Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-09, 15:09
  #1
Medlem
lasternassummas avatar
Elever ska ha blivit misshandlade och tvingats uppsöka sjukhus.
– Biljardköer och biljardbollar har använts, säger Stefan Wickberg, presstalesperson hos Värmlandspolisen.

GT:
http://www.expressen.se/gt/brak-pa-s...d-biljardkoer/

NWT:
http://nwt.se/grums/2016/02/09/skole...ed-biljardkoer

Någon som vet mer?
Vilka är dom inblandade?
Vad var bakgrunden till bråket?
Citera
2016-02-09, 15:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Elever ska ha blivit misshandlade och tvingats uppsöka sjukhus.
– Biljardköer och biljardbollar har använts, säger Stefan Wickberg, presstalesperson hos Värmlandspolisen.

GT:
http://www.expressen.se/gt/brak-pa-s...d-biljardkoer/

NWT:
http://nwt.se/grums/2016/02/09/skole...ed-biljardkoer

Någon som vet mer?
Vilka är dom inblandade?
Vad var bakgrunden till bråket?


Asylsökande ? eller inavel kanske ?
Citera
2016-02-09, 15:12
  #3
Medlem
lasternassummas avatar
Citat från NWT:

Inte acceptabelt

NWT har varit i kontakt med flera föräldrar som säger det under en tid varit problem med bråk och våld på skolan.

– Jag har försökt prata med rektorn flera gånger om hur situationen ser ut på skolan, men rektorn snäser av mig, säger en förälder.

– Det här är inte acceptabelt, säger en annan.

Citera
2016-02-09, 15:16
  #4
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Elever ska ha blivit misshandlade och tvingats uppsöka sjukhus.
– Biljardköer och biljardbollar har använts, säger Stefan Wickberg, presstalesperson hos Värmlandspolisen.

GT:
http://www.expressen.se/gt/brak-pa-s...d-biljardkoer/

NWT:
http://nwt.se/grums/2016/02/09/skole...ed-biljardkoer

Någon som vet mer?
Vilka är dom inblandade?
Vad var bakgrunden till bråket?

Invällare såklart.
Citera
2016-02-09, 15:20
  #5
Medlem
Rektorn:
Citat:
Vad är din bild av vad som hänt?

– Jag kan inte svara på det för jag håller för fullt på med att samla in uppgifter och skaffa mig en bild. När det är klart kommer vi att göra en polisanmälan och lämna över alla uppgifter.

Det verkar som om rektorn själv försöker leka polis, istf att göra en anmälan direkt.

Och:
Citat:
Vad säger du om att föräldrar väljer att hålla sina barn hemma?

– Det hade jag ingen aning om. Det är inte något som kommit till min kännedom.

Skolan har väl inte haft det allra bästa ryktet om man så säger, iaf de senaste 40 åren.
Så det verkar vara operation struts som rektorn gör...
Citera
2016-02-09, 15:33
  #6
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotsaft
Rektorn:

Det verkar som om rektorn själv försöker leka polis, istf att göra en anmälan direkt.
Ja, häpnandesväckande. Skolelever har i skolan blivit misshandlade med tillhyggen så att de fått uppsöka sjukhus. Men rektorn vill göra en egen utredning, och först därefter prata med polisen? Såvida han inte blivit felciterad så borde han börja söka ett annat jobb.
Citera
2016-02-09, 15:53
  #7
Medlem
Ja, det är för jävligt, vi föräldrar är de sista som får veta känns det som, om problem på skolan.
Har varit en hel del stök på sonens skola också, har försökt få info av rektor m.m, dock dåligt med svar från deras sida, de "rider" på sekretessen hela tiden...
Jag sa ifrån på sista tel.samtalet att en endaste allvarlig incident räcker för mig, sen kommer han inte tillbaks, jag tar konsekvenserna.
Citera
2016-02-09, 16:28
  #8
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja, det är för jävligt, vi föräldrar är de sista som får veta känns det som, om problem på skolan.
Har varit en hel del stök på sonens skola också, har försökt få info av rektor m.m, dock dåligt med svar från deras sida, de "rider" på sekretessen hela tiden...
Jag sa ifrån på sista tel.samtalet att en endaste allvarlig incident räcker för mig, sen kommer han inte tillbaks, jag tar konsekvenserna.

Exakt! Det är så föräldrar måste agera! Om vi ska tvingas lämna våra barn till skolan så måste de i gengäld kunna hålla platsen säker, kan dom inte det så har dom försuttit sin rätt att hota med skolplikt.
Vi som föräldrar måste ta vårt vuxenansvar och se till våra barns bästa.
Citera
2016-02-09, 16:34
  #9
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu ska även ett hem för ensamkommande "barn" öppnas bara 300m från badet och skolan. Lär inte förbättra tryggheten på skolan.
Citera
2016-02-09, 16:39
  #10
Medlem
shittyattitudes avatar
Min dotter hade också problem på sin skola med baaaaaarn som kom från andra länder. När jag kom dit så hotade rektorn med att ringa polisen ifall jag inte gick så ja, rektorerna på skolorna kan man inte lita på och när dom ska göra en egen utredning..... vet inte vad jag ska säga.
Citera
2016-02-09, 16:45
  #11
Medlem
Vansinne att inga föräldrar tar tag i saker och ting. Men så fort ni hör att just era barn blivit skadade på skolan då jävlar eller?

Pratar ni inte med era barn vid middagen varje dag. Låter ju som bråk förekommit på denna skolan i flera år utan att någon har gjort något åt det. Även om rektorn nu verkar vara dum i huvudet så har man ju kontakt med andra barns föräldrar varför inte bara åka dit allihopa och ta tag i detta innan folk dör.
Citera
2016-02-09, 16:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Min dotter hade också problem på sin skola med baaaaaarn som kom från andra länder. När jag kom dit så hotade rektorn med att ringa polisen ifall jag inte gick så ja, rektorerna på skolorna kan man inte lita på och när dom ska göra en egen utredning..... vet inte vad jag ska säga.


Jag tycker att du ska fortsätta vara påstridig och hänvisa till till ditt barns rättighet till en lugn skolgång.

Det kommer antagligen att bli mer och mer händelser i skolan som leder till att eleverna inte får arbetsro, vilket kommer att påverka betygen katastrofalt!
Stå på dig oavsett.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback