Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-09-17, 12:08
  #97
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encefalon
Början på slutet?

Miljardsmäll skakar om Deutsche Bank skriver de om på di.se

Tror inte det är en början på något slut men aktien sjönk förvisso 8% i fredags.

Citat:
Av JOHAN WENDEL
Publicerad: 16 September 2016, 22:39
USA:s justitiedepartement kräver tyska bankjätten Deutsche Bank på 14 miljarder dollar, motsvarande 120 miljarder kronor. Kravet fick bankens aktie att rasa på Frankfurtbörsen och sände chockvågor genom ett redan ömtåligt europeiskt banksystem.
Det amerikanska justitiedepartementet kräver Deutsche Bank på jätteböterna eftersom banken sålde bostadsobligationer i upptakten till finanskrisen 2008.

Om kravet går igenom skulle det bli det största beloppet någonsin som en utländsk bank har betalat till justitiedepartementet. http://www.di.se/nyheter/miljardsmal...deutsche-bank/
Citera
2016-09-17, 12:35
  #98
Medlem
120 miljrdar, detta är ju skitpengar för fästning Germania. Löses med QE573 eller vilken QE vi nu är på. Alltså, Bundesbank får QE-köpa samtliga aktier i DB och sedan ta över skiten. Ingen Europeisk nation vågar mucka med folket som uppfann Tigerstridsvagnen. Sedan får man rensa ut skiten ur DB, fängsla ett par toppar och så köra lite kommandoekonomi innan man säljer av banken igen. Detta gjorde ju Sverige i början av 90-talet fast vi tog inte över bankerna utan köpte de sämsta tillgångarna för friska pengar till rätt lågt pris och staten gick i slutänden plus på det hela.

"inga fler lastbilar som levererar mat till snabbköpet.", jo du, dröm vidare. Sådant händer inte på Trantor, bara i provinserna.
Citera
2016-10-25, 23:41
  #99
Medlem
Lao Tzus avatar
På torsdag smäller det........
Citat:
Deutsche Bank WARNING: Fears 'robot traders will trigger GLOBAL CRASH' on THURSDAY

http://www.express.co.uk/news/world/...r-global-crash
Citera
2018-10-03, 07:27
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
På torsdag smäller det........

Hej

Jag undrar lite hut det gick?

Med vänliga hälsningar
SportiTVsoffan
Citera
2018-10-03, 09:32
  #101
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Hej

Jag undrar lite hut det gick?

Med vänliga hälsningar
SportiTVsoffan
Förvänta dig inget svar.... Många som gillar att trissa upp stämningen på Flashback....
Citera
2019-01-02, 11:04
  #102
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Hej

Jag undrar lite hut det gick?

Med vänliga hälsningar
SportiTVsoffan

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Förvänta dig inget svar.... Många som gillar att trissa upp stämningen på Flashback....
Fast från 2016 har Deutsche Banks aktiekurs mer eller mindre kontinuerligt rasat, och det är inget litet ras heller.
Bara de senaste tolv månaderna har kursen mer än halverats.

De senaste 5 åren var aktiekursen som högst 39,34Euro (17:e jan 2014) och idag (2:a jan 2019) ligger kursen på 6,89Euro (ner 1,15% hittills idag när detta skrivs)
Det är en enorm minskning av börsvärdet samtidigt som P/E-talet är 34,9 Det uppges även som icke existerande på vissa sidor, vilket innebär att banken inte inbringar vinst. Orkar dock inte djupdyka i detta för tillfället. Vad än som är fallet så indikerar det i mina ögon att aktien fortfarande är övervärderad.

Sen att det ryktas om en sammanslagning med Commerzbank ser jag som ett intressant bevis på att de kritiska rösterna har haft rätt. Deutsche Bank är illa ute. Och Commerzbank är inte direkt den starkaste eller lönsammaste banken att bli hopslagen med.

Så personligen ska jag av ren nyfikenhet se ifall det går att bygga en derivatstrategi som jag kan utnyttja för alternerade scenarier.
__________________
Senast redigerad av c-d af and 2019-01-02 kl. 11:08.
Citera
2019-07-08, 15:21
  #103
Medlem
18'000 jobb går förlorade :

https://www.theguardian.com/business...-business-live
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback