Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 17:13
  #1
Medlem
Till sommaren kommer jag att övernatta en natt i Munchen, Tyskland för att sedan resa vidare dagen efter. Jag kommer att bo på "Hotel Amba" som ligger vid buss/tåg stationen i Munchen https://www.google.se/maps/place/Zen...C2kQ_BIIhAEwDQ

Jag undrar alltså om någon har något "uteställe" att rekommendera helst inom gångavstånd därifrån jag ska bo?
Citera
2016-02-09, 21:31
  #2
Medlem
Hofbräuhouse. Ett underbart ställe som flödade av god öl och umpabumpa musik och lederhosen. Googla på München Hofbreuhouse och titta på karta.

Ha de så trevligt!
Citera
2016-05-08, 21:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Hofbräuhouse. Ett underbart ställe som flödade av god öl och umpabumpa musik och lederhosen. Googla på München Hofbreuhouse och titta på karta.

Ha de så trevligt!
Stämmer sannerligen, men enligt mitt tycke var det alldeles för klichéaktigt, deras menyer fanns till och med endast på engelska. Men om man har endast en dag i en av världens bästa städer så är det det man kan söker. Själv var jag mycket mer förtjust av Augustiner Biergarten som fanns lite överallt. Ofta brukar de bästa ställena ligga lite avsides, då dessa är mer inriktade på de som bor i München. Mycket mer mysigt och maten var givetvis utsökt, just det ställe jag menar låg i närheten av Hohenzollern platz.
Citera
2016-05-22, 19:42
  #4
Medlem
Försöker återuppliva tråden med en annan fråga...
Någon som vet en bra "sprit-butik" i närheten där jag ska bo? Eller köper man bara "starkspriten" på typ deras ica?
Citera
2016-06-05, 05:23
  #5
Medlem
Hofbräuhaus, ja. God öl, men se upp för misslyckade konstnärssjälar.

Billig sprit finnes på närmsta Lidl eller Aldi.
Citera
2016-06-06, 10:46
  #6
Medlem
På sommaren är det trevligt att sitta i Biergarten. Gå således till Augustinerkeller, som du på kartan finner vid Arnulfstrasse litet längre västerut från ditt hotell sett.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2684729

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback