Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-09, 09:00
  #13
Medlem
mrtowlies avatar
Till att börja med är 80% av ångesten ren kemisk ångest. Hade du gjort samma sak nykter hade du med andra ord känt 20% av den ångest du känner nu. På sin höjd en lätt oro och viss ånger vilket tex kan lösas med ett SMS där man ber om ursäkt och sen är hela saken ur världen.

Angående att "göra bort sig på fyllan." Där brukar jag tänka på när andra "gjorde bort sig". Hur mycket tänkte jag ens på det dagen efter. Vem fan bryr sig, folk har sitt eget liv att tänka på och bättre saker att göra än att gå och älta över vad någon annan gjorde på fyllan. Dessutom inträffar detta ofta när andra är fulla varpå de bryr sig ännu mindre. Lägg till att folk har en viss tolerans till att folk ibland gör korkade saker på fyllan.

Om en vecka är hela jävla incidenten glömd, inte en jävel bryr sig. Seriöst.

Du måste ställa till med en JÄVLA grej för att folk ens ska orka lägga den på minnet, tro mig, alternativt repetera pinsamma incidenter regelbundet. Då blir du "that guy" och det vill du ej vara (läge att överväga helnykterhet).
Citera
2016-02-09, 12:18
  #14
Medlem
zxcvb45s avatar
Ett par bärs dagen efter kan ta bort det värsta, kanske inte det mest hälsosamma tipset dock
Citera
2016-02-09, 12:29
  #15
Medlem
Vet inte om jag har någon speciell historia, men har fortfarande ångest över helgen, har oftast ångest på söndagen då jag mer eller mindre alltid får blackouter, inte några små utan stora oftast tills ja vaknar nästa dag, alternativt sent på natten, kan komma ihåg små grejer från fyllan och då bygger huvudet ihop något hemskt som inte alltid ens är sant.

Nu sitter jag och tänker att jag kanske borde dra ner på spriten...
Citera
2016-02-09, 17:18
  #16
Medlem
sqtps avatar
Dricker mig inte full längre.
Men har strippat av mig kläder på höga punkter på dansgolven.
Hånglat sönder gamla kärlekar och kollegor som det blivit stelt med i efterhand.
Slagit sönder (fd) polares möbler.
Haft sex med riktigt äckliga damer.
Bränt över 3tusen på korgen.

Det som tar priset är nog en studentfest.
Drack ren sprit som fan, våldgästade personer, fick störda minnesluckor från krogen den kvällen men vad jag fått höra var jag extremt odräglig emot personal och vände hela stället upp och ner.
Samma kväll spydde jag ner hela badrummet hos en släkting och var för full för att städa.
Spydde även ner sängen jag fick låna.
Att vakna den morgonen och försöka tvinga i mig lite fil samtidigt som det känns som att världen är upp och ner med mina spyor och lukten från badrummet i bakgrunden är fan det sjukaste.

Vet inte hur jag ska tacka min släkting som städade upp allt och tog hand om mig utan ett knyst.

Vet inte vad du gjort men tänk dig för nästa gång bara!
Citera
2016-02-09, 18:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Till att börja med är 80% av ångesten ren kemisk ångest. Hade du gjort samma sak nykter hade du med andra ord känt 20% av den ångest du känner nu. På sin höjd en lätt oro och viss ånger vilket tex kan lösas med ett SMS där man ber om ursäkt och sen är hela saken ur världen.

Angående att "göra bort sig på fyllan." Där brukar jag tänka på när andra "gjorde bort sig". Hur mycket tänkte jag ens på det dagen efter. Vem fan bryr sig, folk har sitt eget liv att tänka på och bättre saker att göra än att gå och älta över vad någon annan gjorde på fyllan. Dessutom inträffar detta ofta när andra är fulla varpå de bryr sig ännu mindre. Lägg till att folk har en viss tolerans till att folk ibland gör korkade saker på fyllan.

Om en vecka är hela jävla incidenten glömd, inte en jävel bryr sig. Seriöst.

Du måste ställa till med en JÄVLA grej för att folk ens ska orka lägga den på minnet, tro mig, alternativt repetera pinsamma incidenter regelbundet. Då blir du "that guy" och det vill du ej vara (läge att överväga helnykterhet).

Tack, mycket av det du säger stämmer säkert. Men det or skillnad på stad och landsbygd i den frågan, på bygden glömmer man aldrig...

Citat:
Ursprungligen postat av sqtp
Dricker mig inte full längre.
Men har strippat av mig kläder på höga punkter på dansgolven.
Hånglat sönder gamla kärlekar och kollegor som det blivit stelt med i efterhand.
Slagit sönder (fd) polares möbler.
Haft sex med riktigt äckliga damer.
Bränt över 3tusen på korgen.

Det som tar priset är nog en studentfest.
Drack ren sprit som fan, våldgästade personer, fick störda minnesluckor från krogen den kvällen men vad jag fått höra var jag extremt odräglig emot personal och vände hela stället upp och ner.
Samma kväll spydde jag ner hela badrummet hos en släkting och var för full för att städa.
Spydde även ner sängen jag fick låna.
Att vakna den morgonen och försöka tvinga i mig lite fil samtidigt som det känns som att världen är upp och ner med mina spyor och lukten från badrummet i bakgrunden är fan det sjukaste.

Vet inte hur jag ska tacka min släkting som städade upp allt och tog hand om mig utan ett knyst.

Vet inte vad du gjort men tänk dig för nästa gång bara!

Haha åh förlåt men det här var extremt lättande att läsa. Antar att tiden läker alla sår.
Citera
2016-02-10, 13:42
  #18
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gastawasa
Tack, mycket av det du säger stämmer säkert. Men det or skillnad på stad och landsbygd i den frågan, på bygden glömmer man aldrig...



Haha åh förlåt men det här var extremt lättande att läsa. Antar att tiden läker alla sår.

Nu blir man ju fan nyfiken på vad du har ställt till med!

Och ja - tiden läker alla sår. Du känner förmodligen redan nu att det hela inte var så himla allvarligt ändå.
Citera
2016-12-25, 20:46
  #19
Medlem
Pinkamenas avatar
Jag kan bara lida med dig. Min bakfylla har gått över från uttorkning och huvudvärk till ren och skär ångest. Allt känns bara så jättejobbigt och man undrar ju vad i alkoholen som gör att man blir såhär?
Citera
2016-12-26, 06:03
  #20
Medlem
Pungsvings avatar
Du kommer fortsätta dricka och göra bort dig. Oroa dig för det istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback