Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-26, 22:43
  #145
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Förstå hur intressant det hade varit att vara en fluga på väggen där de senaste tio åren. Jag hade utan problem spontanantänt för den erfarenheten.

Vänstervridningen inom Svt lär fortsätta och eskalera. Snart har vi skiten lagstadgat på vår skattesedel.
Citera
2016-02-27, 12:28
  #146
Medlem
LVX156s avatar
Jaha, då ver det slut med reportage om hur verkligheten ser ut i Sverige idag. Förbered er på en säsong av Uppdrag granskning som bara handlar om rasism (från svenskar), sexuella övergrepp (utförda av svenskar) och människor som blivit felbehandlade av staten (men bara om de är utomeuropeiska invandrare).

Vågar man hoppas på att Janne Josefsson lämnar programmet och SVT och får ett helt eget program i någon kommersiell kanal?
Citera
2016-02-28, 12:28
  #147
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jaha, då ver det slut med reportage om hur verkligheten ser ut i Sverige idag. Förbered er på en säsong av Uppdrag granskning som bara handlar om rasism (från svenskar), sexuella övergrepp (utförda av svenskar) och människor som blivit felbehandlade av staten (men bara om de är utomeuropeiska invandrare).

Vågar man hoppas på att Janne Josefsson lämnar programmet och SVT och får ett helt eget program i någon kommersiell kanal?
Jag tror aldrig att han kommer låta programmet toppstyras. Problemet med granskande journalistik är att man måste vara oberoende. D.v.s. exakt det som är public service kärnuppdrag.
På en kommersiell kanal finns det annonsörers intressen som man måste beakta. Så det troligaste är att JJ lämnar och UG fortsätter fast toppstyrt och politiskt korrekt. Sorgligt...
Citera
2016-02-28, 18:13
  #148
Medlem
Skrämmande vilken makt Hanna Stjärne verkar besitta. Hur kunde denna maktgalning ta plats högst upp i hierarkin? Sedan hon tog över har SVT radikaliserats mer och mer för varje dag.
Citera
2016-02-28, 19:34
  #149
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Skrämmande vilken makt Hanna Stjärne verkar besitta. Hur kunde denna maktgalning ta plats högst upp i hierarkin? Sedan hon tog över har SVT radikaliserats mer och mer för varje dag.

Jo.

Det känns verkligen som om SVT nu känner sig 100% maktfullkomliga och de provocerar stolt och ogenerat med sin arrogans och gnider in den ordentligt i ansiktet på det svenska folket (som tackar och bockar genom att betala lincensavgiften).

Kanske kommer de en dag att gå för långt i sin arrogans, men det verkar inte troligt med tanke på att den kuvade hen-svensken verkar tillåta en allt grövre förnedring mot sitt land och sin kultur.

Problemet är givetvis att dumsvensken fortfarande känner ett så starkt behov av att döva hjärnan med att "titta på tv". Skulle svensken helt enkelt sluta glo på skiten och skita i att betala licensen så skulle det antagligen bli annat ljud i skällan efter en tid.
Citera
2016-02-28, 20:13
  #150
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
sexuella övergrepp (utförda av svenskar)

Skojar du? Med den stora muslimska invandringen vi har och kommer att få, så kommer inte nya Stasi TV att ta i sexuella övergrepp med tång. På sin höjd kommer man att svartmåla sexköpare.

Det är däremot korrekt att man kommer att sätta sökljusen på vita män. Den enda folk-grupp det fortfarande är okej att kritisera. Kanske för att vi är den enda kvar om inte blir nödigt upprörda.
Citera
2016-03-10, 12:26
  #151
Medlem
oberoendemedias avatar
Nu lämnar även Ylva M Andersson:

Citat:
- Jag har haft visioner om hur SVT Göteborg behöver utvecklas för att fortsätta säkra sin konkurrenskraft och vi är många som har arbetat hårt för det. I dagsläget känner jag att förutsättningarna för att genomföra dessa visioner har förändrats. Då väljer jag att kliva av, säger hon.

http://vipatv.svt.se/204/nyheter/ark...ar-pa-svt.html
Citera
2016-03-10, 13:44
  #152
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Skrämmande vilken makt Hanna Stjärne verkar besitta. Hur kunde denna maktgalning ta plats högst upp i hierarkin? Sedan hon tog över har SVT radikaliserats mer och mer för varje dag.

Vad vi ser är en radikalisering av kulturmarxismen. - De som sitter på all makt och kontrollerar (nästan) all media uppfattar sig som att de är i underläge och är utsatta. - Det är klassiskt. Vi har sett samma beteende under hela historien. - I Sovjet var nomenklaturan de goda och utsatta, vi ser det i dagens Nordkorea, vi ser samma beteende i vilken diktatur som helst. - Man jagar "ondskan". Det som händer i Stockholm idag är just denna radikalisering och man behöver "nazister" mer än nånsin för att rättfärdiga sitt eget svineri. Stockholms innerstad betraktar idag övriga landet som kolonier (kommuner) - "Kommunerna skall ta ansvar" Att ensamkommande skäggebarn skulle inbussas till Södermalm är däremot helt otänkbart.

I Sovjetunionen åkte Pravdas medarbetare runt i skottsäkra svarta limousiner 10 meter från brödköerna. Men jakten på "folkets fiender" var istället högsta prioritet. Det var Pravdas chefer som upplevde sig som utsatta och godhetens apostlar.
Citera
2016-03-10, 14:24
  #153
Medlem
Orkar inte fördjupa mig i detaljerna utan tänker bara att alla ledande positioner i samhället tas över av kacklande hönor som inte kan hålla sams och fokusera på sin uppgift. Detta är bara ytterligare ett exempel.
Citera
2016-03-10, 17:16
  #154
Medlem
Mikojans avatar
http://www.journalisten.se/nyheter/o...a-svt-goteborg

En ortschef, en divisionschef, en samhällschef. Sannerligen verkar det vara gott om chefer på SVT i Göteborg. Och alla kvinnor. Sen finns det säkert nån eller fler som är chefer över dom också. Och chefer som är under.

Som oinsatt betraktare kan jag tänka mig att det vore bra om man drog ned på antalet bossar och dessutom körde lite mera jämställt. Det är ju ändå 2016.
Citera
2016-03-10, 21:43
  #155
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oberoendemedia
Nu lämnar även Ylva M Andersson:



http://vipatv.svt.se/204/nyheter/ark...ar-pa-svt.html
Till detta är jag genuint skadeglad.

Ylva M Andersson var en präktig besserwisser och helt genomusel journalist redan på G-P. Jag var lika uppgiven varje jag läste något av hennes debila texter och hade börjat tappa hoppet om den mänskliga arten när hon lyckligtvis drogs med i G-P:s PK:it-vurm och skickades iväg i chefspostioner. Människan är en klen tänkare, kass journalist och varje gång hon intervjuats publikt borde väl alla och envar egentligen ha insett att hon hade passat mycket bättre som husdjursredaktör för en skoltidning. När idioten var korkad, eller megaloman, nog att försöka sätta sig på någon som faktiskt hade en genuin professionell maktbas så kan det såklart bara gå pipan.
Citera
2016-06-08, 17:22
  #156
Moderator
Siegfrids avatar
Och där blev Göteborgs-TV av med den sista självständigheten.

Emma Kronquist som nu är TV-chef i Malmö blir förutom det även chef över SvT Göteborg och SvT Umeå.
Göteborgs-TV blir alltså i praktiken en underavdelning till Malmö.
Josefsson får långt bort till sina chefer, och det blir lättare att styra när man sitter i chefsrummet i Malmö och slipper möta de berörda i lunchrummet.
Det införs en mellannivå, en platschef som rapporterar direkt till chefen i Malmö.

Citat:
I Umeå, Göteborg och Malmö kommer det att införas platschefsuppdrag, där platschefen kommer att rapportera direkt till Allmän-tv-chefen och vara ansvarig för gemensam planering och gemensamma processer på de olika orterna.

Ni hör själva, gemensam planering och processer. Självständigt arbete kan Josefsson glömma.

Det är alltså slut med att styra Göteborg med en lokal chef. Sedan förra chefen hoppade av så har Göteborgs TV styrts av en lokal chef i samarbete med programdirektören.

Citat:
Ragnhild Vestman Fjällhed, föreslås att gå in som biträdande allmän-tv-chef i Göteborg under denna period och bistå Robert Olsson.

– Mitt uppdrag är att se till verksamhetens bästa och den nuvarande situationen är inte hållbar. Därför har jag bett Robert och Ragnhild att driva verksamheten under ett halvår. De är båda mycket skickliga och SVT i Göteborg behöver arbetsro för att fortsätta producera innehåll av högsta kvalitet, säger Maria Groop Russel, divisionschef.


http://vipatv.svt.se/204/nyheter/ark...t-uppdrag.html

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...-om-svt-chefer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback