Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 00:02
  #1
Medlem
05.30s avatar
*Jag använder grannens internet som bor snett under mig (polare - vi delar på kostnaden - han har modemet men använder i stort sett aldrig internet själv).

*Det är en enklare uppkoppling i ett Comhem-hus.

*Tappar anslutningen lite för ofta men får tillbaka den så fort jag startat om Chrome.


Kan det vara mitt nätverkskort som är dåligt? Eller är det helt enkelt på grund av avståndet (en våning betong)?
Citera
2016-02-09, 00:08
  #2
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
*Jag använder grannens internet som bor snett under mig (polare - vi delar på kostnaden - han har modemet men använder i stort sett aldrig internet själv).

*Det är en enklare uppkoppling i ett Comhem-hus.

*Tappar anslutningen lite för ofta men får tillbaka den så fort jag startat om Chrome.


Kan det vara mitt nätverkskort som är dåligt? Eller är det helt enkelt på grund av avståndet (en våning betong)?

Kan vara både nätverkskort och betong.
Citera
2016-02-09, 00:32
  #3
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Kan vara både nätverkskort och betong.


Om det är nätverkskortet... kan jag kontrollera att det verkligen är det på ngt sätt?
Citera
2016-02-09, 00:32
  #4
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
*Jag använder grannens internet som bor snett under mig (polare - vi delar på kostnaden - han har modemet men använder i stort sett aldrig internet själv).

*Det är en enklare uppkoppling i ett Comhem-hus.

*Tappar anslutningen lite för ofta men får tillbaka den så fort jag startat om Chrome.


Kan det vara mitt nätverkskort som är dåligt? Eller är det helt enkelt på grund av avståndet (en våning betong)?


Precis.. Om hen inte använder det så ofta.. Hämta modemet.
Citera
2016-02-09, 00:35
  #5
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tch
Precis.. Om hen inte använder det så ofta.. Hämta modemet.


Fast det går ju inte. Det är ju aktiverat från dosan i hans lägenhet.
Citera
2016-02-09, 04:20
  #6
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Säkert dålig signal. Prova uppdatera ditt nätverkskort, drivrutiner, gå till Enhetshanteraren och leta upp det och så. Men förslagsvis, om inte du har råd med billigare och lägre hastighets abonnemang i din lya, köp kontant mobil bredband surf istället, funkar som vanliga kontantkort. Använder din polare router, fixa förstärkare eller t.ex. en halv cylinder cola burk runt antennerna som en såndär parabol typ och dricköppningen på antennen, googla på't.
Citera
2016-02-09, 05:09
  #7
Medlem
Streckkods avatar
Dra en nätverkskabel ner till honom.

Fult ute på fasaden eller fint i trapphuset med bauhaus fina
kabelrännor i plast. Syns knappt.
Citera
2016-02-09, 06:44
  #8
Medlem
borrizs avatar
Ni får bygga ut ert nätverk med Cantenna (en antenn som byggs av ett tomt Pringles rör) som åstadkommer en riktad signal.
http://www.makeuseof.com/tag/how-to-...ingles-can-nb/
Citera
2016-02-09, 07:09
  #9
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2016-02-09, 11:47
  #10
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Fast det går ju inte. Det är ju aktiverat från dosan i hans lägenhet.

Om det är comhem koax-anslutning så går det att koppla in i vilken lgh som helst. Är det LAN så går det inte.

/capmac
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback