är inte rynkorna utan hur du tackar dem. Du säger själv att du är 55+ - Vad nu det betyder ... Det kanske är dags att sluta med hängbyxor och basebollkeps och bli den man du borde vara.
Citera
2016-02-11, 03:00
  #12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Va fan är man gammal och vis så varför inte låta det synas? Varför skulle ung vara bättre än gammal?
Hälsningar en yngling.

Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Problemet är inte rynkorna utan hur du tackar dem. Du säger själv att du är 55+ - Vad nu det betyder ... Det kanske är dags att sluta med hängbyxor och basebollkeps och bli den man du borde vara.
Som jag säger finns problem även vid ex. rakning. Fåfäng är jag dock. För att beskrivs mitt utseende så har jag ibland varit tvungen att visa leg på bolaget vid 27-års ålder samtidigt som jag är "normalkonstruerad" en mogen pojkaktig framtoning som har gett vissa fördelar i en del situationer. Nu börjar det kännas som att det enda som är kvar är att stadga sig med en "dam" men då ska det vara en fin sådan. Inte utseende mässigt utan just att hon är "dam"

Okey, jag erkänner min fåfänghet men det finns också en tanke om livets förgänglighet som inte är så trevlig bakom detta.

Edit: Sedan föredrar jag casual eller rent av en konservativ klädstil beroende på situation.
__________________
Senast redigerad av arbetet 2016-02-11 kl. 03:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback