Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-23, 18:33
  #13
Medlem
FuriousRages avatar
Jag föredrar beor som man mikrar eller kör i vattenbad, typ som denna http://www.rydbergs.se/wp-content/up...ddad_220ml.jpg

Varm bea är godast.
Citera
2016-02-24, 17:26
  #14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag föredrar beor som man mikrar eller kör i vattenbad, typ som denna http://www.rydbergs.se/wp-content/up...ddad_220ml.jpg

Varm bea är godast.
Felix hade en förr, som man la i varmt vattenbad.
Den var mycket god.
Skulle säga den var på den tiden överlägen alla andra halv och hel fabrikat på bearnäs.
Idag har vi faktiskt en hel drös som har en god smak.
Dock pimpar jag upp samtliga om jag köper färdigt.
Med peppar, dragon och vinäger.
Citera
2016-02-28, 15:26
  #15
Medlem
Buffedbygods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Växte upp på blå bands pulver bea, alltid hatat den

Haha, du är inte ensam.

Gillade de kalla när de kom. Men vettifan, tycker dom framförallt saknar syra som en hemmagjort bea har. Min röst går ändå på pulverbea!
Citera
2016-03-05, 19:24
  #16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tch
Lohmanders kalla.

Tycker också att den är bäst. Jag har inte träffat på någon färdig bearnaise som har varit super, men om jag ska köpa det så blir det antingen Lohmanders eller Lallerstedts. Påsbean gillar jag inte alls och har aldrig gjort. Som vissa redan har skrivit är det som ett ganska trist barndomsminne... Både bean och cafe de paris från Blå band.
Citera
2016-04-01, 03:27
  #17
Medlem
mbois avatar
Båda funkar. Brukar köra pulvermixen tillsammans med kokt spaghetti och stekt bacon till när jag är lat. Amazing gott

En sak, hade ni tänkt använda pulvermixsåsen som blev över och den har stått i kylen över natten till t.ex matlådan. Gör det ej. Smakar inte alls lika gott. Har ni tid å ork, gör hellre en ny.
__________________
Senast redigerad av mboi 2016-04-01 kl. 03:30.
Citera
2016-04-25, 22:19
  #18
Medlem
Gjorde snabbmiddag idag med klyftpotatis, Blå band Bearnessås och stekta karréskivor utan ben. Allt som allt tog det 35 minuter inklusive dukning och tomat/spetspaprikdekoration på tallrikarna. Killar kan göra fler än två saker samtidigt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback