Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-09, 19:40
  #13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Jag som kvinna erkänns inte för min kompetens

Hmm, fast det gör hon väl? Det är väl därför det ser ut som det ser ut?
Citera
2016-02-09, 20:08
  #14
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Seher Yilmaz:

-Börsbolagens styrelser består fortfarande till största del av män. Bara i går visade nya siffror från Andra AP-Fondens Kvinnoindex att utvecklingen backar och att vi nu är tillbaka på 2010 års siffror. Jag som kvinna erkänns inte för min kompetens, i stället tror man att jag inte kan hantera styrelsearbete baserat på mitt kön.

-Det är så kvinnor behandlas i ett patriarkalt samhälle.


Vi män måste få bli representerade.
Inte hånad och utskrattad offentligt i media.

- https://www.youtube.com/watch?v=guAQhHCuiUo


-Have you been hurt?
-Is this a revenge thing?


Det måste vara jobbigt för henne att tvingas skriva krönikor för småpengar när man kunde haft ett välbetalt jobb inom finanssektorn och tjäna miljoner på andra kvinnors hårda arbete som i sin tur givetvis inte får bra betalt för sitt arbete. Men vad bryr hon sig? Hon har ju höjt genomsnittslönen för alla kvinnor trots att det bara är hon som tjänar mer pengar.Vidare så misslyckas hon med att förklara hur vi lyckas hitta kvinnor i tex Bilderberg gruppen om nu kvinnor inte anses ha någon kompetens för att hantera arbetet baserat på sin lön (vad nu det ska betyda) .
Citera
2016-02-11, 13:52
  #15
Medlem
Ett gäng hysterikor.

Traditionell behandling av hysteri är att smörja underlivet med oljor. Något modernare behandling är lobotomering. Om massage av underlivet med oljor till äventyrs inte fungerar finns antidepressiva piller. Vid svårare fall kan kognitiv beteendeterapi rekommenderas.

Antagligen har hysterikorna otroligt mycket att tillföra samhället, därför bör någon av behandlingarna ovan utföras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback