Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-03-13, 13:27
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Den här tar nog priset av alla i tråden. En avkastning på 1400% rätt ner i sjön.


Citat:
Ursprungligen postat av ligne
Äh det är väl inget?
Jag sålde den för 5kr några år tidigare ...

Sälja Fingerprint för 5:- , missa en avkastning på 8000% svider mer
Citera
2016-03-13, 13:53
  #62
Avstängd
Gjorde en obalanserad strut som nybörjare men som jag trodde var balanserad. Inte nog med det så skruvade utfärdaren ner implicita volatiliteten på rapportdagen och värdet på båda warranterna sjönk bedrägligt med ungefär 40 respektive 70 %. Behöver jag säga att jag slutat handla skiten?

Vad kan man dra för lärdom av detta då. Handla aldrig med högriskpapper!
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Sälja Fingerprint för 5:- , missa en avkastning på 8000% svider mer
Det måste ju svida enormt. Fingerprints resa har varit makalös.
Citera
2017-03-08, 20:02
  #63
Medlem
min första ''stora'' aktieaffär, delta minerals. 36000kr som idag är värda 4500 haha. säljer när dom når 2 kr !
Citera
2017-03-08, 23:21
  #64
Medlem
youkindofwantits avatar
Celldex Therapeutics, Inc. (CLDX) på amerikanska börsen. Köpte dem typ sista februari 2016 och var sjukt stolt när de gick upp som jag trott i några dagar. Så kom beskedet att deras medicin inte fungerade eller något liknande som att de inte skulle genomföra trials för någon viktig medicin. Aktien gick från 8,19 till 3,76 på en natt. Var innan tiden jag lärt mig vikten av diversifiering, så det var väl 15% av mina sparpengar som försvann.
Citera
2017-03-19, 11:03
  #65
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er-nest
Min allra första affär.

Shamaran Petrolium, sålde av när jag hade förlorat 60% av värdet.

Lesson: Köp inget du inte förstår dig på. Vistas inte på placeras forum.

Du har en poäng med att inte vistas på placeras forum. Där är det ett evigt haussande. Iom att en del skribenter är både pålästa, underbygger sina inlägg med fakta så får forumet ett slags "tyngd" som det inte är bekänt av, de allra flesta som skriver tillhör fårskocken!

Köpte FPC under 2016 för runt hundralappen. Att insiders sålde, dom sparkade sin VD, JC skall in på rättegång.....tog jag inte så noga på. Läste hellre placeras forum, där var alla ense om att aktien var felvärderad och snart skulle den stiga med raketfart. Sålde när jag nådde 50% förlust!
Citera
2017-03-19, 11:16
  #66
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Philmjolk
Mitt absolut mest idiotiska drag var att bli känslomässigt involverad i Northland Resources och gå all in. Det talades vitt och brett om hur jävla förmögen man skulle bli på detta, givetvis köpte man allt med hull och håg. Nu när man har "renare glasögon" så ser man ju vilket jävla vansinne det var att satsa allt och lite till på ett och samma kort.

Av egna pengar tappade jag runt 400K och sen var jag inne med ytterligare 700K lånade pengar och dessa kommer jag att få betala tillbaka under lång tid. Det kan jag hantera, vad jag däremot har svårare att hantera är att jag fick med mina föräldrar på detta tåg, dock var farsan lite mer försiktig än jag men hur som, han tappade runt 500K av sitt kapital. Detta kommer ju att straffa mig i förlängningen och det svider ju en del.

Lessons learned: Gör aldrig affärer där du agerar känslomässigt, man förlorar varenda gång.

Fyfan....dom summorna hade jag aldrig hämtat mig från!
Citera
2017-05-08, 15:53
  #67
Medlem
pfanners avatar
När jag började med aktier så gjorde jag alla möjliga impulsiva och opålästa köp.

Ett köp var ett forskningsbolag på Aktietorget. Jag ville gå in med 1000kr, men det fick bli 4000kr för att rättfärdiga courtaget. Bara dagar efter köpet hade jag helt glömt bort hur jag hade hittat bolaget och varför jag hade investerat i det. Den rasade snabbt med 25% men följdes upp med +72% och ATH. Sedan påbörjades ett långt och konstant fall.

Eftersom jag aldrig förstod varför jag ägde aktien kunde jag heller inte agera på vad som skedde. Den ligger fortfarande i portföljen på -61% och där får den ligga tills den är break even eller 0 kr. Det är min klart sämsta affär i % men antagligen den som jag lärt mig mest utav. Klyschigt men sant.

Mitt tips är att prova på allt som börsen har att erbjuda så snabbt som möjligt, då gör du dom stora misstagen tidigare när insatsen är mindre.
Citera
2017-05-09, 16:43
  #68
Medlem
Kan nämna hur många som helst...

Det gör ondast när man är som mest säker. Faller aktien 20 %... så tankar man ytterligare...eftersom man är rationell och tror på caset.

Renonorden är nog mitt största misstag. När det operativa kassaflödet var högre än börsvärdet tänkte jag att nu kan det inte bli värre ... ser alldeles för billigt ut... men det gick ju sådär!

Samtidigt är nog min sämsta affärer när jag tagit vinsten i någon aktie... "aldrig fel att ta hem en vinst" stämmer inte. Inte om man vet hur kraftfull ränta på ränta effekten är.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback