Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-08, 16:41
  #1
Medlem
acerblazerlols avatar
I den senaste uppdateringen av avasts gratisversion aktiverades en inställning där avast lägger till en text i signaturen på dina mail. Avast meddelar dig inte att dom gjort detta utan jag upptäckte det när jag fick svar på ett viktigt jobbmail jag skickat till ett annat företag och såg att jag hade avast-reklam i mitt ursprungsmeddelade..
efter lite googling såg jag att flera råkat ut för problemet att viktiga mail till företag etc sorterats ut och hamnat i skräpposten!!!
Det finns en sticky på ett avast-forum om hur man tar bort reklamen (typ bocka ur en inställning) men den kommer jag inte läsa, istället ska avast avinstalleras för all framtid hos mig.

texten lyder ungefär:
Citat:
Det här meddelandet skickades från en virusfri dator kontrollerad av avast
www.avast.com

Så om ni har avast gratisversion bör ni kolla så ni inte har en ful signatur i era skickade mail som kanske skickar dom direkt till skräpposten hos mottagaren, om inte annat ser det oprofessionellt ut..
Citera
2016-02-08, 17:00
  #2
Medlem
Det går bra att bocka av rutan där det står "enable Avast e-mail signature"
Citera
2016-02-08, 17:12
  #3
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Det går bra att bocka av rutan där det står "enable Avast e-mail signature"
Jo det är ju simpelt men det största sveket här är att den rutan helt plötsligt var ibockad utan att jag blev informerad. Jag vill ju inte skicka avastreklam i mina viktiga mail
Citera
2016-02-10, 16:51
  #4
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Jo det är ju simpelt men det största sveket här är att den rutan helt plötsligt var ibockad utan att jag blev informerad. Jag vill ju inte skicka avastreklam i mina viktiga mail
Står säkerligen om ändringarna om än finstilt när du skulle uppdatera, men jag håller med om att all reklam likt popups osv. börjar gå för långt. Dyker upp några gånger per dag nere i högra hörnet.
Citera
2016-02-23, 11:29
  #5
Medlem
Kör Avira free-antivirus istället
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback