Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-02-10, 00:23
  #37
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Om vi skulle stänga gränserna & inte släppa in en endaste invandrare i detta landet igen, vad händer då? Hur många loggar ut från Flashback för gott? Ni som är invandrarkritiska går er kamp vidare mot tidigare invandrade människor eller skaffar ni nya vanor?

Som invandrare och kvinna och invandringskritiker - om Sverige skulle stänga gränser nu, och ger utbildning (i seksualitet, normen, jämställdhet, och hur man kan lösa konflikter utan agression) till alla flyktningar och oassimilerade invandrare, då blir jag nöjd och kan börja att göra andra saker.

Men det är inte så, därför jag tänker att det är min moralisk plikt att berätta vad jag vet, hur jag ser situation, att man kan inte vara hela livet naiv osv.
Sorry, men jag tänker att det blir aldrig en nation i hela världen, det är omöjligt och som vi kan alla observera, multikulturalism funkar jättedålig, leder till många konflikter och människor känner sig bäst med andra som ser lika ut, har det samma intressen, har den samma histori och kultur. Även om det skulle vara i hela världen ett språk och en kultur, efter en viss det skulle utvickla sig nya kulturer och språk pgv distans mellan människor, därför det är dumt att blanda alla människor och tänka att de kan leva i fred tillsammans. De kan inte, man kan inte akceptera allt vad människor gör i andra kulturen.
Citera
2016-02-10, 04:53
  #38
Medlem
novus.s avatar
Problemet är inte invandrare i sig, men ett moraliskt förfall i samhället. Det borde vara en självklarhet att inte acceptera när folk som kommer hit som gäster beter sig som svin, men folk har i åratal stoppat sina huvuden i sanden och fokuserat på sig själva och sina egoprydnader istället för att ta itu med dom verkliga problemen. Det finns en skum jävla konsensus i Sveriges mentalitet som går djupare än politisk korrekthet. Folk är fan livrädda för att sticka ut och stå upp för sig själva och tycka det dom tycker. Man använder förklaringsmodeller som liknar alkoholistens för att rationalisera och förneka sanningen, trots att den står och tittar folk rakt i ögonen. Så jävla svårt är det inte, allting bra bygger på sanning och allt som krävs för att fixa problemen i världen är att folk börjar förstå och respektera dess ultimata betydelse för allting gott här i världen. Men hur fan gör man det i en värld fylld av lögnare? Ja, som sagt... genom att se feghet för vad den är och börja praktisera mod!
__________________
Senast redigerad av novus. 2016-02-10 kl. 04:57.
Citera
2016-02-10, 07:53
  #39
Medlem
sigalass avatar
Men, Hallå. ...

Flashback är ju så mkt mer än bara invandringen, den är bara aktuell just nu då problemen med invandringen har ökat så mycket. Det händer så mkt när vi fått för mkt invandrare. Det bästa vore väl om vi hade en behovsinriktad invandring.

FB tar ju upp mkt mer och ocensurerat online. Det gäller annan brottslighet som inte kommer från invandringen, sexualitet, självförverkligande, kostråd och tusen olika saker som man undrar över.

Jag blir imponerad av det intellektuella kapitalet som råder på FB.

Ex. Blev imponerad när jakten på greve Pipers ( tror jag) som blev skjuten i gamla stan diskuterades här bla.

Har tittat på sexuella avvikelser och fått ocensurerade tips mm

Är familjefar i Sverige och tycker den svenska modellen är värd att försvara, däremot kan man ha en reglerad invandring.
blir inflödet för stort så blir problemen och normerna annorlunda än de som vi byggt vårt land på.

Jag tycker är man så sugen på andra modeller så flytta då. Blir retad på Reinfeldt då han skall öppna upp för alla och sedan sätter sig själv i Birkastan. Varför bosätter han sig inte i ex Tensta då?


Nu har jag väl avslöjat mig som SD, men det finns inga riktiga alt. då alla andra inte har ryggrad att sätta p för vissa fasoner.

FB rules

Sigalas
Citera
2016-02-10, 09:49
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Hur skulle du beskriva en god människa och ett bra samhälle.Fundera nu länge och ge ärliga svar för det är ju trots allt din tråd.
Du ställer massa frågor men tyvärr är de off topic så jag får inte svara på de här. Kakan är ett fetto som jag inte bryr mig ett skit om. Min frågeställning var vad ni gör när vi tar emot 0 invandrare?
Citera
2016-02-10, 11:02
  #41
Avstängd
DoddGerhardts avatar
Ingen invandring är inget jag förespråkar, däremot noll araber och afrikaner är en nödvändighet. När vi stoppat inflödet så kan vi därefter påbörja repatrieringen av dessa lägre stående varelser
Citera
2016-02-10, 18:58
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Du ställer massa frågor men tyvärr är de off topic så jag får inte svara på de här. Kakan är ett fetto som jag inte bryr mig ett skit om. Min frågeställning var vad ni gör när vi tar emot 0 invandrare?
Jag skrev att vi har massor av andra frågor.Hur vi ska få ordning på våra redan övermäktiga problem.Där skulle vänsterns folk ställas till svars.Eftersom de bara kan säga "refugees welcome"!Men sen då?Jag tänkte att du som representant för den "goda"sidan kunde överbevisa oss andra att det verkligen finns lösningar.Hur gör vi praktiskt så att blåljuspersonal kan få en normal arbetssituation?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback